Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med ftp.home.no

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle oppdatere hjemmesiden min litt...., men neida det gikk ikke... prøver med ftp greiene i XP og få denne meldingen:

får ikke tilgang til denne mappen. kontroller at du har skrevet inn riktig filnavn, og at du har tilgangstillatelse til mappen.

detaljer:

FTP-økten ble avbrutt

Så prøver jeg med et annet ftp prog. (coco ftp) men kom også denne gangen heller ikke inn. "listing contents failed: server returned insufficient reply"

prøver med enda et ftp prog. (smart ftp) da skjer dette i følge loggen:

Resolving host name ftp.home.no...

Connecting to (ftp.home.no).

Connected to (ftp.home.no) -> IP: 194.63.250.45 PORT: 21.

Socket connected waiting for login sequence.

Cannot login waiting to retry (30s)...

er 100% sikker på at både passord og bruker navn stemmer. Er den nede eller er det jeg som gjør noe feil? kommer inn på hjemmesiden min uten problemer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjør nok ingenting feil. det er bare sånn ftp.home.no er. Jeg har prøvd å komme inn på ftp.home.no flere ganger daglig i 2 måneder og har kanskje greid det 5 ganger. De har seriøse problemer med FTP'en sin, dessverre. Hvis du oppdaterer mye, burde du prøve ut noe annet, f.eks start.no sine hjemmeside plasser eller noe.

Lenke til kommentar
Du gjør nok ingenting feil. det er bare sånn ftp.home.no er. Jeg har prøvd å komme inn på ftp.home.no flere ganger daglig i 2 måneder og har kanskje greid det 5 ganger. De har seriøse problemer med FTP'en sin, dessverre. Hvis du oppdaterer mye, burde du prøve ut noe annet, f.eks start.no sine hjemmeside plasser eller noe.
prøvde det, men da fikk jeg en melding om at jeg måtte bruke en start oppkobling...
Lenke til kommentar
akkurat samme problem.... kjøp deg DOMENE... det er tingen

2. da trenger man en server/pc som står på hele tiden med en stabil linje

ja, hvis du ikke vil betale noe. Men det finnes mange billige webhotell :yes:

Denne er verdt å sjekke ut :Dhttp://www.bkmedia.no/

tviler ikke på at det finnes billige webhoteller, men jeg har ikke akkurat noen særlig lyst til å sette igang med noen betaling siden dette er noe jeg gjør for moroskyld og at jeg i tillegg trenger de pengene jeg har til noe annet den betaling for et webhotell...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...