Gå til innhold

Putte double quote rundt en string [LØST]

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skal få programmet til å skrive: "%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe " til en bat fil ved å bruke My.Computer.FileSystem.WriteAllText.

Problemet er at en string allerede har quotes, og stringen jeg skal ha skrevet ut i fila trenger double quotes rundt seg. Hvordan løser jeg det?

Har prøvd å sette: ""%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe "", men det fungerer ikke, og "''" fungerer heller ikke siden jeg skal ha double quotes.

:hmm:

Endret av miXer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg skriver: "\"%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe \"" sier den at Character is not valid og setter en understrek under det første %

Jeg burde kanskje ha skrivd dette litt før, men jeg programmerer i VB 2008

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Har prøvd med "'%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe '" men da skriver den ut

'%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe ' i fila, noe som blir galt, og hvis jeg setter '"%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe "' så antar programmet at det er en kommentar!

:hmm:

Lenke til kommentar

I VB er to hermetegn et hermetegn. For å skrive

""blabla""

må du dermed ha

"""""blabla"""""

(et hermetegn i hver ende for å "pakke inn" teksten i en string, og fire som lager de to hermetegnene du vil ha).

Degeim

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Hva med denne?
"\"%ProgramFiles%\\Internet Explorer\\iexplore.exe \""

Det blir jo da igjen det samme, at den stopper på den første % og sier at det er et ugyldig tegn.

I VB er to hermetegn et hermetegn. For å skrive

""blabla""

må du dermed ha

"""""blabla"""""

(et hermetegn i hver ende for å "pakke inn" teksten i en string, og fire som lager de to hermetegnene du vil ha).

Degeim

Prøvde dette, men det sier det samme igjen, at % er et ugyldig tegn.

Dette var visst ikke enkelt!

Lenke til kommentar

Beklager Degeim, jeg forhastet meg litt her.

Jeg skreiv 4 quote tegn, og da ble det feil. Leste posten din litt bedre nå, og så at jeg bare skal ha 3 på hver side, og da funket det utmerket! Takk skal du ha!

Takk for all hjelp folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...