-kga- Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg skulle likt og fått noen anbefalinger om noen wity shows fylt med sarkasme, ironi og stort forbruk av metaforer. Har nylig sett House M.D. opp til sist utgitte episode i sesong fire, og er på ivrig jakt etter en serie med humor i samme stil. Andre serier med nogenlunde samme humoristiske stil er Dead Like Me, der er en serie spekkfull med sarkasme og andre artige komentarer. Burde ha kommet på ett eksempel til eller to, men der svikter hjenen min meg. Så, er det noen som har noen gode forslag til andre artige serier i samme stil? Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg skulle likt og fått noen anbefalinger om noen wity shows fylt med sarkasme, ironi og stort forbruk av metaforer. Har nylig sett House M.D. opp til sist utgitte episode i sesong fire, og er på ivrig jakt etter en serie med humor i samme stil. Andre serier med nogenlunde samme humoristiske stil er Dead Like Me, der er en serie spekkfull med sarkasme og andre artige komentarer. Burde ha kommet på ett eksempel til eller to, men der svikter hjenen min meg. Så, er det noen som har noen gode forslag til andre artige serier i samme stil? Jeg vil vel tippe at Entourage og Californication kommer under den kategorien? Begge seriene har en ganske sarkastisk humor til tider i hvert fall. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 ingen er mer sarkastisk enn Rowan atkinsin i Black adder, du får hele serien for en slik og ingen ting. Hugh Laurie er med i sesong 2,3 og 4 av den serien Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Califonication var en jeg kunne brukt som eksempel også, så på den i jul. Har ikke sett Entourage, så jeg får prøve den, har den noen likheter med de Califonication, house, og dead like me så burde den være vært en titt. Har ikke sett black adder, mye grunnet mr. been er med, men får titte på en episode der også. Kan nevne at serier som ene og alene er humor serier, ikke faller helt i smak. Da sikter jeg spesielt mot dem med studio latte. Lenke til kommentar
zilixiz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Scrubs er noe for deg Lenke til kommentar
BlindAct Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Nå har ikke jeg sett så mye av House, men heller ikke så mye av Dead Like Me, men jeg slo opp på imdb med House, så sto det noen anbefalinger av noe lignende. Den ene er Everybody Hates Chris, som jeg har sett på TV2 Zebra et par ganger. Utrolig morsomt etter min mening, og det handler om Chris Rock sin barndom hvor han selv er forteller. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Skulle tro at The Wonder Years (Mine beste år) som går i reprise på TV Norge i helgene, burde være midt i blinken. I likhet med serien nevnt ovenfor dreier det seg om en oppveksthistorie med hovedpersonen som humoristisk fortellerstemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå