Gå til innhold

Hvilket Skjermkort burde jeg velge ?

Anbefalte innlegg

Kommer til å kjøre blant annet dette..

Asus Maximus Formula, https://prisguiden.no/product.php?productId=79847

Intel Core 2 Duo E8400, https://prisguiden.no/product.php?productId=87253

Jeg skal ikke kjøre SLI, og driver ikke med overklokking...

Skal maks ha 8800GTX med tanke på pris.

Det jeg lurer på, er noen av GTS eller GT korta bedre enn GTX når jeg skal kjøre det solo ?? Hvis det er snakk om marginer, så link gjerne til de korta som skal være ca like gode.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer til å kjøre blant annet dette..

Asus Maximus Formula, https://prisguiden.no/product.php?productId=79847

Intel Core 2 Duo E8400, https://prisguiden.no/product.php?productId=87253

Jeg skal ikke kjøre SLI, og driver ikke med overklokking...

Skal maks ha 8800GTX med tanke på pris.

Det jeg lurer på, er noen av GTS eller GT korta bedre enn GTX når jeg skal kjøre det solo ?? Hvis det er snakk om marginer, så link gjerne til de korta som skal være ca like gode.

Hei Rocky,

Abit x38

E8400

4gbit ram DDr2

Og jeg skal ha nye til ATI, HD 3870x2 ! Koster rundt 3100kr +++ og kommer om få dager..

Slår visst ultra i det meste! Google kortet litt så ser du selv.

Dessuten vet je gat du liker filmer på din nye TV, her har ATI alltid vært bedre enn Nvidea.

Støtte for 1080p vie HDMi er jo ganske kult da!

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

1080p via hdmi er jo litt stilig da, med tanke på at det skal kobles opp til 1080p tv.

Hvordan er det kortet støymessig og kjølemessig ?

ellers har jeg hørt litt at Radeon korta er litt skjøre ?

Edit: Hvordan ville det vært å kjørt 2stk PowerColor Radeon HD 3850 "PCS" 512MB, GDDR3, AGP8X, 2xDVI/HDMI/HDCP i SLI ? iforhold til 1stk 3870x2....

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
1080p via hdmi er jo litt stilig da, med tanke på at det skal kobles opp til 1080p tv.

Hvordan er det kortet støymessig og kjølemessig ?

ellers har jeg hørt litt at Radeon korta er litt skjøre ?

Edit: Hvordan ville det vært å kjørt 2stk PowerColor Radeon HD 3850 "PCS" 512MB, GDDR3, AGP8X, 2xDVI/HDMI/HDCP i SLI ? iforhold til 1stk 3870x2....

Tror jeg ville vært trist med tanke på spilling og morro, spesielt siden du linker AGP8 kort.

Har hørt at HD3870x2 bråker mer enn HD3870 som var et kort som gikk på 34-36dba.

Nå er Hd3870x2 alt for nytt til at jeg kan si noe mer, men utfra de få testene som har kommet virker det veeeeldig lovende at ATI endelig har konge kortet på markedet for både spilling og FILM titting.

Og dette bare til 3200kr max (er jo egentlig 2 kort du kjøper for 1600kr, bare i 1 port)

Nå kommer jo Nvidea med ett mot svar den 15-16feb med sitt 9800x2, men likevel tror jeg ATI vil være best på FILM.

Tipper det fortsatt går 1 uke før de første kortene dukker opp i nettbutikkene, men annbefaler deg å google det ATI kortet litt. Finnes 1 korea test, 1 amerikansk og 1 til, alle med retail drivere... gleder meg til å lese tester med full CAT støtte fra ATI drivere.

Lenke til kommentar
oi,linka feil =p mente HD3870 selvfølgelig.. Men hvordan stiller 2stkHD3870 vs GTX/Ultra ?

Ser de ligger ca på 1700kr, så 2 stk slike vil jo ha samme pris som 1 stk HD3870x2..

Utfra hva jeg har lest og skjønt, stiller ikke crossfire (på P35 eller x38 chip) med 2* Hd3870 særlig bra mot GTX eller Ultra. Hvorfor aner jeg ikke, spesielt når HD3870x2 er samme korta bare i 1 pakning.

Mens HD3870x2 med dagens drivere yter likebra/bedre enn Ultra.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for et 8800GT, som er relativt billig. Og heller ventet noen måneder på nVidias nye 9 serie, om du har lyst til å investere i noe du skal ha en stund.

2x8800GT slår vel 2xHD3870 også, om du skal ha dual.

edit: Kan adde at det sies at Crossfire gir høyere % økning enn SLI ved visse tilfeller, men det går mye i spekulasjoner.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

2 8800GT = 4000

1 3870X2 = 3000

Sånn overslagsvis. Jeg mener 3870X2 er mer for penga, men det avhenger av hvor mye du er villig til å betale såklart.

Edit: Begynner ikke P5N32-E SLI å bli litt utdatert?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...