Gå til innhold

Portering av nummer og bindingstid


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag NetCom Activetalk med 6 mnd gjenstående av bindingstiden.

Nå får jeg derimot bedriftsabonement fra Telenor av jobben og vil portere nr mitt til dette abonementet. Kan jeg portere nr mitt og la bindingen på Netcom-abonementet løpe ut tiden, eller må jeg først kjøpe meg ut fra Netcom før jeg får portere nummeret mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har i dag NetCom Activetalk med 6 mnd gjenstående av bindingstiden.

Nå får jeg derimot bedriftsabonement fra Telenor av jobben og vil portere nr mitt til dette abonementet. Kan jeg portere nr mitt og la bindingen på Netcom-abonementet løpe ut tiden, eller må jeg først kjøpe meg ut fra Netcom før jeg får portere nummeret mitt?

Avtaletiden følger nummeret ditt. Det vil si at hvis du avslutter abonnementet ditt på noen som helst måte - enten ved å si det opp, eller ved å flytte det til en annen operatører - må du betale gebyr for brudd på avtaletiden. Du kan selvsagt kjøpe deg ut på forhånd, eller vente til å du får sluttfakturaen etter at du har flyttet nummeret ditt til Telenor.

Lenke til kommentar

Du må nok kjøpe deg ut av bindingen din. Det vil koste 750,-, som også er billigere enn å la abo. gå ut av bindingstiden (774,-).

 

Er litt usikker på følgende, men jeg tror at du ikke trenger å si opp bindingen, den blir automatisk sagt opp med en gang du porterer over til en annen operatør.

 

Uansett så er kortsvaret at neste faktura fra NetCom blir 750 kr mer enn du hadde tenkt deg, dessverre.

Lenke til kommentar
Du må ikke si opp abonnementet ditt...Da får du ikke portert nummeret.

Det du må gjøre er å kontakte Netcom å si opp bindingen på abonnemenet, betale gebyret, så kan du sette igang porteringen. Om ikke dette er gjort vil porteringen mest sansynelig feile.

 

Dette er feil, en portering av nr vil ikke bli stoppet av NetCom selv om det er avtaletid på nr. Du trenger ikke si fra til NetCom. Porteringen vil gå i orden så lenge Telenor bestiller med riktige opplysninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...