ceca Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hentet stasjonær pc på posten idag. Embalasjen hadde en stor flenge i siden. Kabinettet hadde en bulk på toppen. Snakket med kundebehandler og vi skulle sende pc i retur - direkte til dem. Men måtte skrive skademeldig på posten. Posten vil sende pakken til postens godssenter. Komplett sier de har en avtale med posten om at det skal sendes direkte til komplett, fordi postens godssenter bruker så lang tid på saker. Damen på posten ringer sentralen som sier de ikke har en slik avtale med komplett. Hva gjør dere når dere sender i retur- når det er skade på embalasje ved henting? Sender dere til postens godssenter eller direkte til komplett? Postens godssenter betaler retur, hva gjør komplett? Sender de ut en retur-lapp eller tilbakebetaler de frakten? Jeg skjønner at posten og komplett her vil diskutere om det er dårlig pakking eller dårlig frakt. Lenke til kommentar
nls Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg vil tro det er vansklig å sende noe utenom godssenteret i oslo da all pakkepost vil ende opp der for å bli sortert/distribuert videre, det finnes systemer for retur. men hvis du har hentet den må du betale for å sende den(evt få refundering av komplett) hvis ikke må de sende deg en returlapp som du fester på. Lenke til kommentar
trusk Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Hei Hvis du sender sendingen til komplett går det som regel raskere. Tror de skjekker sendingen selv og så sender ut en erstatning, og venter ikke på posten. Men du må betale porto hvis de ikke har sendt returadressekort til deg, spør de om de gjør det. Skademelding må også fylles ut. Evt. hvis du vil at det skal gå portofritt må den inn til kundeservice i Kristiansand. (Posten Kundeservice, Serviceboks 629, 4606 Kristiansand S). Tar nok endel lengre tid enn hvis du skulle sendt den til komplett, så vil anbefalle deg og gjøre som komplett sier og sende den inn til dem. Hilsen en som jobber på kundeservice i kristiansand (men ikke med skade/pakker). Endret 24. januar 2008 av trusk Lenke til kommentar
ceca Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Takk. Snakket med kundebehandler igjen nå. Pakken skal sendes som postpakke til komplett, så ordner de resten. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Skader du oppdager på en pakke, dvs når du henter på posten, så burde du få utfylt et skadeskjema der og da. Lenke til kommentar
trusk Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Skader du oppdager på en pakke, dvs når du henter på posten, så burde du få utfylt et skadeskjema der og da. Og det skal man ha mulighet til også, men det er ofte enklere og ta den med seg hjem og innspisere sendingen der. Sånn som med komplett som har diverse spesielle avtaler såvidt jeg har fått med meg så er det ofte enklere å ta kontakt med dem på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå