Gå til innhold

Hva syntes dere om denne Vann/tec kjølinga?

Anbefalte innlegg

Jeg bladde litt rundt her på youtube og så en CoolIT systems cpu cooler som nettopp kom ut for ett par dager siden i statene, den blir kalt for Freezone elite cpu cooler som er en blanding av vannkjøling og tec(også kalt peltier viss jeg ikke tar helt feil) den skal visst nok være spesielt laget for Quad cores.

Noen linker:

http://www.coolitsystems.com/index.php?opt...&Itemid=184

(kjøler en QX9650 @ 4.7Ghz)

Jeg har penger nok til den men hvor lenge vil man kunne forvente at denne her kommer til og virke viss den ikke er defekt fra før? Og tror dere den vil kunne kjøle like godt som de hevder i den ene videon alså en QX9650 @ 4.7Ghz som visst nok skal være ganske stabil og. De hevder denne er spesielt laget for tanke på dagens quad cpu'er o.s.v og har en kjølevne på opptil 250w heat dissipation altså bare cpu'en det er snakk om da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

De fungerer forholdsvis greit, har ikke prøvd den nye utgaven, men har prøvd både eliminator og freezone rev.1. Det jeg kan si er at de bråker en del (uten mod). Den nye utgaven av Freezone har riktig nok 12cm vifte (de gamle hadde 92mm med 12cm adapter). Det er også begrenset hva du kan slenge på av ekstra kjøling, f.eks skjermkort osv.

Da må du over til boreas modellen som koster en del mer. Husk også at hvis du skal overklokke med TEC/Vann, så skal du ikke kjøre så mye opp på volten som man vanligvis gjør med vann og luftkjøling.

Hvis du har penger nok som du sier, er det andre mindre støyende måter og oppnå god kjøling på. Riktig nok ikke "bolt on" som Freezone Elite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...