frevild Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg må si det er trist å se at det overhodet er noen som synes det er en god idé å betvile Holocaust. Trist å se at historiekunnskapene er så skrale, og trist å se at konspiratorisk vanvidd fra T. Tvedt og hans likemenn får fotfeste. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg må si det er trist å se at det overhodet er noen som synes det er en god idé å betvile Holocaust. Trist å se at historiekunnskapene er så skrale, og trist å se at konspiratorisk vanvidd fra T. Tvedt og hans likemenn får fotfeste. Jeg synes det er trist at temaet er så tabu, og at det ikke går ann å ordne opp i det. Etter så mye løgn og propaganda anngående dødsleirene er det vanskelig å vite hva som er sant eller ikke. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg synes det er trist at temaet er så tabu, og at det ikke går ann å ordne opp i det. Etter så mye løgn og propaganda anngående dødsleirene er det vanskelig å vite hva som er sant eller ikke. Greia er vel den at uansett hvor mange og hvor håndfaste bevis som presenteres så vil det i enkelte saker (som f.eks. Holocaust) finnes folk som hevder bevisene ikke er gode nok. Så lenge det finnes ETT eneste halmstrå å klamre seg til, EN eneste liten detalj som kanskje virker litt uklar, så blir dette halmstrået blåst helt ut av proporsjon og brukt som et bevis på at verdens-samfunnet har blitt bedratt. Man klarer rett og slett ikke å veie bevismengende opp mot hverandre. Selv om 99% av observasjonene peker i retning av at historien om Holocaust i all hovedsak er sann, så velger man likevel å legge større vekt på den ene prosenten av observasjoner som sår tvil om historien er korrekt eller ikke. Aner ikke hvorfor det er slik, men konspirasjonsteorier selger som varmt hvetebrød blandt oss mennesker. Tror det må komme av at vi har god fantasi, og liker å innbille oss at verden er mer spennende enn det den egentlig er. Å diskutere Holocaust med enkelte folk blir omtrent som å argumentere mot en person som hevder at 2+2 IKKE er 4. Det er på det nivået. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Greia er vel den at uansett hvor mange og hvor håndfaste bevis som presenteres så vil det i enkelte saker (som f.eks. Holocaust) finnes folk som hevder bevisene ikke er gode nok. Så lenge det finnes ETT eneste halmstrå å klamre seg til, EN eneste liten detalj som kanskje virker litt uklar, så blir dette halmstrået blåst helt ut av proporsjon og brukt som et bevis på at verdens-samfunnet har blitt bedratt. Man klarer rett og slett ikke å veie bevismengende opp mot hverandre. Selv om 99% av observasjonene peker i retning av at historien om Holocaust i all hovedsak er sann, så velger man likevel å legge større vekt på den ene prosenten av observasjoner som sår tvil om historien er korrekt eller ikke. Aner ikke hvorfor det er slik, men konspirasjonsteorier selger som varmt hvetebrød blandt oss mennesker. Tror det må komme av at vi har god fantasi, og liker å innbille oss at verden er mer spennende enn det den egentlig er. Å diskutere Holocaust med enkelte folk blir omtrent som å argumentere mot en person som hevder at 2+2 IKKE er 4. Det er på det nivået. Jeg ser to sider, som begge er ensformet og har et nærmest religiøst syn på dette. Generalisering, forenkling og bevisst utelukking av argumenter forhindrer klarhet. For eksempel linjen hevet ut. Kan du nevne hva denne ENE uklare detaljen er? Dette blir så feil som det kan få blitt. Hvis du skal snakke om prosenter, så vil jeg vite alle tallene som bygger opp om regnestykket som har prosenttallene som resultat. Konspirasjonsteorier er populært nå, fordi media ikke lenger har enerett, fordi media har vært så enssidig. Endret 8. februar 2008 av Abigor Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Konspirasjonsteorier er populært nå, fordi media ikke lenger har enerett, fordi media har vært så enssidig. Men man bør i det minste holde muligheten åpen for at grunnen til at mediene er så ensidige kanskje kan ha noe med det å gjøre at de alle presenterer sannheten? Hvis avisene er enige om noe så synes jeg det er litt bakvendt å bruke nettopp enigheten som et bevis på at de ikke snakker sant. Man må da være litt paranoid for å tenke sånn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå