Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!

Eriqo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat nå florerer det med AC/DC track-packs til Xbox 360 på eBay (og PS3 for de som bruker det). Det er klart at selve platen ikke vil fungere på en umoddet PAL Xbox. Men de som kjøper spillet får med en kode som gjør at de kan laste ned alle sangene via DLC og rett inn på harddisken.

Såvidt jeg har lest meg frem til kan vi her i europa kjøpe en slik NTSC kode og kjøre den på vår PAL versjon, dermed hente ned alle sangene til harddisken uten å måtte ha dvd'en.

Noen som kan bekrefte at det funker før jeg kjøper fra eBay og ber selger kaste dvd'en og kun sende meg koden på mail ?

Lenke til kommentar
Noen som har modda pedalen sin her?

Jeg tenker kjøpe meg en vanlig basspedal og feste en bryter på stanga slik at den slutter kretsen hver gang den treffer. Denne brytern lodder jeg bare på en monoplugg og voila!

Skjerte ut en metall plate vi. Som passer helt inn i pedalen også skrudde vi den fast. ready to go^-^

Lenke til kommentar

Jeg har fått høre at man kan bruke GHWT sine instrumenter sammen med Rock Band2. Selv synes jeg dette høres litt rart ut da de tross alt er to spill fra forskjellige utviklere. Så jeg lurte på om det var noen her som kunne bekrefte/avkrefte dette.

Om det er mulig og bruke GHWT sine instrumenter med Rock Band2 er jo det selvsagt genialt da man ikke behøver og vente på at instrumentene skal slippes. Er jo ikke alle som har Rock Band1.

Har prøvd og google meg frem til svar, men uten hell. Beklager om jeg har oversett noe.

Lenke til kommentar
Jeg har fått høre at man kan bruke GHWT sine instrumenter sammen med Rock Band2. Selv synes jeg dette høres litt rart ut da de tross alt er to spill fra forskjellige utviklere. Så jeg lurte på om det var noen her som kunne bekrefte/avkrefte dette.

"Ja" på 360, og "Tja" på PS3. Kilde: Joystiq.com. Er mye mulig det kommer en patch til PS3-RB2 som gjør at GH:WT-trommene skal funke etterhvert.

Men det de ikke sier noe om, det er kompatiblitet på mikrofoner. Kan mikrofonen til RB brukes i GH:WT og omvendt? Kan mikrofonene til SingStar eller Lips brukes?

Lenke til kommentar

"Ja" på 360, og "Tja" på PS3. Kilde: Joystiq.com. Er mye mulig det kommer en patch til PS3-RB2 som gjør at GH:WT-trommene skal funke etterhvert.

Men det de ikke sier noe om, det er kompatiblitet på mikrofoner. Kan mikrofonen til RB brukes i GH:WT og omvendt? Kan mikrofonene til SingStar eller Lips brukes?

Harmonix kjører en såkalt åpen-kontroll standard, så dvs at man skal få bruke den kontrollen man vil bruke, de bryr seg ikke i det heletatt.

Når det kommer til mikrofon, så kan hvilkensomhelst USB mic funke med Rock Band, GH:WT har jeg ingen anelse om.

Lenke til kommentar

Utfra det som er postet her og det som står i linken Tjohei postet så kan utstyret brukes fritt mellom GH og Rock Band med både PS3 og X360. Ifølge linken kan ikke trommene for GH brukes med Rock Band, men Rock Band trommene kan brukes sammen med GH.

Da er det bare og kjøpe inn GH og Rock Band (og vente på utstyret) for min del hvertfall.

Takk for hjelpen Tjohei og WorThy :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...