Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!


Eriqo

Anbefalte innlegg

Jau... Etter å ha spilt Rock Band iherdig hos en venn i flere måneder, har jeg nå bestemt meg for å kjøpe det selv.

Jeg lurer på en... Nei ikke en, men flere ting.

Jeg spiller for det meste trommer hos vennen min, men prøver meg på gitar innimellom også. Jeg lurer da på om det er billigere å kjøpe trommer, gitar og spillet separat, istedet for å kjøpe hele instrument-settet+spillet? Som et tilleggs-spørsmål lurer jeg på om det da er mulig å bruke en Singstar-mikrofon til RB, hvis mikrofon trengs i ettertid for min del?

 

Hvor burde jeg kjøpe spillet+instrumenter - med tanke på pris, garanti osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En kan ikke kjøpe trommene separat i Norge...

Snakker da om RB2.

 

Om det er RB1 trommer/gitar kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre om :p

Ja, RB2 trommene er stille(re) og trådløse. Men som det sto tidligere i denne tråden, så er det irriterende å bytte batterier hele tiden. Det er også mulig å få RB1 trommene roligere, med "sock-mod".

Lenke til kommentar
En kan ikke kjøpe trommene separat i Norge...

Snakker da om RB2.

Men kan man få kjøpt en komplett RB2-pakke i Norge, da?

 

Ja, men han lurte på om det var billigst å kjøpe separate deler, eller hele band settet.

Siden RB2 settene er i best kvalitet skulle jeg bare informere om at de ikke kan fåes kjøpt separat idag. Iallefall trommesettet ;)

Lenke til kommentar
Men kan man få kjøpt en komplett RB2-pakke i Norge, da?

Ja, men han lurte på om det var billigst å kjøpe separate deler, eller hele band settet.

Siden RB2 settene er i best kvalitet skulle jeg bare informere om at de ikke kan fåes kjøpt separat idag. Iallefall trommesettet ;)

Sånn å misforstå. ;) Men har du en link til noen som selger RB2-instrumentene? Har ikke klart å finne noen enda...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Trommesettet mitt er ødelagt. Skarptromma (rød pad) er blitt ødelagt. Den har til og med fått hull i "skinnet". Dette skjedde under normal bruk. Har ikke vært spesielt hardhendt. Har jeg rett til å få nytt et sett av Elkjøp?

Kjøpte det i Oktober/November i fjor.

Du skulle hatt lyddempere til trommene, fordi de dekker hele trommen, så hvis du skulle truffet den runde kanten hadde ikke trommestikkene blitt så skada, og selve trommene, som skinnet du snakker om ville ikke blitt truffet "no matter what".

 

Snakker av erfaring, har dempere selv :) Anbefaler å kjøpe nye trommestikker til RockBand, siden rockbandstikkene lukter... rart... :ermm: Kjøpte RB Maple(lønn) 5a for en stund siden, og får ikke blemmer og vond lukt på hendene. :) Grunnen til at jeg kjøpte nye stikker var jo at den ene ble kløyva nesten over hele, men merker god forskjell uansett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...