Gå til innhold

2 årig master datateknikk NTNU, batchelore fra annen skole, inntakskrav

-kga-

Anbefalte innlegg

Har forsøkt og snuse rundt på nette etter hva jeg trenger av karakterer fra batchelore utdanningen for og komme inn på master i datateknikk på ntnu. Hvet man må ha matte 3 i tillegg. Noen som hvet snittet de siste årene? Hvor stor sjangse er det og komme inn med midt mellom C og B i karakter, 4.5 blir det vel i tall, da er det medregnett at matta og statistikk faga teller dobbelt så mye som de andre? Ville gjerne tatt Inteligente systemer der oppe, hvis jeg har no sjangs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på det med matte faga. Jeg hadde tatt en del typiske matte fag i bachelor graden min som diskret matte, calculus matte, linear algebra, etc. Det var i alle fall et krav om minimum antall studiepoeng med informatikk fag, men husker ikke hvor mye det var. Da jeg snakket på telefon med veilederne om hvilke fag jeg manglet så var det iallfall et database fag og et prosjekt fag. Jeg tok de først og kom inn på master. Det året jeg søkte master kom alle inn. Hvis du har snitt mellom C og B samt det er like få søkere, så kommer du nok inn.

Det er viktig å søke tidlig om forhåndsgodkjenning av utdanninga di hvis den ikke er fra et godkjent universitet/høyskole. Og snakk med studie veilederne på telefon/epost. De er veldig behjelpelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...