Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!

Eriqo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Korleis skal ein vite kva note som er symbal og kva som er tromme då?

Det er det samme hvilken du slår på. Gul note er gul note uansett om du slår på gul tromme eller gul symbal.

Men hvis du har spilt trommer i RB, vil du merke at mange ganger blir gul brukt som high hat, mens andre ganger blir den brukt som lyseste tom tom, altså to forskjellige lyder på samme tromme. Det vil fremdeles ikke være noen forskjell på disse gule notene hvis du har en gul symbal og tromme å velge mellom, men det er altså bare "feel"-en for de som er gode på trommer. For dem vil det føles feil å slå på en tom tom og få lyden av en high hat. Dessuten er plasseringen feil også, for de fleste sitter med høyrearmen i kryss over venstrearmen når de spiller på high hat. Med en gul symbal i tillegg, vil de kunne sitte slik som trommiser gjør på ordentlig, og de vil kunne slå på den riktige delen av trommesettet i forhold til hvilken lyd som kommer fra spillet. Men dette gjelder ikke oss som fortsatt synes det er vanskelig å skille fot fra arm og sliter midt i hard career (slik som meg ;) )

Kan man bruke GH2-gitaren i Rock band?

Ja. Det er det jeg gjør. :)

Og nesten viktigere... Kan man bruke RB-gitaren i GH2/3/Aerosmith?

Nei. Det er fordi Guitar Hero spillene ikke støtter den åpne standarden for gitarkontrollere som MS har laget, selv om gitarene deres følger den. Det gjør også Harmonix, både på spill og gitar, så da kan GH-gitarene brukes i RB, men ikke motsatt. GH-spillene krever GH-kontrollere. Desverre.

Går det ann å bare kjøpe kun spillet og trommene?

Det er det jeg har gjort. Det funker som ei kule. :yes:

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hvordan i all verden det skal være mulig å bruke RB1 trommene på toern..

Spiller på hard for øyeblikket, og skjønner ikke hvorfor folk klager på utstyret. Både trommer og pedal er i perfekt stand her i huset :)

Fikk akkurat 5* på green grass and high tides på trommer. 337 000 elns..

Bruker du standard opplegg på trommene? Ikke noe ekstra du har kjøpt utenom? Bestilt meg RB nå, men har hørt så mye dritt om trommesettet, så er litt skeptisk! Ble litt letta når jeg så du skrev at det er i perfekt stand fortsatt :p

Kommer sikkert litt ann på hvordan man bruker det og, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hvordan i all verden det skal være mulig å bruke RB1 trommene på toern..

Spiller på hard for øyeblikket, og skjønner ikke hvorfor folk klager på utstyret. Både trommer og pedal er i perfekt stand her i huset :)

Fikk akkurat 5* på green grass and high tides på trommer. 337 000 elns..

Bruker du standard opplegg på trommene? Ikke noe ekstra du har kjøpt utenom? Bestilt meg RB nå, men har hørt så mye dritt om trommesettet, så er litt skeptisk! Ble litt letta når jeg så du skrev at det er i perfekt stand fortsatt :p

Kommer sikkert litt ann på hvordan man bruker det og, tenker jeg.

Jeg spiller expert/litt hard, og i starten spilte jeg ganske HARDT på trommene, så min Røde tromme er ikke så følsom lenger. Men den fungerer fint.

Jeg er forberedt på å bestille nytt trommesett en eller annen gang..

Lenke til kommentar
Når man spiller Rock Band med bare gitaren, blir ikke poengsummen liten da siden det er ingen på bassen, synginga osv?

Den blir mindre enn om nokon spelar andre instrumenter, det er klart, men er det eit problem? Skal du sjå på poengsum må du sjølvsagt samanlikne med andre som kun spelar det instrumentet.

Lenke til kommentar
Når man spiller Rock Band med bare gitaren, blir ikke poengsummen liten da siden det er ingen på bassen, synginga osv?

Den blir mindre enn om nokon spelar andre instrumenter, det er klart, men er det eit problem? Skal du sjå på poengsum må du sjølvsagt samanlikne med andre som kun spelar det instrumentet.

Sånn på GH3 får man poeng i karrieremodusen, den blir ikke mindre viss jeg er alene og bruker kun for eks gitaren? gjelder dette på Rock Band du kan spille enspillekarriere med 1 instrument for eks gitar osv?

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Sånn på GH3 får man poeng i karrieremodusen, den blir ikke mindre viss jeg er alene og bruker kun for eks gitaren? gjelder dette på Rock Band du kan spille enspillekarriere med 1 instrument for eks gitar osv?

Ja, det kan du.

Lenke til kommentar

Spilte det i strekk med noen kamerater denne helga, og må si at det var skikkelig moro. veldig mange gode sanger og mange gode man kunne laste ned. Det eneste minuset er kanskje at noen er litt lange, og derfor må man ofte for eksempel spille det samme om og om igjen med trommene. Og så suger jo gitaren som følger med.

Lenke til kommentar

Håper folk skaffer seg DLC før de går online, værste jeg veit er folk som ikke har noe DLC. Og at alle selvfølgelig velger Enter Sandman eller Welcome Home, ugh nei sangene på disken har jeg gått alt for lei gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...