Gjest Slettet+8745264 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Prøver å koble meg opp mot hjemmenettverket utenfra med Microsofts VPN-løsning (PPTP). Serveren kjøres på Windows Server 2003. Tidligere hadde jeg en Linksys WRT54G hvor dette fungerte utmerket. Når jeg nå prøver det samme med D-Linken henger oppkoblingen på "Verifying user name and password". Jeg har åpnet for port 47 og 1723 hele veien. Har testet andre ting som f.eks. FTPS-server og det fungerer utmerket. Har prøvd å skru av og på PPTP / IPSec passthrough, bootet routeren et utall ganger, verifisert at alle porter er åpne, oppdatert til nyeste firmware, og fiklet litt med NAT-innstillingene. Tips anyone? Endret 23. januar 2008 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg fant løsningen for min del: På routeren har du både Port Forwarding og "Virtual Servers". De gjør vel stort sett det samme bortsett fra at Virtual Servers støtter port translation og har støtte for "Other" protocols, som sikkert GRE på port 47 faller under.. Flyttet port 1723 og 47 fra Port Forwarding til Virtual Servers, og vips så funket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå