Gå til innhold

Kjøpt rikstv. Problemer med forhandler i form av returrett på defekt vare.


Kriz85

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte rikstv for litt over 2 uker siden. Problemet var att når jeg kom hjem og skulle bruke den så fungerte det ikke. Tuneren reagerer ikke på fjernkontrollen, da jeg skulle levere det tilbake neste dag så testet forhandleren det og kom av en eller annen merkelig grunn att alt fungerte som det skulle. Jeg kom hjem igjen og det var akkurat som før. Fungerte ikke som det skulle. Jeg kontaktet Rikstv og de sa jeg bare skulle ut og forlange ny. Jeg prøvde dette og fikk avslag. De påsto att alt fungerte som det skulle. Jeg kontaktet rikstv enda en gang og ba de kontakte forhandler for att de skulle gi meg en ny. Jeg har enda ikke fått noe ny så jeg vurderer og heve hele kjøpet og benytte meg av angrefristen.

 

Lar dette seg gjøre når det er gått over to uker? Jeg fikk ikke med angrefrist skjema når jeg kjøpte rikstv og da har jeg hørt att da gjelder 3mnd angrefrist? Noen som kan bekrefe\avkrefte dette eller gi meg tips på hva jeg kan gjøre?

 

På forhånd takk! :)

 

Mvh

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis butikken får den til å virke så synes jeg du skal be dem bevise det for deg mens du ser på, Hvis den ikke virker da så er det jo en vesentlig mangel på varen og da har du krav på å få hevet kjøpet.

 

Angrerettskjema får du ikke ved kjøp i butikk for etter kjøpsloven har du ikke angrerett ved butikkjøp!

Lenke til kommentar
Hvis den ikke virker da så er det jo en vesentlig mangel på varen og da har du krav på å få hevet kjøpet.

 

Angrerettskjema får du ikke ved kjøp i butikk for etter kjøpsloven har du ikke angrerett ved butikkjøp!

 

Nei, han har ikke rett til å heve kjøpet ved vesentlig mangel, butikken kan kreve å få prøve å rette feilen. Enten ved reparasjon eller nytt produkt.

 

Forøvrig så mener du nok Forbrukerkjøpsloven, men angrerett er nedfelt i Angrerettloven.

Lenke til kommentar

Hvis den fungerer hos forhandler, så la de oppdatere den og stille den inn for deg. Så kan du prøve den hjemme.

 

Hva som er galt vet jeg ikke, og strengt talt har du ikke krav på noe ny tuner. Forhandler kan nok velge å sende den inn på verksted.

 

Et annet spørsmål er om det er god kundeservice.

 

Du kan jo selvfølgelig spørre Riks-TV om de vil kontakte forhandleren for deg og ordne opp.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg kjøpte rikstv for litt over 2 uker siden. Problemet var att når jeg kom hjem og skulle bruke den så fungerte det ikke. Tuneren reagerer ikke på fjernkontrollen, da jeg skulle levere det tilbake neste dag så testet forhandleren det og kom av en eller annen merkelig grunn att alt fungerte som det skulle. Jeg kom hjem igjen og det var akkurat som før. Fungerte ikke som det skulle. Jeg kontaktet Rikstv og de sa jeg bare skulle ut og forlange ny. Jeg prøvde dette og fikk avslag. De påsto att alt fungerte som det skulle. Jeg kontaktet rikstv enda en gang og ba de kontakte forhandler for att de skulle gi meg en ny. Jeg har enda ikke fått noe ny så jeg vurderer og heve hele kjøpet og benytte meg av angrefristen.

 

Lar dette seg gjøre når det er gått over to uker? Jeg fikk ikke med angrefrist skjema når jeg kjøpte rikstv og da har jeg hørt att da gjelder 3mnd angrefrist? Noen som kan bekrefe\avkrefte dette eller gi meg tips på hva jeg kan gjøre?

 

På forhånd takk! :)

 

Mvh

Kristian

Du har ikke angrefrist ved kjøp i butikk :).

 

Om fjernkontrollen faktisk fungerer i butikk, så kan det være noen radiosignaler o.l. som forstyrrer hjemme hos deg.

 

Jeg har fkatisk hørt om kunder med samsungtv hvor konklusjonen har vært at det har ført til at fjernkontroll til tuner ikke fungerer samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...