Antartic Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg har ikke så stor kunnskap om pc, men jeg har lyst til å spille pc spill i ganske ok grafikk. Så jeg vil ha bedre skjermkort enn det som fulgte med PC-en. Jeg så et skjermkort på komplett; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343813 Kan jeg bruke dette skjermkortet med denne PC-en? Compaq Presario Media Center SR2119SC Intel Pentium D CPU 2.8GHZ 1 gb RAM Windows Vista Home Premium (skjermkortet jeg har nå, Nvidia Geforce 7500 le) Jeg sjekket på Nvidia's kontrollpanel at jeg har Pci-express x 16. Så er det noen smartinger der ute som vet om jeg kan bruke skjermkortet med min pc? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det går bra det. Er vel denne maskinen du har? Fant ikke noe om strømforsyning, men den holder vel? Litt mer RAM hjelper også mtp spill Lenke til kommentar
Antartic Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Jepp, det er nok den PC-en jeg har. Lurer også på om det er veldig avansert å installere skjermkort? Og om jeg finner en guide på nettet, kan gjøre dette selv? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 "Avansert", jeg vil si nei, men det avhenger da av deg. hp har da ganske grundige manualer. Må sikkert ut med noe kjølegreier, skru løst skjermkortet, sette det nye inn og legge inn nye drivere som du finner hos nvidia.com. Hele greia kan sikkert gjøres på 5 min. Men ville sjekket hvilken strømforsyning du har før du går til innkjøp av et 8800GT kort(står på strømforsyningen) og sjekket at det fysisk er plass til kortet. Som cheeba sier er ikke minimum 1GB minne til å forakte. Lenke til kommentar
Antartic Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Finnes det noen annen måte å sjekke strømforsyning enn å rote inni den? Er litt nooby, og redd for å ødelegge noe.. Og med fysisk plass, mener du hvor mye plass selve skjermkortet tar inni PC-en, eller noe annet? :!: Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Det skal vel stå i noen papirer du fikk med maskinen, ellers finnes det programmer som leser av sånt. Skal se om jeg finner et. Men vet du om det var kabinett MED strømforsyning? Da er den kanskje 400w, sånn ca. Han mente nok fysisk plass ja Du kan åpne kabinettet også måler du fra der skjermkortet er festet (der kontaktene stikker ut på baksiden altså) Kortet er ca23cm langt - så da ser du om det er noe som står i veien. Edit; hvis du åpner kabinettet så ser du jo hva slags strømforsyning du har (litt lost her jeg, hehe) - Total Output watt. Endret 23. januar 2008 av cheeba Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Står merket på strømforsyningen hvor kraftig den er, så du må åpne kabinettet! Jepp, mente fysisk plass. Ofte fryktelig trangt og kronglete å arbeide i slike ferdig PC-er. Lenke til kommentar
Antartic Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Okey.. jeg har nå åpnet PC-en og sjekket strømforsyning. Dette sto på strømforsyininga; Input 100 - 127 V ~ 8A 47hz - 63 hz 200 - 240 ~ 4A Output + 12 V = 19A Max power + 5 V = 25A 300 W - 12 = 10,8 A Også litt nedenfor: -5V og + 12 V Total power output can't exceed 268 w. +5V og 3.3 V Total power output can't exceed 175 w. Mye av dette er sikkert uviktig, med tok med alt som var. Tok noen bilder inni PC-en av skjermkortet; (håper det var skjermkortet jeg tok bildet av^^) Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 Bilde 5 Tatt av mobilkamera , så litt dårlig kvalitet.) Tror det skal være plass, men skal la dere proffer få se Så.. vil jeg kunne bruke skjermkortet med min pc? Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Det spørs om 300 watt er nok. Burde vel være enten 400 eller 500. EDIT: Ja det står faktisk under "Utvidet Info" at kortet krever en 450 watt (minimum) strømforsyning med to ekstra strømkontakter. EDIT2: Her et eksempel PS.no - Thermaltake TR2 RX 550W Endret 28. januar 2008 av RougeAlien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå