Gå til innhold

sportsfoto i et lyssvakt rom

Anbefalte innlegg

Skal inn til Stavanger å se EM-kampene Torsdag, og har fra tidligere i EM-gruppespillet erfart at det er lyssvakt oppe på tribunene, og dermed får jeg ikke de lukkertidene jeg vil ha. Kjørte på sportsmodus på kameraet, og fikk ikke lukkertider lengre enn 1/80s, og med en brennevidde på 100mm++ så blir dette uklare bilder.

Hva kan jeg gjøre for og få ned lukkertiden og evt klarere bilde? Komme på når jeg skriver her at jeg hadde ISO på 200, kan bli bedre med en ISO på 400/600?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal inn til Stavanger å se EM-kampene Torsdag, og har fra tidligere i EM-gruppespillet erfart at det er lyssvakt oppe på tribunene, og dermed får jeg ikke de lukkertidene jeg vil ha. Kjørte på sportsmodus på kameraet, og fikk ikke lukkertider lengre enn 1/80s, og med en brennevidde på 100mm++ så blir dette uklare bilder.

Hva kan jeg gjøre for og få ned lukkertiden og evt klarere bilde? Komme på når jeg skriver her at jeg hadde ISO på 200, kan bli bedre med en ISO på 400/600?

Du må nok skru opp ISO, ja. Alternativt få tak i mer lys-sterkt objektiv. Hvis mulig, ta med en monopod.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...