Gjest Guest_Sky_* Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg er interessert i ei jente på skolen og prøver å finne ut om hun er interessert i meg. Hun er ei ganske sjenert jente, og jeg merker at hennes humør varierer litt etter hvor komfortabel hun føler seg. I starten, første gang jeg pratet til henne, så fikk jeg noen klokkeklare signaler på at hun var interessert, hun ble kjempeopprømt når jeg snakket til henne. Men jeg har ikke sett klare signaler i det siste. Vi har pratet en del sammen og noen ganger virker hun interessert, andre ganger virker hun nervøs og gir ikke da ut de typiske signalene (leke med håret osv). Jeg tror hun vet at jeg liker henne fordi jeg har fått nummeret hennes, og jeg pleier alltid å prate til henne når jeg ser henne. Det som er vanskelig med sjenerte jenter er at de noen ganger gir ut signaler som kan forveksles med avvisende. I dag for eksempel, så støtte jeg på henne i ganga på skolen, og vi tok følge et lite stykke. Hun så meg først og sa hei til meg. Jeg sa hei tilbake, og deretter spurte hun om jeg skulle på forelesninga. Jeg svarte ja og stilte henne et par sp. mål etterpå (jeg ønsket å dra i gang en samtale). Det som forvirrer meg er at hun svarte så kort og uklart (antagelig fordi hun var nervøs??), og plutselig så sa hun "hadet" og forsvant i en annen retning. Jeg merker at når vi prater så prøver hun å fremstille seg selv så bra som mulig (skjule hvis hun ikke er fornøyd med egen innsats). F.eks. når jeg nylig spurte hvordan det hadde gått på eksamen, så smilte hun litt skjevt (som om hun ikke var fornøyd) og ville helst ikke svare på det, men innrømmet at hun skulle ta opp igjen en eksamen. Når jeg spurte om hun hadde begynt å lese så svarte hun veldig uklart, men jeg skjønte at hun ikke hadde begynt. Til andre så har jeg ikke sett at hun prøver å skjule noe. Ironisk nok så er hun veldig dyktig på skolen. Hun stiller spørsmål tilbake, og ser meg i øynene, men hvis jeg holder blikket for lenge så trekker hun det ned eller vekk. Når det gjelder kroppspråk så hender det at hun begynner å "flørte" med venninna (de to er som erteris, de går alltid sammen) når jeg er i nærheten, dvs at hun fikler med håret når de snakker, virker oppstemt og litt fnisende. Det hender hun kaster små blikk på meg, og at hun strekker seg (uten å gjespe) og skyter brystet frem slik at jeg ser det. Av og til så ender jeg opp med å snakke mer med venninna, hun er mer pratsom. Men hun har type Jeg blir forvirret, fordi av og til virker hun interessert i form av at hun stiller meg spørsmål, kikker på meg i smug, smiler og ler av vitsene mine, mens andre ganger føler jeg meg litt som luft. At hun er sjenert er det liten tvil om, men kan hun være interessert? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 JA, det virker veldig tydelig at hun er interessert. Hun er nok bare veldig sjenert, som du sier, så bruk tid på å "varme henne opp", og få henne til å stole på deg. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest Guest_Sky_* Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 JA, det virker veldig tydelig at hun er interessert. Hun er nok bare veldig sjenert, som du sier, så bruk tid på å "varme henne opp", og få henne til å stole på deg. Lykke til TAkk for svar. Jeg prøver å varme henne opp litt som du sier. Ett lite problem er at jeg er litt sjenert selv, i dag f.eks. så følte jeg meg så tatt på senga når hun hilste på meg og spurte om jeg skulle på forelesning. Det var uventet, og jeg følte meg som en naken liten gutt. For å unngå pinlige pauser så er det mulig at jeg stilte litt for mange sp.m. , og at hun ble litt skremt da. Vanligvis har jeg tenkt litt igjennom hva jeg skal si og da går det mye bedre. En annen ting som plager meg er at det bare er når hun er i godt humør at hun flørter/gir de gode signalene, mens hvis hun er i helt vanlig humør så er det mer at hun kan virke litt opprømt og sånn. Det er mulig at hun også liker å være forberedt og ha kontrollen. Men jeg kan ikke være sikker på at det er pga meg. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Vil anbefale deg å lese gjennom tråden til PUA: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&start=1640 Denne gir deg tips for å booste selvtilliten din litt, og hvilke ting du bør gjøre for å komme nærmere henne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå