Gå til innhold

Hvilket snowboard burde jeg velge ?

DavidK

Anbefalte innlegg

Heisann

Tenkte å kjøpe meg et nytt snowboard i år. Har vell stått i en 6-7 sesonger nå hvertfall, men i fjor ble det lite så tenkte å ta en del igjen nå. Jeg fikk et brett til jul for en 3-4 år siden var det vell. Et Burton Clash brett og Burton Custom bindinger. Det brette er egentlig noe feil for meg da det er mer et freeraid brett eller hva det heter :p Jeg kjører så å si kun i snowboard parker. Rails, bokser, big jumps osv. Så det er viktig for meg at plata er god sånn sett, veldig lett å rotere med og slikt. Bindingene er greie de, selvom de begynner å bli litt lurvete :p Men skal handle plata med det første tenkte jeg. Hadde Burton og Forum mest i tankene egentlig, men har sett at DC har begynt å lage snowboard nå også ? Synes nemlig de platene så jævla fete ut :D Men finner ingen som har slike til salgs. Er også veldig hissig på den White Collection plata fra Burton, hva tror dere om den ? Har tenkt å kjøpe fra usa, da platene koster halvparten av hva de koster her i norge :p

Hvilke forslag har dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må jo nesten anbefale Rome artifact utrolig deilig brett til å jibbe.

UTROLIG deilig å raile 5-0 er så utrolig lett med brettet. Veldig mykt brett. Anbefales på det sterkeste!

Men hvis du skal ha det for å ta kule snurregreier på big jumps så ville jeg kanskje valgt Forum youngblood isteden.

Lenke til kommentar

Ja takk, skal skjekke ut plata... Men er det ikke en fordel med temlig stive brett når en kjører mye freestyle ? Bare noe jeg leste en plass :S Og hvor langt på kroppen skal brette rekke vist en skal ha seg sånt brett som jeg trenger (Freestyle?). Er ikke helt kjent med utrykka btw :p

Lenke til kommentar
Var i kontakt med en fra Dogfunk.com og han annbefalte meg sterkt dette Tib brette:

http://www.dogfunk.com/dogfunk/LBT0066/Lib...-Snowboard.html

Hva tror dere om dette ?

Testa det brettet for et par helger siden i hemsedal, og fikk inntrykk at det er et middels stivt brett, men det var allikevel ganske funny pop i det.

magnetractionen fikk jeg ikke testa så mye siden det var ganske mye snø og lite is der, men det jeg kjørte på is virka det som det tok litt ekstra tak i forhold til Un..Inc brettet mitt.

Men det er et kjempebra brett, hands down. ville gått for det om jeg skulle hatt ett nytt brett i nær framtid.

..Peace

Edit: Og det ser jævlig fett ut i mine øyne. ;)

Endret av Ocularis
Lenke til kommentar
oh, fin informasjon du kom med der :D Takker! Lurer sterkt for å gå for det brette der, men står også å lurer litt på et par forum brett. Noe du vil annbefale av forum til mitt bruk ? :) Synes også de ser jævla fete ut! :D

har kjørt Forum destroyer for et par år siden, og det er også et innmari morsomt brett (var ihvertfall da), men LibTech brettet topper det med god margin.

siden du skal kjøre mest i parken så kan jeg jo også anbefale Forum Eddie, men i forhold til LibTech brettet er det litt snevert.. Med LibTechet kan du surfe pudder om du vil det også, siden det har innmari godt flyt, samtidig som godt hold på kanten i parken.

Så gå for libtechet. Det er bra. ;)

Lenke til kommentar

OK, setter stor pris på informasjonen du kommer med! Tror jeg skal gå for libtech brettet da :) Eneste som er litt kjipt er at jeg er på grensen til å måtte ha et wide board, siden jeg bruker 43,5 i boots nå, men har ikke hatt noe problem med når jeg har kjørt tidligere på det brette jeg har nå, og det er normalt størrelse. Så håper det går akkurat ;D Noen bra bindinger du vil annbefale når vi først er igang ? :)

Lenke til kommentar
OK, setter stor pris på informasjonen du kommer med! Tror jeg skal gå for libtech brettet da :) Eneste som er litt kjipt er at jeg er på grensen til å måtte ha et wide board, siden jeg bruker 43,5 i boots nå, men har ikke hatt noe problem med når jeg har kjørt tidligere på det brette jeg har nå, og det er normalt størrelse. Så håper det går akkurat ;D Noen bra bindinger du vil annbefale når vi først er igang ? :)

Jeg kjører med str. 46 boots på et vanlig un..inc, og det er ikke spesielt bredt, så det burde gå bra.

Når det gjelder bindinger er jeg ikke så oppdatert, da jeg har holdt meg til de 5 år gamle Burton Customene mine i, ja, 5 år.

Men det går litt i om hvordan toestrap du vil ha. Jeg har foretrukket vanlig til nå, men etter at jeg testa det libtech brettet med Technine Coulter har jeg lyst til å konvertere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...