enemigo Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg har satt inn enermax 80mm vifte i strømforsyninga mi og eksperimenterer med vifte hastigheter. For øyeblikket har jeg 59 grader i strømforsyninga ifølge SiSoft Sandra (Motherboard info). Er 59 grader for mye? Hva slags temperaturer har dere andre? Knut Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Du mener ikke CPU temp? Der er vel 59 grader helt greit... Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hørest en smule mye ut da, men jeg har ikke peiling :-? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 CPU temp'en ligger på rundt 45 iflg SiSandra, og rundt 10 grader mer iflg. PCalert. Men det var temperatur på strømforsyning jeg lurte på. Denne finner du hvertfall i SiSandra, om ikk eandre steder, under hovedkortinfo, som sagt. K Lenke til kommentar
Corn Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Har chieftec 360 W, den er på 32C. Har ingen peiling på hva som har høyt eller lavt, så dette er bare en statistic. (ikke modda psu) Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 hvor ser du hvor varm psuèn din er? Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 hmm...tror dere blander litt her. Kan ikke huske å ha sett PSU temp noen plass.... Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Kjør SiSandra (evt. last det ned først). Velg Mainboard info. Litt nede på rapporten står det: Power / AUX temperature 59.0C / 138.2F (hos meg altå) Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette skulle være psu temp?? Mulig jeg tar feil men. Hvis dette er PSU temp så passer det fint for meg, ettersom jeg prøver å stille inn PSU vifta mi. K Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Kjør SiSandra (evt. last det ned først). Velg Mainboard info. Litt nede på rapporten står det: Power / AUX temperature 59.0C / 138.2F (hos meg altå) Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette skulle være psu temp?? Mulig jeg tar feil men. Hvis dette er PSU temp så passer det fint for meg, ettersom jeg prøver å stille inn PSU vifta mi. K PSU/AUX tempen din er egentelig CPU, det er sisoft sandra som bøller. PSU/AUX hos meg er 49 grader, akkurat det samme som CPU'en min ligger på. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Ok, sikkert samme greia du fant. Kunne ikke skjønne hva annet det skulle være men. Kjiipt, hadde trengt å måle temp på psu! Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 fant ikke noe i sandra jeg. Hvist man skal sette en temp.sensor på psu hvor skal den stå da? Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Sliter litt med samme problemet. Leser Board Temp: 39 grader, CPU ca. 48 grader og AUX temp: 61 grader. Dette er på et system med P4 1,6 På et annet system med PIII 1,0 er AUX temp ca. 25 grader. Har holdt hånden bak luftinga på powerenhetene og det er mekbart forskjell mellom disse to. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Det er jo halvledere i PSU'er også. Men de er nok av mye grovere kaliber (interne ledere osv) enn mikroelektronikken i CPU'er osv. Jeg vil derfor tro at PSU'er tåler betydelig høyere (Les: 10-20C høyere) temperaturer enn CPU'er. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 hørt aux skal stå for en sensor til harddisk hvis hardisk har mulighet for dette, så det er ikke rart det blir rart ror jeg, har 14 grader der fordi harddisk ikke støtter dette wd80bb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå