Shruggie Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 OK, for det første: prøv å samle innleggene dine i en post, det gjør det enklere å følge med på tråden. For det andre: hvor ble det av alle de jødene, sigøynerne, kommunistene og homofile som du sier ikke ble drept? Og hovedargumentet mitt: hva får deg til å tro at noen få mennesker som selv sier åpent og ærlig at de ikke liker jøder og digger Hitler, har rett, mens resten av verden, inkl. historiebøker, øyenvitner, og INNRØMMELSER FRA NAZISTISKE OFFISERER UNDER RETTSSAKER tar feil/lyver? Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 OK, for det første: prøv å samle innleggene dine i en post, det gjør det enklere å følge med på tråden. For det andre: hvor ble det av alle de jødene, sigøynerne, kommunistene og homofile som du sier ikke ble drept? Og hovedargumentet mitt: hva får deg til å tro at noen få mennesker som selv sier åpent og ærlig at de ikke liker jøder og digger Hitler, har rett, mens resten av verden, inkl. historiebøker, øyenvitner, og INNRØMMELSER FRA NAZISTISKE OFFISERER UNDER RETTSSAKER tar feil/lyver? 1. Nei, én post gjør det vanskeligere å følge med på tråden. Jeg svarer alle individuelt. 2. Hvorfor er det så stor variasjon i antall drepte. Noen hevder 6 millioner, andre hevder 5 millioner. Atter andre hevder 1 million. Tallet synker stadig Dette vitner om manglende oversikt over befolkningen. Hvordan kan jeg vite om jødenes antall ikke er omskrevet i ettertid? Jødene selv hevder jo at de talte 4 milliarder en gang for lenge siden, men at de fleste døde som følge av et holocaust Holocaust-religionen eksisterte lenge før Hitler kom til makta, og skal fungere som en unnskyldning for alt mulig. 6 millioner historien har dog lenge blitt forsøkt solgt til menneskeheten, uten noe særlig suksess. Det var først da en del jøder ble drept i 2. verdenskrig (jødene hadde erklært krig mot Tyskland allerede i 1933) at sionistene virkelig fikk pålegg for å fremme 6-millioner-påstanden sin. I ettertid har konsentrasjonsleirene, som vi alle vet, blitt åsted for massiv gassing. Løgn og bedrageri. Etter 2. verdenskrig har sionistene bevilget enorme ressurser for å selge Holocaust-religionen, med stor suksess. Jeg sier ikke at ingen jøder ikke ble drept, men at det ikke var noen systematisk utryddelse av dem. Og hovedargumentet ditt holder ikke stikk dersom vi ser hvordan Nuremberg-prosessene gikk for seg, med systematisk tortur, trusler og at forsvarerne ble nektet adgang til arkiver og papirer. Troverdig rettsoppgjør, ikke sant? : http://www.patriot.dk/nurnberg2.html "Resten av verden" er et rent retorisk utsagn. "Øyenviter" har, som vi har sett, løyet. Historiebøker kan ikke taes for god fisk, for hvem har skrevet dem, og hvilken agenda jobber de for? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Problemet med deg Sirion er at du ikke har en eneste objektiv kilde å sitere på dine påstander, du linker til høyreekstreme og ellers høyst tvilsomme sider som holder like my vann som en bøtte uten bunn. Det gjelder forøvrig alle dine uttalelser. At du er hjernevasket er lett å forstå, det forklarer din åpenbare kognitive dissonans når det gjelder historietolkning. Du sier "holocaust-religionen", da kan det ikke være galt av meg å påstå at du tilhører en "antisemittismekult", det vil rett og slett være aldeles rimelig med de premissene du selv legger til grunn. Hva skiller deg fra andre som blindt tror på det dogma som spres av en avsindig kult? Nå komemr du sikkert med mye ubegrunnet snakk om sionister og hvor mye penger som har vært brukt på å dekke over og omskrive historien samt hvor stor konspirasjonen er. Om så er, kom gjerne med linker til godkjente rapporter fra universiteter i arabiske lands forskningsinstitusjoner som støtter dine uttalelser. Eller mener du sionistene har kjøpt opp land som Saudi-Arabia, Kuwait og Egypt også? Det finnes helt klart en og annen antisemittisk professor i nevnte region, men det holder ikke, en kan alltid finne slike. Det jeg er ute etter er peer reviewede rapporter som er utgitt fra en anerkjent forskningsinstitusjon som støtter dine påstander. Om du ikke kan komme med dette så anbefaler jeg at du tenker litt over hvorfor dette ikke finnes i selv de mest jødehatende landene... Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 2. Hvorfor er det så stor variasjon i antall drepte. Noen hevder 6 millioner, andre hevder 5 millioner. Atter andre hevder 1 million. Tallet synker stadig Dette vitner om manglende oversikt over befolkningen. Hvordan kan jeg vite om jødenes antall ikke er omskrevet i ettertid? Jødene selv hevder jo at de talte 4 milliarder en gang for lenge siden, men at de fleste døde som følge av et holocaust Holocaust-religionen eksisterte lenge før Hitler kom til makta, og skal fungere som en unnskyldning for alt mulig. 6 millioner historien har dog lenge blitt forsøkt solgt til menneskeheten, uten noe særlig suksess. Det var først da en del jøder ble drept i 2. verdenskrig (jødene hadde erklært krig mot Tyskland allerede i 1933) at sionistene virkelig fikk pålegg for å fremme 6-millioner-påstanden sin. I ettertid har konsentrasjonsleirene, som vi alle vet, blitt åsted for massiv gassing. Løgn og bedrageri. Etter 2. verdenskrig har sionistene bevilget enorme ressurser for å selge Holocaust-religionen, med stor suksess. Dette er det reneste sludder. Kan jeg få en objektiv kilde på alt det der? Dette regnes ikke som objektiv kilde: Nasjonalistiske eller nynasjonalistiske sider, sider som bruser over av "skepsis" og konspirasjonsteorier og David Hasselhoffs hjemmeside. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hehe. Diskusjon.nos store styrke: Ildfulle diskusjoner som sporer fullstendig av, og varer og varer. Hva i huleste har dette med buddhisme å gjøre? Etter 19 innlegg var dette brått en diskusjon om holocaust. ... og nei, dette innlegget hjelper heller ikke. Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg gir opp. Du kommer nok til å spy propagandaen din helt til du bikker som 44-åring av høyt blodtrykk, evig single, og pissed off. Lykke til med det. Synd du gir opp. En dag vil oppgjørets time komme i Europa, og vi vil kjempe til siste mann om nødvendig. Du skjønner (sikkert ikke), jeg har noe som kalles sjel og ånd i meg, som gjør at jeg har en intuitiv innsikt i hva som er vakkert og verdt å kjempe for. Vi er manisfestasjonen av Gud's vilje. Jeg forventer ikke annet enn at du stempler meg som gal nå, og jeg vil ta det som et komplement når det sies av en som deg. Waffen SS gav ikke opp, og demonstrerte ofte en slagferdighet som er kvalitetsmennesker verdig. Man skal ikke undervurdere viljen. Din egen retoriske propaganda overser jeg bare Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Synd du gir opp. En dag vil oppgjørets time komme i Europa, og vi vil kjempe til siste mann om nødvendig. Du skjønner (sikkert ikke), jeg har noe som kalles sjel og ånd i meg, som gjør at jeg har en intuitiv innsikt i hva som er vakkert og verdt å kjempe for. Vi er manisfestasjonen av Gud's vilje. Jeg forventer ikke annet enn at du stempler meg som gal nå, og jeg vil ta det som et komplement når det sies av en som deg. Waffen SS gav ikke opp, og demonstrerte ofte en slagferdighet som er kvalitetsmennesker verdig. Man skal ikke undervurdere viljen.Din egen retoriske propaganda overser jeg bare Den er grei, da snakkes vi når den zionistiske verdenskonspirasjonen setter alle opp mot veggen og skyter oss med sølvkuler. Endret 21. januar 2008 av tofagerl Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Tror jeg siterer litt mer fra artikkelen jeg linket til fra min forrige post Man samler altså mengder av informasjon, hvorav mye virker løsrevet. "Then a miracle happens". Konspirasjonsteoretikeren setter alt i sammenheng, forsøker (uten å skjele til logiske, taktiske eller logistiskevansker) å få alt til å henge sammen. Det er selvfølgelig selve teorien om sammensvergelse som bærer sammenhengen. Det som skulle bevises forutsettes, for slik og bare slik, fremhever konspirasjonsteoretikeren, kan vi forstå sammenhengen. Den usynlige, allvitende, allmektige konspirasjon ligger over og løfter det løsrevne opp til et samlende hele. Teknikken er velkjent for alle elskere av banal spenningslitteratur: De tilsynelatende urelaterte detaljer, bipersoner og intriger løftes plutselig opp på et høyere nivå, der leseren får innsikt i helheten hvor Alt Henger Sammen, og hvor illusjonenes slør blir løftet fra leserens og heltens ansikt. --- Som vi allerede har lagt merke til utvikler konspirasjonsteoretikeren hurtig mekanismer som immuniserer teorien fra konfrontasjon med negative, kontrære data. All informasjon som kan brukes til å styrke teorien, brukes, mens annen informasjon avvises, eller brukes til å støtte teorien nettopp fordi informasjonen strider imot den. Et vanlig brukt argument mot konspirasjonsteorier er at de innvendinger som kommer, innarbeides som bevis på at teorien er sann. Hver innvending man kommer med benyttes som bevis på hvor mektige og dyktige konspiratørene er. --- Det viktige er ikke om bevisene holder mål, om metodene for undersøkelse er gode. Innen konspirasjonstenkningen er sannheten i teoriene holdt for selvsagt, åpenbare. Det som er viktig er den potensielle overbevisningskraft som kan ligge i et argument, den dypere betydning og sammenheng som kan leses ut av det nylig etablerte "faktum". Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Problemet med deg Sirion er at du ikke har en eneste objektiv kilde å sitere på dine påstander, du linker til høyreekstreme og ellers høyst tvilsomme sider som holder like my vann som en bøtte uten bunn.Det gjelder forøvrig alle dine uttalelser. At du er hjernevasket er lett å forstå, det forklarer din åpenbare kognitive dissonans når det gjelder historietolkning. Du sier "holocaust-religionen", da kan det ikke være galt av meg å påstå at du tilhører en "antisemittismekult", det vil rett og slett være aldeles rimelig med de premissene du selv legger til grunn. Hva skiller deg fra andre som blindt tror på det dogma som spres av en avsindig kult? Nå komemr du sikkert med mye ubegrunnet snakk om sionister og hvor mye penger som har vært brukt på å dekke over og omskrive historien samt hvor stor konspirasjonen er. Om så er, kom gjerne med linker til godkjente rapporter fra universiteter i arabiske lands forskningsinstitusjoner som støtter dine uttalelser. Eller mener du sionistene har kjøpt opp land som Saudi-Arabia, Kuwait og Egypt også? Det finnes helt klart en og annen antisemittisk professor i nevnte region, men det holder ikke, en kan alltid finne slike. Det jeg er ute etter er peer reviewede rapporter som er utgitt fra en anerkjent forskningsinstitusjon som støtter dine påstander. Om du ikke kan komme med dette så anbefaler jeg at du tenker litt over hvorfor dette ikke finnes i selv de mest jødehatende landene... Linken min er full av kildehenvisninger. Hvis jeg hadde hevdet at Holocaust fant sted, så ville alle kildehenvisninger bli objektive med en gang, ikke sant? Alle som avskriver Holocaust som en myte blir stemplet som høyreekstreme propagandister. Uansett hva slags linker jeg kommer med, så vil du avskrive de som "høyst tvilsomme sider som holder like my vann som en bøtte uten bunn". Vel, jeg kan si det samme om alle sider som markedsfører Holocaust. Og hvis jeg finner en såkalt anerkjent arabisk forskningsinstitusjon som avskriver Holocaust som en myte, så vil du avskrive også deres rapporter som politisk ladet. Til syvende og sist er det på slagmarken at de siste og avgjørende argumentene vinner frem. Du er ikke den første som forsøker å diagnosere meg ut ved å kalle meg hjernevasket og mentalt utilregnelig. Det ser ut som en vanlig metode å bruke når man innser sin egen utilstrekkelighet. Jeg har aldri trodd blindt på ting, og det er sånne som meg som faktisk påvirker historiens gang. Timothy Leary ble erklært som verdens farligste mann av president Nixon. Dette fordi han påvirket folk til å få et annet syn enn den etablerte oppfatningen av samfunnet og verden. Jeg tilhører ingen kult, slapp helt av :!: Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 2. Hvorfor er det så stor variasjon i antall drepte. Noen hevder 6 millioner, andre hevder 5 millioner. Atter andre hevder 1 million. Tallet synker stadig Dette vitner om manglende oversikt over befolkningen. Hvordan kan jeg vite om jødenes antall ikke er omskrevet i ettertid? Jødene selv hevder jo at de talte 4 milliarder en gang for lenge siden, men at de fleste døde som følge av et holocaust Holocaust-religionen eksisterte lenge før Hitler kom til makta, og skal fungere som en unnskyldning for alt mulig. 6 millioner historien har dog lenge blitt forsøkt solgt til menneskeheten, uten noe særlig suksess. Det var først da en del jøder ble drept i 2. verdenskrig (jødene hadde erklært krig mot Tyskland allerede i 1933) at sionistene virkelig fikk pålegg for å fremme 6-millioner-påstanden sin. I ettertid har konsentrasjonsleirene, som vi alle vet, blitt åsted for massiv gassing. Løgn og bedrageri. Etter 2. verdenskrig har sionistene bevilget enorme ressurser for å selge Holocaust-religionen, med stor suksess. Dette er det reneste sludder. Kan jeg få en objektiv kilde på alt det der? Dette regnes ikke som objektiv kilde: Nasjonalistiske eller nynasjonalistiske sider, sider som bruser over av "skepsis" og konspirasjonsteorier og David Hasselhoffs hjemmeside. Det er ingenting som regnes som objektive kilder i denne sammenhengen. Dette er en verdenskrig, en informasjonskrig. Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Synd du gir opp. En dag vil oppgjørets time komme i Europa, og vi vil kjempe til siste mann om nødvendig. Du skjønner (sikkert ikke), jeg har noe som kalles sjel og ånd i meg, som gjør at jeg har en intuitiv innsikt i hva som er vakkert og verdt å kjempe for. Vi er manisfestasjonen av Gud's vilje. Jeg forventer ikke annet enn at du stempler meg som gal nå, og jeg vil ta det som et komplement når det sies av en som deg. Waffen SS gav ikke opp, og demonstrerte ofte en slagferdighet som er kvalitetsmennesker verdig. Man skal ikke undervurdere viljen.Din egen retoriske propaganda overser jeg bare Den er grei, da snakkes vi når den zionistiske verdenskonspirasjonen setter alle opp mot veggen og skyter oss med sølvkuler. Tja, vi snakkes når barna dine blir tvunget til å få innsatt kreftfremkallende microchips i kroppen. Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Tror jeg siterer litt mer fra artikkelen jeg linket til fra min forrige post Man samler altså mengder av informasjon, hvorav mye virker løsrevet. "Then a miracle happens". Konspirasjonsteoretikeren setter alt i sammenheng, forsøker (uten å skjele til logiske, taktiske eller logistiskevansker) å få alt til å henge sammen. Det er selvfølgelig selve teorien om sammensvergelse som bærer sammenhengen. Det som skulle bevises forutsettes, for slik og bare slik, fremhever konspirasjonsteoretikeren, kan vi forstå sammenhengen. Den usynlige, allvitende, allmektige konspirasjon ligger over og løfter det løsrevne opp til et samlende hele. Teknikken er velkjent for alle elskere av banal spenningslitteratur: De tilsynelatende urelaterte detaljer, bipersoner og intriger løftes plutselig opp på et høyere nivå, der leseren får innsikt i helheten hvor Alt Henger Sammen, og hvor illusjonenes slør blir løftet fra leserens og heltens ansikt. --- Som vi allerede har lagt merke til utvikler konspirasjonsteoretikeren hurtig mekanismer som immuniserer teorien fra konfrontasjon med negative, kontrære data. All informasjon som kan brukes til å styrke teorien, brukes, mens annen informasjon avvises, eller brukes til å støtte teorien nettopp fordi informasjonen strider imot den. Et vanlig brukt argument mot konspirasjonsteorier er at de innvendinger som kommer, innarbeides som bevis på at teorien er sann. Hver innvending man kommer med benyttes som bevis på hvor mektige og dyktige konspiratørene er. --- Det viktige er ikke om bevisene holder mål, om metodene for undersøkelse er gode. Innen konspirasjonstenkningen er sannheten i teoriene holdt for selvsagt, åpenbare. Det som er viktig er den potensielle overbevisningskraft som kan ligge i et argument, den dypere betydning og sammenheng som kan leses ut av det nylig etablerte "faktum". Henviser du til konspirasjonsteorien Holocaust? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Hvis i så fall ikke, ville jeg da være off topic? Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Time Magazine, March 18 1985: ‘How had he survived two of the most notorious killing fields [Auschwitz and Buchenwald] of the century? “I will never know” he says. “I was always weak. I never ate. The slightest wind would turn me over. In Buchenwald they sent 10,000 to their deaths every day. I was always in the last hundred near the gate. They stopped. Why?” Sammenlign dette med Encyclopaedia Britannica (1993), under ‘Buchenwald’: “In World War II it held about 20,000 prisoners.. Although there were no gas chambers, hundreds perished monthly through disease, malnutrition, exhaustion, beatings and executions.” De allierte myrdet millioner av sivile som følge av sin urbane bombing. De visste de ville stå ansvarlig som de verste massemorderne i historien, så de oppfant Bullshitcaust for å stille fienden i et enda dårligere lys. Historien er skrevet av seierherrene. Statement by Richard Lynn, Professor Emeritus University of Ulster, December 5, 2005: “I’ve checked out Churchill’s Second World War and the statement is quite correct - not a single mention of Nazi ‘gas chambers,’ a ‘genocide’ of the Jews, or of ’six million’ Jewish victims of the war. Eisenhower’s Crusade in Europe is a book of 559 pages; the six volumes of Churchill’s Second World War total 4,448 pages; and De Gaulle’s three-volume Mémoires de guerre is 2,054 pages. In this mass of writing, which altogether totals 7,061 pages (not including the introductory parts), published from 1948 to 1959, one will find no mention either of Nazi ‘gas chambers,’ a ‘genocide’ of the Jews, or of ’six million’ Jewish victims of the war.” Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hvis i så fall ikke, ville jeg da være off topic? Dine innlegg er ikke mindre berettigete enn mine. Tror i grunn hele denne tråden er en manifestasjon av karma. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hæhæhæhæ! En eller annen idiotjournalist i Time har blingset på Buchenwald og Auschwitz, og du mener det er bevis for at Holocaust ikke skjedde? Du er _virkelig_ uten kilder her. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Donahue Show: Bradley Smith & David Cole (1of5) Donahue Show: Bradley Smith & David Cole (2of5) Donahue Show: Bradley Smith & David Cole (3of5) Donahue Show: Bradley Smith & David Cole (4of5) Donahue Show: Bradley Smith & David Cole (5of5) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Vel, det var 50 bortkastede minutter. Totalt uinteressant, og jeg fikk vondt i hodet av den dårlige videokvaliteten. Lenke til kommentar
Sittman Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Må si at det må være den værste tv-verten jeg noen sinne har sett. Nei objektiv har vi ikke sett. Det var faen til vanskelig for verten å forstå hva Smith faktisk sa. Ja, jeg tror 6 mill døde jøder er en overdrivelse. Men at brutale tilstander fant sted er det vel ingen som nekter for? Endret 22. januar 2008 av Sittman Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Denne tråden har blitt splittet fra en annen tråd etter ønske fra brukerne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=879050&st=20 Jeg vil minne om retningslinjene pkt. 1 og 2. Det skal dog understrekes at kontroversielle meninger tillates på forumet, men rasisitiske innlegg ala "jøder og kommunister er parasitter" er ikke godtatt. MVH KVTL Endret 23. januar 2008 av KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå