Jakoozie Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Hei. En kar som kom på at vi kunne skrive anmeldelser av spill vi har spilt. Liker ideèn så lager en lignende her. Oppsett: ------------------------------- Spilltittel Anmeldelsen Karakter ------------------------------- Ganske enkelt.. Begynner med min "mini" anmeldelse av det glimrende rollespillet "The Witcher" The Witcher Du hopper rett inn i handlingen som Geralt, en legendarisk, hvithåret Witcher, ofte kalt "The White Wolf". Han er en av de siste Witcher'ene - en gruppe topptrente, genetisk modifiserte monsterdrepere, som er eksperter på sverdkamp men også trent i potionmaking og magibruk. The Witcher er noe så nyskapende som et tradisjonelt RPG. Spillet er bygget på Aurora-motoren - courtesy of Bioware. Men dette er knapt merkbart, motoren er tweaket og fikset så mye på at det er ugjenkjennelig. Grafikken er nydelig, den er mer enn kurant teknisk, men det er naturlandskapene som virkelig tar pusten fra deg. Utrolig mange nydelige locations. Ansiktene er også bra gjort, men animasjonene kan være litt vel twitchy og rare til tider. The Witcher er et rollespill, med alt det medbringer. Du har forskjellige våpen, et inventory, quester og forskjellige egenskaper som kan læres. Noe av det kule er at du bestemmer ganske mye her. Ved hjelp av et valgtre velger du å bruke poengene Geralt får når han levler, det er ditt valg hvordan du bruker de. Jeg gikk retningen sverdkamp i stedet for å legge vekt på magibruk, men brukte allikevel poeng på det såkalte ard sign'et - for å gi fiender en liten dytt rett retning. (LES. Bakover, for så å lande på ryggen hvor jeg selvsagt var kjapt borte å kappet hodet av den ulykkesalige før han fikk så mye som tenkt på å reise seg opp igjen. Kampsystemet er veldig stilig, det hele handler om timing. Treffer du riktig, og bruker rette slossestil tar det ikke lange tiden før Geralt flyr fra fiende til fiende i en virvelvind av forferdelig skade, og på en veldig kul måte på samme tid. Alle kampanimasjonene er nemlig spilt inn av profesjonelle sverdfolk *kremt*, og det finnes tonnevis av forskjellige bevegelser. Borte er den generiske "click till you drop" combaten til Oblivion, og den kjedelige "klikk og vent" stilen til MMORPGs. Jeg merker at jeg må holde meg selv i tøylen her, jeg elsker nemlig dette spillet og kunne sikkert ha skrevet særemne om det, men skal komme til det som er best med "The Witcher"; historien. Hopp inn i en fantastisk, intelligent og intrigepreget fortelling, med så mange "twists and turns" at hele spillet blir en eneste stor berg-og-dalbane. Slutten er forresten helt sinnsykt bra lagd, mer vil jeg ikke si. I tillegg til at historien er spennende, å leve seg inn i handlingen er lett, det samme er å identifisere seg med/like personene - så tar den opp en god del sentrale og alvorlige tema som rasisme, folkemord og forskjellsbehandling... The Witcher er noe så fantastisk som en voksen, og utrolig nok - realistisk fantasihistorie. Akkurat den voksne delen prøver kanskje spillet litt for hardt å leve opp til, det er massevis av sex i form av prostituerte og tilfeldige cutiepies som Geralt sjekker opp, i tillegg til ikke rent lite banning. Blod er det også masse av, som seg hør og bør, det er en fryd å se på for en forstyrret sjel som meg selv når hodene ruller rundt Geralt der han danser rundt med meteorittsverdet sitt. Kommentarer som: "Your mama sucks dwarf cock!" er gjengående, for ikke å si hysterisk morsomme. Og ja, det finnes dverger i spillet. Alver også, de er merkelig nok terrorister, og jeg røper ikke for mye når jeg sier at du må velge side før slutten. Valgene du må ta er også en stor del av the Witcher, konsekvensene av valgene dine kommer ikke før en god stund senere, og de er ofte dramatiske. Sorry, skal slutte å mase nå. Det eneste negative med spillet er lange og mange loadetider (sannsynligvis fikset med den nyeste patchen), i tillegg til cut-scenes som hos meg ble veldig rare og "hakkete" - dårlige FPS sannsynligvis. Merkelig, ettersom spillet selv kjører uten så mye som et hikk. The Witcher er et engasjerende, spennende og morsomt spill, som jeg i hvertfall aldri kommer til å glemme. Ikke er det for krevende for PC-en heller vet jeg, test ut demoen som (jeg tror) ligger på siden til spillet. Glemte karakter: 9.7/10 Endret 23. januar 2008 av Jakoozie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå