Melisma Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) hadde han drept eller skadet noen, så synes jeg ihvertfall sjefen burdte få noen følger i denne saken også.. her snakker vi om en mann som tilsynelatende aldri har drukket alkohol, og som blir lurt til å både spise og drikke noe hans tro er sterkt imot. Ikke rart man blir fly forbanna og gjør ting med større impulsivitet enn andre ganger.. Synes sjefen i dette tilfellet skulle fått en klekkelig bot han også.. Og det faktum at han fikk sparken er meg ett spørsmål jah.. Edit: Det er liksom "offeret" i denne saken her som får alle konsekvensne, og de andre idiotene slipper unna.. Det er bare ikke rettferdig! Endret 23. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) hadde han drept eller skadet noen, så synes jeg ihvertfall sjefen burdte få noen følger i denne saken også.. her snakker vi om en mann som tilsynelatende aldri har drukket alkohol, og som blir lurt til å både spise og drikke noe hans tro er sterkt imot. Ikke rart man blir fly forbanna og gjør ting med større impulsivitet enn andre ganger.. Synes sjefen i dette tilfellet skulle fått en klekkelig bot han også.. Og det faktum at han fikk sparken er meg ett spørsmål jah.. Det var jo ikke sjefen så var kron-idiot og fyllekjørte! Sjefen var bare drittsekk. Og det er nå engang sånn at drittsekk ikke er ulovlig. Ikke sikkert at han fikk sparken, men at han hadde en sjåfør jobb. edit: til Melismas edit: om jeg får juling på by'n i helgen, eller at jeg tar damen min i å rote med en fyr, eller at moren min dør og jeg blir aldri så opprørt, så har jeg allikevel ikke lovt til å fyllekjøre. Han kunne begynt å gå, haike, tatt buss, taxi og han måtte på død og liv ikke komme seg vekk fra situasjonen da han ikke var i fare der. Igjen, han er offer for en dårlig PJ men allikevel en idiot av en fyllekjører. Endret 23. januar 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 hmf, vel når du sier det sånn så ser jeg det litt klarere og kan vel si meg enig i det. Men allikevel synes jeg det rett og slett er dårlig gjort at sjefen får være så respektløs og ikke få noen følger i det hele tatt.. Men er nå slik loven er, selvom man tråkker på stoltheten og levemåten til folk på denne måten.. Men fortsatt synes jeg ærlig talt de kunne latt være å gi han pengeboten.. Han har lidd nok som han har gjort i denne idiotiske saken! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 er det lov lure noen til å gjøre noe straffbart uten at det får konsekvenser ? sjefen burde få straff også. hadde han vært "uheldig " og skadet noen ( drap ? ) så burde sjefen bli dømt for uaktsom drap. jeg lure nå ikke på om dette tilfellet ligger i grenseland til frihets berøvelse eller hva nå det heter Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det er liksom "offeret" i denne saken her som får alle konsekvensne, og de andre idiotene slipper unna.. Det er bare ikke rettferdig! Life ain't fair. Sjefen oppførte seg riktignok som en drittsekk, men slikt er ikke straffbart. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Fengselstraff er for drøyt i mine øyne. Han må faktisk ha dette på rullebladet sitt veldig lenge, om ikke for alltid. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 er det lov lure noen til å gjøre noe straffbart uten at det får konsekvenser ? Nei, om han hadde kjørt på noen hadde han som ga drikken også fått en straffereaksjon sjefen burde få straff også. Noe han ville fått om karen hadde kjørt på noen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Er det lov å sjenke noen alkohol uten at de vet det? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 finnes ingen unskyldning for fyllekjøring. Vel, mulig ikke, men jeg må si at man gjør mye rart når man blir opprørt, så han er unnskyldt i mine øyne ihvertfall! Han tenkte nok ikke så langt, det er nå min tro om saken ihvertfall.. Så hvis jeg dreper mora mi fordi jeg er opprørt, og ikke tenker så langt, så er jeg unnskyldt i dine øyne? Beklager at jeg satte det på spissen, men jeg håper det bidrar til din forståelse av at følelser ikke kan unnskylde noe. Det kan dog forklare, men vi er rasjonelle mennesker og må forstå at vi ikke kan være kriminelle samme hvordan vi føler oss. Hvorfor fikk han sparken fra jobben?Samme lurte jeg på. Jeg tenkte "hehe, morsom spøk" når jeg leste overskrifta, har selv sett muslimer spise svinekjøtt. Så leser jeg videre, mannen er sparket... wtf?! Det forundrer meg omtrent like mye som hvordan denne mannen klarte å ikke merke at han var beruset når han hadde 1 promille alkohol i blodet, og drakk for første gang. Er det lov å sjenke noen alkohol uten at de vet det?Jeg tror ingen lov regulerer dette, med mindre den som blir skjenket er mindreårig. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Svinekjøttet kan jeg gå med på, men det er egentlig irrelevant. Du merker der hvis du drikker vin. Jeg synes overhodet ikke at svinekjøttet er irrelevant i denne saken. Sjefen og de andre visste at han var muslim! Blir som at en gjeng kannibaler lurer deg til å spise menneskekjøtt, og du kan jo tenke deg sjøl hvor forbanna du hadde blitt når de plutselig avslørte det etter du hadde spist det.. Respektløst! Jeg forsvarte på ingen måter sjefens handlinger (stråmann), men svinekjøttet er irrelevant i forhold til straffen. Endret 23. januar 2008 av haalo Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hvordan kan du vite hvordan alkohol smaker når du aldri har smakt alkohol? Alkohol har en veldig spesiell smak, lukt, ettersmak osv. det lukter og smaker rett og slett "gift" for utrente og uvante ganer. Når jeg var 10 år og noen prøvde å sjenke meg alkohol skjønte jeg umiddelbart hva det var for noe. Jeg synes overhodet ikke at svinekjøttet er irrelevant i denne saken. Sjefen og de andre visste at han var muslim! Blir som at en gjeng kannibaler lurer deg til å spise menneskekjøtt, og du kan jo tenke deg sjøl hvor forbanna du hadde blitt når de plutselig avslørte det etter du hadde spist det.. Respektløst! Vanvittig å sammenligne kannibalisme med svinekjøtt. Min egen mor lurte meg til å spise fisk når jeg var barn ved å si at det var andre ting. Uansett er det ikke straffbart å lure folk til å spise en spesiell type mat. Som sagt, min mistanke er at den muslimske mannen ble så opprørt og sint (med GOD grunn) at han ikke tenkte over at han faktisk fyllekjørte! Så om noen gjør meg forbanna og jeg ikke tenker over at jeg faktisk er sinna, så kan jeg banke opp noen og slippe unna med det, eller? men jeg må si at man gjør mye rart når man blir opprørt Ja. Derfor er det viktig å kunne kontrollere sine følelser. Det er denne evnen som skiller kriminelle ifra alle oss andre. Han spiste litt kjøtt og tok seg en skarp en. Ingen har noengang dødd av det. Så sant de ikke setter seg inn i biler... hadde han drept eller skadet noen, så synes jeg ihvertfall sjefen burdte få noen følger i denne saken også Sjefen tvang ikke maten i ham. er det lov lure noen til å gjøre noe straffbart uten at det får konsekvenser ? De lurte ham ikke til å kjøre bil. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Dette var i et lystig lag, og man vil ikke skille seg ut. Det kan tenkes at smaken var rar, men den døve 23-åringen hadde stor tillit til sjefen. Han viser til at det i promillesaker er svært faste rammer for straff og tidsramme på førerkortbeslag. Det skal ekstremt mye til for å få et avvik utover hovedregelen, bemerker han.- Det å spise svinekjøtt for en muslim er så nært menneskekjøtt som mulig, forklarer advokaten hans. Lurer på hvordan lignende forhold hadde artet seg for en kristen etnisk nordmann med et handikapp som forvansker kommunikasjon? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Lurer på hvordan lignende forhold hadde artet seg for en kristen etnisk nordmann med et handikapp som forvansker kommunikasjon? Det er jo DET som er poenget. Denne fyren forskjellsbehandles ikke. Han får samme straff som alle drita nordmenn som setter seg i bilen etter julebord. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 tenk deg om en person som egenlig har tenkt å kjøre hjem etter juleborde men blir lurt til å drikke noe alkoholholdig uten at han er klar over det. når han da kjører hjem blir han stoppet i promillekontroll. hvem er det som skal ta konsekvensen. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Haha.. dagens hadde død av latter hadde jeg vært den sjefen Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Når en er på julebord og får servert noe som aldeles ikke er alkohol så bør man ane ugler å mosen, dog så spørs det i hvilken grad mannen handlet i affekt. Husker en sak der noen trodde de var forfulgt og kjørte som noen gærninger, de slapp unna straffen. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Misvisende tittel. Det som er viktig her er vel å lure en avholds som har planer om å kjøre hjem til å drikke. Uten at han vet om det. Og det fikk alvorlige konsekvenser. Muslimenes avhold for svin, har uansett røtter i at det var ett vanskelig dyr for nomadefolk, urent pga. manglende hygiene og kjølemuligheter, ikke verdens undergang at han får smake på ett dyr som er roten til masse hærlig mat Lenke til kommentar
Thorvis Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Utrolig respektløst av sjefen å gjøre, men hvis man kjører i fylla må man ta straffen for det. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hmmm.... Sjefen i dette tilfellet får jo Valla til å virke hyggelig. At arbeidstilsynet tar affære er vel å forvente. Slik mobbing/trakassering av ansatte, og da i særdelsehet ansatte med ett handicap, er å blir moralsk forkastelig og ikke kan være på kant med arbeidsmiljølovgivningen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ser man på det med andre øyne enn lovens øyner så var det forferdelig dårlig gjort av sjefen å misbruke den tiltroen mannen hadde for han. Det synes jeg var meget dårlig gjort av ham. Selv om mannen burde reagert på smaken av vinen og forhørt seg videre, om man stoler på noen så stoler man på noen, så der synes jeg det var meget dårlig gjort av sjefen. Men det var likevell han andre som brøt loven ved å sette seg i bilen og kjøre når han var fult klar over at han hadde drukket alkohol og var i en beruset tilstand. Lovmessig har ikke sjefen gjort noe ulovelig eller feil i denne saken og selv om det er stygt gjort av sjefen må dessverre den andre lide i denne saken. Loven gjelder for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå