Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC, full HD

Anbefalte innlegg

Har laget et oppsett til en allround/ HTPC som skal kobles til min full HD tv.

Er førstegangsbygger, så er litt usikker på om disse komponentene vil passe sammen.

Lurer på rammen, og om hvordan grafikkortet vil fungere til spill. Skal nok ikke spille så mye, men er greit å vite hvordan det vil prestere alikevell. Det mest essensielle er at den lett takler 1080p. Hvis noen har noen forslag til komponenter som vil være bedre egnet, så er det bare å komme med forslag! :thumbup:

Link til handlekurv:

Handlekurv

På forhånd takk.. :!:

Endret av arne0606
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan gi meg komentar på rammen? Hvilken type ram vil være godt egnet? 800Hz? Vurderer 4GB ram, og lurer på om dette i det hele tatt vil være nødvendig,.. :dontgetit: Trenger vel strengt tatt kun 2GB...

Endret av arne0606
Lenke til kommentar

du kan godt kjøpe 4gb ram om du vil ha raskere pc, du kan jo kjøre 64-bits OS!

ellers så råder jeg deg til å kjøpe blu-ray spiller og ikke hd spiller(evt. kjøp begge om du vil eller har råd), fordi det ser ut som om blu-ray har vunnet kampen...

altså, flest filmer vil komme i blu-ray format!

vet ikke hvilke skjermkort som selges med passive kjølere, men jeg kan ta en titt i prisguiden...

Lenke til kommentar

Vær obs på at noen htpc kabinetter ikke har plass til annet enn low profile skjermkort (fysisk mindre). Ellers, bør du satse på passivt skjermkort ja, gjerne også 120mm vifter og god cpukjøler, så du får den "lydløs".

Vannkjøling er også mulig, men jeg tror det blir for mye "knot" for ola nordmann.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, vil ta det i betraktning! Ser på en PSU fra Zalman:Link . Virker som et godt alternativ i mine øyne. Angående low profile skjermkort prøvde jeg å sjekk på hjemmesidene til Zalman og et par andre steder, men fant ikke noe ut om plassforholdene til skjermkort.. :ermm:

Trenger også sårt et svar om mitt spm angående rammen..!

Endret av arne0606
Lenke til kommentar
Han skal ha HTPC, hva f**n skal han med 8800GT, 4GB RAM og vannkjøling? o.O

Tror trådstarter vil ha hjelp med PC-en, så om du ikke vil hjelpe så la andre gjør det!!!

Er nok ikke så veldig viktig med 4gb ram til en htpc, 2gb 800Mhz ram skal nok holde!

gå for dem du...

Lenke til kommentar

Har her bygd sammen en PC uten kabinett som jeg tror vil passe fint til HTPC. Er bare en 80 GB harddisk, men den er helt lydløs og jeg regner med at trådstarter kommer til å streame fra en annen PC/server. Skjermkortet er en HD 3870 som er veldig bra til å spille av film og i tillegg yter bra i spill :) .

Lenke til kommentar
Har her bygd sammen en PC uten kabinett som jeg tror vil passe fint til HTPC. Er bare en 80 GB harddisk, men den er helt lydløs og jeg regner med at trådstarter kommer til å streame fra en annen PC/server. Skjermkortet er en HD 3870 som er veldig bra til å spille av film og i tillegg yter bra i spill :) .

ser veldig bra ut det oppsettet, billig var det også....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...