Gå til innhold

Internet tilgang med bluetooth

osveta

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbas maskin med Windows XP Home med sp1 og alle Microsoft oppdateringer installert. Jeg har ett bluetooth adapter installert på maskinen og vil veldig gjerne koble opp mot internet vil Nokia 6310i med bluetooth og gprs. Finnes det noen greie veiledninger på dette???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du trenger er et abonement som gir deg tilgang til å bruke denne tjenesten. Når det er gjort er det ganske enkelt. PCen din vil finne mobiltelefonen automatisk eller ved at du søker etter utstyr. Når alt det er på plass, er det bare å klikke på ikonet for oppringing, skrive inn telefonnummer du skal ringe (91500920 til telenord bedrift), brukernavnet (ditt telefonnummer), og passordet som du får tilsendt fra telenordmobil når du meller deg inn der.

Det skulle vell være det meste.

Bluetooth fungerer utmerket med min bærbare Acer og Nokia 6310i, samt telenord bedrift abonement.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Om Nokia.

Hastigheten på highspeed er 43,3 ned og 14,4 opp, eller 28,8 begge veier. Ulempen er at den bruker 2 linjer, så du får dobbel minuttpris.

GPRS er jeg usikker på? Lurer på om det er 28.8, men ikke heng meg om det er feil!

Minuttprisen avhenger av abo osv, mens GPRS prises til 100kr for den første megabyten, så er det vel 25 kroner/per MB for de neste 19, og så 10 kroner pr MB oppover. Noe usikker. Men det er billigere å laste ned en MB med highspeed enn GPRS. Men med GPRS er du oppe hele tida og betaler bare for bruken.

Lenke til kommentar

Sitter her med min xx nokia mobil (7650) og usb blåtann.

Løsingen fungerer greit for å komme seg på nett,MEN programvaren for syknronisering i bla outlook mot mobilen funker ikke!!

Har på føelsen av at nokia ikke har helt rent mel i posen når det gjelder blåtann og de spesifikasjonene som sjak være der.

Mitt råd er at man forlanger at butikken setter det opp for å bevise at det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...