Gå til innhold

PENTAX K20D dslr nå bekreftet!


Anbefalte innlegg

Spesifikasjoner for nye PENTAX K20D foreligger nå via pressemelding fra Pentax Tyskland

 

-Samme kropp som K10D

-14,6 Mp CMOS brikke

-PRIME prosessor

-Større dynamisk område

-ISO 100-6400

-2,7" LCD m LiveWiev

-20 bilder/s i burst-mode!

-14 bit AD konverter

-justerbar AF

mm.....

-Ca pris ink kit linse: €1299,-!!!

 

K20D, K200D, og fem nye linser slippes denne våren.

Se også pentaxworld.com

 

GOD JUL!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spesifikasjoner for nye PENTAX K20D foreligger nå via pressemelding fra Pentax Tyskland

Den offisielle linken er død.

 

20bps hadde jo vært interessant. :)

 

Pentax Tyskland har nok tabba seg ut der ja.... :blush:

 

20bps er på dårligaste bildekvalitet 1.6 MB, på maks oppløysing er det i underkant av 3 bilder pr sekund.

Brosjyra er vekk frå Pentax sida no, men kan lastast ned her http://www.mediafire.com/?dy3y93myqgw

 

Er rimeleg høg temp på www.pentaxforums.com og www.dpreview.com akkurat no..

Lenke til kommentar

K200D spes var og lagt ut, og det ser ut som blir ein stor oppgradering i forhold til K100DS, omtrent på høgde med dagens K10D etter det som står i spec. Støv og sprutsikker, Pentaprisme etc.

 

K200D: data at a glance:

• 10.2 megapixel CCD

• opto-magnetic Shake Reduction (SR)

• Dust Removal System (DR)

• 11-point AF with 9 cross sensors (SAFOX VIII)

• sensitivity ISO 100 - 1600

• 2.7'wide-angle monitor with 230,000 Dots

And approximately 160 ° viewing angle

• Pentax KAF Lens

• Several programs motive, 8 digital filters

• Adjustable: sharpness, contrast, white balance, saturation

• 22 individual setting options

• SD and SDHC Memory Card

• Dimensions: 133.5 (W) x 95 (H) x 74 (T) mm,

Weight: 630 grams (without batteries / memory card)

• Price: $ 799, - with 18-55 mm zoom lens II

• Market introduction K200D: Spring 2008

 

 

Changes predecessor model

(Pentax K100D Super):

10.2 MP CCD + + DDR2 PRIME system

Dust and waterproof seals at 60

Dust Alert System

2.7'monitor with 230,000 Dots

Dynamic Range Enlargement

Optional battery grip with 14 seals

Separate RAW button

Battery consumption is reduced by a factor of 8 (more

Than 1,000 images at a rate lithium batteries)

Development of digital Preview

 

Edit: Sakset frå Dprewiev..

Endret av Kaffilars
Lenke til kommentar
Spesifikasjoner for nye PENTAX K20D foreligger nå via pressemelding fra Pentax Tyskland

Den offisielle linken er død.

 

20bps hadde jo vært interessant. :)

 

Pentax Tyskland har nok tabba seg ut der ja.... :blush:

 

20bps er på dårligaste bildekvalitet 1.6 MB, på maks oppløysing er det i underkant av 3 bilder pr sekund.

Brosjyra er vekk frå Pentax sida no, men kan lastast ned her http://www.mediafire.com/?dy3y93myqgw

 

Er rimeleg høg temp på www.pentaxforums.com og www.dpreview.com akkurat no..

For meg ser dette ut som en velregissert lekkasje, satt i scene for å skape mest mulig blest i forkant av pressekonferansen. Billig markedsføring som de fleste produsentene benytter seg av.

 

Når det gjelder brosjyra så er jeg ikke så stiv i tysk. Er det noen som er i stand til å oversette det de sier om Live View, ser det ut som om den kan brukes til å stille kritisk fokus?

 

Mvh Tim

Lenke til kommentar

Dårleg omsetjing frå Babelfish:

See, what goes: PENTAX Live View. Interesting ideas need above all one: an optimal conversion. A good motive is only the half rent. Is crucial to make from the made a blueprint moment one moment of the feeling. Contrast, color, cutout - all those are parameters, which affect completely substantially the picture result. Live View is the real time preview, which permits, to experiment with attitudes and try ideas out. Which you see on that to 2.7"large monitor of the K20D, is what you get, if you release. In order to compose motives completely purposefully, Live View picture grid lines can be faded in into that, in addition the opinion to around the factor 10 can be increased. Beside much area for Fantasie Live View offers naturally besides a substantial increase at comfort. Since the brilliant and large display is well observable also with points of view up to 160º, photographs are even possible from most unusual positions comfortably.

 

Ser vel ut som ein kan forstørre med ein faktor på 10, noko som vel vil gjere fokusering litt enklare.

 

Redigert: Delsetninga om forstørring skal vel heller vere noko slikt:

... , i tillegg kan biletet verte forstørra med ein faktor på 10.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Når det gjelder brosjyra så er jeg ikke så stiv i tysk. Er det noen som er i stand til å oversette det de sier om Live View, ser det ut som om den kan brukes til å stille kritisk fokus?

 

Mvh Tim

Er ikke særlig stiv i tysk jeg heller; det går mest i å bestille noch einmal bitte... Men vi kan jo prøve.

 

Ut ifra de tekniske data, så er live view laget på samme måte som f.eks. Canon dvs. Det er kun fase-detekterende fokus. Så det blir nok manuell fokus som gjelder.

 

 

Tom

Lenke til kommentar
Er ikke særlig stiv i tysk jeg heller; det går mest i å bestille noch einmal bitte... Men vi kan jo prøve.

 

Ut ifra de tekniske data, så er live view laget på samme måte som f.eks. Canon dvs. Det er kun fase-detekterende fokus. Så det blir nok manuell fokus som gjelder.

 

 

Tom

Det er nettopp muligheter for nøyaktig manuell fokus jeg er ute etter. Autofokus er for pyser ;)

Hvis vi kan forstørre bildet 10x i live view modus, da får jeg det verktøyet jeg er ute etter: Mulighet for kritisk vurdering av fokusområde, før opptak.

 

 

Mvh Tim

Lenke til kommentar
For meg ser dette ut som en velregissert lekkasje, satt i scene for å skape mest mulig blest i forkant av pressekonferansen.

 

Tviler jeg på, siden pressekonferansen var for nesten fjorten dager skiden, i Dubai.

 

For øvrig bør dere følge med på Akam om en drøy time. ;)

Det ligger full spec på dpreview :

 

http://www.dpreview.com/news/0801/08012310pentaxtk200d.asp

 

M.v.h.

 

Goffen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...