Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!


Eriqo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du får tenke at Nicko McBrain (iron maiden) klarer run to the hills hver dag i flere måneder på turne.

Hja, det er sykt. Fyren må jo ha spagetti-armer etter en gig.

 

En annen ting mens vi er inne på det: mener å ha lest at Metallica ikke kjører "And Justice for All" live fordi trommene er så kompliserte. De er da mye, mye lettere enn for eksempel på "Blackened", ihvertfall på Rock Band...

Lenke til kommentar

Eg er ingen trommeekspert, men vil anta det er ein smule forskjell å spele ...And Justice For All og Blackened på trommesettet til Lars Ulrich som å spele det på fire plastikktrommer. ;)

 

Quick edit med innspel frå Wikipedia: "Hammett noted the length of the songs being problematic for fans and the band. "Touring behind it, we realized that the general consensus was that songs were too fucking long," he said. "One day after we played 'Justice' and got off the stage one of us said, 'we're never fucking playing that song again.'"

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Eg er ingen trommeekspert, men vil anta det er ein smule forskjell å spele ...And Justice For All og Blackened på trommesettet til Lars Ulrich som å spele det på fire plastikktrommer. :grumpy:

Ja, det er jeg klar over, men om du hører på blackened går det jo i hundre og helvete med pedaler og skarptrommer, mens på justice er det få plasser i sangen som går i rakettfart.

Er du ikke enig?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er snakk om de initielle kostnadene ved det. 2000kr for et spill er i drøyeste laget for mange. Spesielt siden interessegruppen allerede har utstyr fra guitar hero, og ikke synes det er verdt å kjøpe nytt (dvs, de vet ikke at utstyret er kompatibelt på tvers av spillene) - og venter derfor på GHWT som kommer senere i høst.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro det er snakk om de initielle kostnadene ved det. 2000kr for et spill er i drøyeste laget for mange. Spesielt siden interessegruppen allerede har utstyr fra guitar hero, og ikke synes det er verdt å kjøpe nytt (dvs, de vet ikke at utstyret er kompatibelt på tvers av spillene) - og venter derfor på GHWT som kommer senere i høst.

 

Men det forklarer jo ikke hvorfor spillet har ligget på salgstoppen i sverige helt siden det kom ut. Sverige er vel ikke noe rikere enn andre?

 

http://www.dataspelsbranschen.se/listing.a...y=2008&w=32

 

Sjekke denne. Spillet åpnet på første plass og har holdt seg høyt hver uke siden.

 

Likevel klarer det ikke engang komme blant topp 40 i UK, hvor 360 er DESIDERT mest populær i Europa. Er noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Nicko sin trommespilling er utrolig, ja..når man hører en låt høres det ikke komplisert ut, men skal man spille det blir det noe helt annet. Veldig mange trommiser har McBrain som idol. Han spiller også tightere enn rompa til Legolas.

 

Ang. lengden på ..and Justice-låtene, tuller James med det på en av Live Shit... konsertene. Han sier noe sånt som

 

"You want more Justice?" *publikum går bananas*

"How about we just play the entire album for ya?" *mere bananas publik*

Så mumler han "We'd be here for another fuckin week"

 

Trommisen i Kamelot sa i intervju på DVD at han spiller ofte så hardt på trommene at underarmene verker i flere timer etter en konsert. Noen ganger måtte han kjøle ned armene i vannbad for å ha sjans til å spille samme settet dagen etter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...