Tor92 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Heihei Har redigert et bilde av venninen min som zombie! Begynte med et helt enkelt bilde, og har brukt noen timer på dette. Kritikk ? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Fysj! Har ikke så mye konstruktivt å bidra med; men det høyre øyet så vel photoshoppet ut. Altfor skarp overgang mellom skinn med dårlig hud til området under øynene og haken. Det oransje/brune området rundt munnen kunne med fordel blitt dratt mer utover, eventuelt blitt kuttet ut. Kunne du laget en tutorial om hvordan du lager så realistiske flerrer/merker i huden? Eller la du bare en layer med rugler oppå bildet, med blend mode? EDIT: Forresten, dårlig gjennomført bilde mtp. bakgrunnen. Endret 23. januar 2008 av garanti Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hvis du noensinne har noe oppdrag der dette skulle være nyttig, bruk ekte sminke, ikke timesvis på photoshop. Selv om det kan være underholdende. Vurderte å prøve det selv en gang, men så ikke vitsen. Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Hvis du noensinne har noe oppdrag der dette skulle være nyttig, bruk ekte sminke, ikke timesvis på photoshop. Selv om det kan være underholdende. Vurderte å prøve det selv en gang, men så ikke vitsen. Ehm? Kritiserer du meg på mitt tidsbruk og hva jeg bruker tiden på? Jeg spurte faktisk om kritikk på bildet. Visst du ikke har noe bedre å komme opp med enn den håpløse komentaren der så ikke si noe i det hele tatt. Endret 23. januar 2008 av Tor92 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Kommentaren er absolutt ikke håpløs, Tor92. Ingen grunn til å være krass? Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Kommentaren er absolutt ikke håpløs, Tor92. Ingen grunn til å være krass? Synes egentlig den er håpløs jo. Han ber meg heller legge ut et bilde der jeg har sminket henne. Hvorfor? Jeg spurte om kritikk på bildet. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) vel ok, hvis du vil ha kritikk på bildet da... for det første kan det være lurt å lys-normalisere et slikt bilde før du begynner å redigere på det. dette er for mørkt, jeg vet ikke hvordan din photoshop workflow er, men det kan være vanskelig å fikse på i ettertid. før du setter i gang, kan du for eksempel gjennomgå auto-levels, eller gjøre det selv. det er grei redigering, men ingen av øynene var troverdige. nesen ser det ikke ut som redigeringen hører til, men ligger på bildet. rundt munnen har hun burn preging, som får hun til å se mer ut som en kyllingvinge-eter. EDIT: hvorfor jeg sa det. jeg mener man får bedre resultat av sminking (som regel) og kan derfor heller uroe seg for riktig lys og andre ting som er fotografens jobb. fotografi er heller ikke det samme som digital kunst osv. EDIT2: du kan gjerne roe deg ned ti hakk. jeg ga deg kanskje ikke bildekritikk men et råd om hvordan du enklere kan nå frem til det du vil ha. i filmer med zombier bruker de ikke photoshop. Endret 23. januar 2008 av abbarve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå