Gå til innhold

Internett klikker når jeg setter modem i bridge

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg setter modemet mitt i bridge og jeg får åpnet porter og alt slikt så begynner internettet og klikke etterhvert (dvs. koble seg av og på) og til slutt funker det ikke i det hele tatt så da må jeg resette modemet (med å trykke med penn baki ruteren ;) )

Nettet funker helt fint når jeg ikke bruker bridge modus.

Modem: Zyxel (usikker på model, kan sjekke ut hvis det trengs )

Router: Wireless G+ MIMO Router

PS: jeg bruker uTorrent en del

-Sindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med utorrent må man alltid huske på at det er en grense for hvor mange forbindelser den kan ha mot nettet. Jeg tror det er routeren og ikke modemet som er problemet.

Man må alså redusere antall forbindelser (connections globally) i torrentprogrammet til det routeren tåler.

Man kan godt begynne på 50 forbindelser og la den kjøre med det en times tid. Fungerer det så gå opp til 100 og prøv igjen. Fungerer det ikke med 50 så gå ned til 25 osv.

Lenke til kommentar
Jeg mister internett uansett, men skjer oftere når jeg er i utorrent. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340639

Det er litt vanskelig å si hva som er årsaken når du mister internett uansett og at det ble verre etter at du satte 510i i bridge. Jeg får ikke helt sammenheng i det som hender og det du har endret.

Neste gang du mister internett så prøv å logge deg inn på routeren.

(Dvs du taster inn ipadressen dens i nettleseren) f.eks 192.168.1.1 eller 192.168.0.1.

Hvis det fungerer og ikke internett så kan du prøve å slå av og på modemet som står i bridge.

Sjekk om internett fungerer igjen etter ca 1 minutt.

Fungerer det ikke så slå av og på sparklan og se om internett fungerer da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...