Gå til innhold

Sjef lurte muslim til å spise svinekjøtt!

Anbefalte innlegg

hvis man tar for seg et litt ane ledeseksempel så er det kanskje flere som for står.

hvis nå sjefen i stedet hadde slått ned persjoen i stedet og så forlatt han.

eller forlatt han på en hytte i et ukjent område i stedet

da hadde sjefen garantert blitt straffet .

i og for seg så er det like saker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Misvisende tittel.

Hva er misvisende med den tittelen? Det med svinekjøttet representerer respekt for andres tro i denne saken.

Det som er viktig her er vel å lure en avholds som har planer om å kjøre hjem til å drikke. Uten at han vet om det. Og det fikk alvorlige konsekvenser.

Jeg synes sjefen har noe ansvar i denne saken og burdte få smake konsekvenser av å oppføre seg som en drittunge. Men fyllekjøringen i seg selv og ansvaret det medfølger, synes jeg er helt greit at faller på den muslimske mannen.

Muslimenes avhold for svin, har uansett røtter i at det var ett vanskelig dyr for nomadefolk, urent pga. manglende hygiene og kjølemuligheter, ikke verdens undergang at han får smake på ett dyr som er roten til masse hærlig mat :)

Jeg skjønner at mange kan himle med øya over at muslimer ikke spiser svinekjøtt, men jeg synes at det er ett individuelt valg om man vil følge den troen og holde seg unna svinekjøtt. Det faktum om andre synes at det ikke er verdens undergang, spiller ingen rolle. Dette handler om respekt for andres tro og vise hensyn, være gode mot andre og forstå at andre tenker annerledes enn det en selv gjør med tanke på tro og religioner.

Det han sjefen og de andre som lo og hånte han gjorde er helt avskyelig, hadde jeg vært en av dem så hadde jeg skamma meg så utrolig mye, og vært så flau over meg selv! Samma hvor drita jeg hadde vært! Pluss at mannen var døv som i mine øyne gjør saken litt "styggere".. Nei, jeg håper inderlig at den sjefen får en konsekvens, men det skjer vel først når helvete fryser til is og mordere her til lands ikke slipper ut etter noen få år pga. god oppførsel :roll:

For noen idiotiske duster det finnes der ute, ÆSJ! :mad:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Det er helt feil å sammenligne gris med menneskekjøtt. En bedre sammenligning hadde vært hund. Selv synes jeg det er merkelig at muslimene fortsatt er så redde for svinekjøtt. Som Rampage sier er det et vansklig dyr å ha med seg å gjøre i varme strøk som midtøsten, men nå som frysern er oppfunnet burde det ikke være et problem lengre. Islam trenger sårt en fornying så den passer bedre i vår moderne verden.

Off-Topic: Vedder på at han likte steka innerst inne :)

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at det er riktig. Men det man burde vektlegge her er virkelig at de sjenker han uten at han får vite det.

Helt enig med eg i det ja, men samtidig vet vi jo hvor krenkende det er for noen å bli lurt til å trosse troen sin som man har jobbet hardt med å holde på hele livet. Men det med skjult skjenking er noe man burdte slå hardt ned på ja..

Hvor får dere "døv" fra? Står ingenting om det i artikkelen.

Jo, det står at han er døv :yes:

Myagos: Det får være opp til muslimene selv å finne ut av, og ikke for andre som spiser all slags mat å avgjøre. Individuelt valg. Jeg synes feks. at veganere går glipp av en hel masse god mat, men jeg lurer jo ikke en veganer til å spise noe han/hun vil unngå å få i seg av den grunn!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

"På firmafest i fjor høst ble den døve 23-åringen fra Moss sittende til bords med "

Uansett.. Jeg synes at det er irrelevant å nevne døvhet her, kommunikasjon er ikke et problem så lenge hørende klarer å være avslappet og veit hvordan å kommunisere med døve. Noe som jeg vil tro i denne saken når sjefen og muslimen har jobbet sammen i en god stund.

Lenke til kommentar

Joa, døvheten er irrelevant. Er bare jeg personlig som synes at de som er mindre heldige med kroppens tilstander enn de fleste av oss er, ihvertfall ikke fortjener mere faenskap fra andre ubrukelige folk.. Men som sagt, funksjonshemmingen i denne saken har ikke noe med den sakens kjerne å gjøre..

Lenke til kommentar

De prøver tydelig å male et bilde av at denne muslimen var en uskyldig stakkar. Hvilken rolle spiller det at han var tillitsfull ovenfor sjefen, og at han var døv? Døve folk skal heller ikke fyllekjøre, og hvis det smaker alkohol av drikket så er det nok alkohol i det samme hvor stor tillit du har til den som ga deg det, særlig hvis du begynner å føle deg brisen (dessuten står sånt på flaska!).

Lenke til kommentar
ikke skriv funksjonshemmet, døvhet er ikke en del av denne definisjonen. Takk.

Jeg tror at muslimen ljuger og brukte denne hendelsen som unnskyldning

Åja, så hva er døvhet for noe da? er det ikke en funksjonshemming? det hemmer deg vel i å fungere som "normalt" i samfunnet.. dvs. hva man generelt oppfatter som normalt" ihvertfall.. Blind, døv, stum osv, det er alle funksjonshemminger i mine øyne ihvertfall! man må ikke sitte paralysert i en rullestol for å ha en funksjonshemming skjønner du...

javel, så tror du at han lyver, det er din fulle rett!

Zethyr: for min del så har jeg klart og tydelig spesifisert at døvheten ikke har noen relevans i denne saken, jeg er ihvertfall ferdig med akkurat den delen av saken.

Synes du ikke at det spiller noe rolle at en person er tillitsfull til sjefen sin og sjefen tråkker over grensene på denne frekke måten? Skal man bare få røre og tulle med folk sine føleleser på denne måten for å mette sin egen berusede humor uten å få konsekvenser for det selv?

Lenke til kommentar
Synes du ikke at det spiller noe rolle at en person er tillitsfull til sjefen sin og sjefen tråkker over grensene på denne frekke måten?
Selv om faren eller mora mi (som jeg stoler fullt og helt på) hadde gitt meg noe oppi drikket så jeg følte meg rusa, så hadde ikke jeg tenkt "jaja, jeg kan stole på mor/far så da er det ikke fyllekjøring". Nei, jeg hadde heller bestilt meg en drosje, og tatt et oppgjør med vedkommende dagen etter.
Lenke til kommentar
javel, så tror du at han lyver, det er din fulle rett!

Fordi jeg tror jeg veit hvem fyren er, om det er denne fyren. Da er han en stor, STOR løgner.

Det med døvhet. Døve har egne samfunn og språk, vi er en minoritet i et samfunn. Kaller du en gjeng med utlendinger, som kan ikke norsk, funksjonshemmede? Samme både med døve. Hvis du kommer til vårt samfunn da sliter du fordi du tilhører en minoritet som kan IKKE tegnspråk i vårt samfunn.Vær så snill og ikke uttal deg om noe som du ikke veit noe om.

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Selv om faren eller mora mi (som jeg stoler fullt og helt på) hadde gitt meg noe oppi drikket så jeg følte meg rusa, så hadde ikke jeg tenkt "jaja, jeg kan stole på mor/far så da er det ikke fyllekjøring". Nei, jeg hadde heller bestilt meg en drosje, og tatt et oppgjør med vedkommende dagen etter.

Ja, angående det med å fyllekjøre så har jeg forklart meg om det, fyllekjøring uansett må ikke forekomme. Men du skrev onm det spilte noen rolle at han stolte på sjefen sin, og mitt spm var da, "Synes du ikke at det spiller noe rolle at en person er tillitsfull til sjefen sin og sjefen tråkker over grensene på denne frekke måten?"

Fox. ja, det spiller egentlig ikke noen rolle for meg om du tror du vet hvem denne fyren er eller ikke. Jeg går utifra det som står skrevet i media og er det jeg diskuterer her. Virker som du tror jeg mener at en funksjonshemming er noe negativt, absolutt ikke! Hva du mener om ordet "funksjonshemmet " får være din egen sak.

Vennligst ikke vri på ordene mine og angrip meg for å snakke om noe jeg ikke vet hvordan er, det gjør jeg heller ikke. Jeg nevnte bare at jeg synes at man burdte ha respekt for folk uansett hva, men ja, jeg synes det er uheldig at noen har funksjonshemminger, men at vedkommende er døv i denne saken har ingen relevans, og det har jeg sagt ett par ganger nå.

Ikke min mening at du skulle føle deg støtt,selvsagt, jeg sier bare meninga mi.. og jeg går ut ifra min forståelse av ordet. Men vil du diskutere dette videre så får du opprette en ny tråd om akkurat dette, så skal jeg bli med på den. Men dette blir OT.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...