Petrvs Romanvs Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Denne tråden MÅ jeg ha i mine innlegg. You heartless bastard :!: Neste gang jeg ser deg på byen (bor i Trondheim ja..) så skal jeg tvangsfore deg med en lammerullekebab fra Oska.. On-topic: Er det moralsk forkastelig å pisse andre oppetter ryggen? Endret 25. januar 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Det var forresten noen som lurte en sylteagurk inn i hamburgeren min her om dagen. Jeg forlanger at han/hun deler boten på 3000 jeg fikk etter at jeg knuste inventaret inne på MacDonalds. Hvis du hadde spurt meg om å få 3-4 Paracet og jeg i stedet ga deg drite-piller som gjorde at du dreit ned hele trikken eller bussen, hadde du neppe vært like eplekjekk? Sett så problemstillinga inn i en setting hvor du både mister jobb, førerkort, får bot, osv. så er det plutselig ikke morsomt lengre. Ikke det at jeg tror du mener det på den måten, bare for å legge til det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Siden du kan spørre om man kan gjøre denslags i Norge høres du ganske "nyankommet" ut. Du mangler i alle fall kjennskap til det norske samfunnet.åja, så siden jeg synes sjefen burdte få en følge for dette, men at jeg ikke har studert hver enkelt lov vi har i dette landet, så høres jeg "nyankommet" ut? Jeg mangler ikke kjennskap til samfunnet, jeg mangler kunnskap rundt lovverket i denne saken..Nei, hvor i alle dager tar du det fra? Jeg kommenterte på ditt forslag til å "storme" inn i en kirke og gjøre ablegøyer der. Folk ville ristet på hodet, men ikke steinet deg. Dette manglet du tydeligvis kunnskap om. Kan du nevne ett eneste forhold som gjør at samfunnet idag er mindre siviliert i Norge enn i et hvilket som helst land med muslimsk flertall? Jeg snakker ikke om hvor sivilisert Norge er i forhold til andre land, jeg snakker om at hvis man kan herje rundt som en annen idiot og krenke folk uten og få følger for det, så er ikke sivilsert ett ord jeg vil bruke for å beskrive Norges lover.. Og du mener at for eksempel steining av noen som gjør noe som kan oppfattes som krenking av andres overtro er et eksempel på at et samfunn er sivilisert? Kanskje du for allmenn underholdning kan komme med eksempler på land som er mere "siviliserte" her? Nei, selvsagt vil du ikke det for du bløffer bare. Ja, du synes kanskje folk heller burde bli steinet for denslags. Om du virkelig føler det slikt vil jeg anbefale deg å flytte til en land hvor de driver med justis du føler passer deg bedre. Den kommentaren der er så dum i seg sjøl at jeg ikke gidder å kommentere den videre engang.. Selvsagt kan du ikke kommentere noen som til de grader avslører deg og din retorikk. Du bare bløffer og vil ha særfordeler for muslimene. Endret 25. januar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Hvis du hadde spurt meg om å få 3-4 Paracet og jeg i stedet ga deg drite-piller som gjorde at du dreit ned hele trikken eller bussen, hadde du neppe vært like eplekjekk? smile.gif Sett så problemstillinga inn i en setting hvor du både mister jobb, førerkort, får bot, osv. så er det plutselig ikke morsomt lengre. Ikke det at jeg tror du mener det på den måten, bare for å legge til det. smile.gif Haha, da hadde jeg anmeldt deg. Avføringspiller er nemlig helseskadelig i store kvanta. Forskjellen er uansett at muslimen her bevisst utførte en kriminell handling. Sist jeg sjekket er det ikke ulovlig å miste kontroll over lukkemuskelen på et offentlig transportmiddel. Endret 25. januar 2008 av LarsP Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Forskjellen er uansett at muslimen her bevisst utførte en kriminell handling. Ikke ifølge VG "Da han utpå kvelden skjønte at han var lurt, ble han sint og satte seg i bilen for å kjøre hjem. Han visste da ikke at han hadde drukket alkohol." Du ville nok heller ikke godtatt (etter at jeg lurte i deg drite-piller) at du bevisst hadde begått en asosial handling? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Si meg, Melisma, kan du linke til paragrafen sjefen har brutt? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Si meg, Melisma, kan du linke til paragrafen sjefen har brutt? Er det ikke 3. budet? "Du skal ikke gjøre mot andre det du ikke vil at andre skal gjøre mot deg" (eller noe sånt) Er man ikke-troende, er det vel normalt folkevett som bør styre ens handlinger. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Dersom Jeg føler meg fin på morningen etter et fylleslag, blir tatt med promille skal jeg ikke da få bot? Dersom jeg kjører med 1 i promille, men påstår at kompisen min sa at det var lettøl, ingen bot? Osv osv. Sånn jeg ser det er det ikke noe diskusjon en gang, han må ta sin straff, ellers blir det kaos i samfunnet. Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Gratulerer, du forstod poenget. Oppstyret man finner i fattigere og mer religiøse områder er mye større enn man finner i sekulære Norge der det i dette tilfellet er ett fåtall av muslimer, jo flere det er, jo større sjanse er det for at det finnes en gruppe som kommer til å ta av pga. en sak som denne. Det er her jeg mener du må klargjøre deg mer. Da alle ville oppfattet det som at du mener det er bare i mer religiøse MUSLIMSKE områder at det ville blitt oppstyr etter noe lignende, da det i praksis ville vært det uansett religion. Jo flere personer det er eller jo flere muslimer det er? Jo flere det er av hvilken som helst gruppe. Det er vel ganske grunnleggende? Akkurat i dette tilfellet handler det om muslimer, og noe som vitalt som ett av grunnsteinene innenfor det som ansees som budene. Så da ville det blitt oppstyr. Forskjellen ligger i mengden med mennesker, velferd og derfor også grad av religiøsitet. For noe kunnskapsløst tull. Hvorfor tror du UAE, Saudi Arabia osv som er rikere en Norge er så mye mere ekstreme? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Husker en sak med en tysk idrettsutøver som ble tatt i doping og klarte å overbevise "kommiteen" om at det var treneren hennes som hadde lurt henne. Hun fikk derfor beholde medaljene. Synes dette er helt forkastelig ovenfor de andre utøverne. Likesom det er helt forkastelig om en fyllekjører med samme unnskyldning ikke skal straffes for å ha satt andres liv i fare. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Ikke ifølge VG "Da han utpå kvelden skjønte at han var lurt, ble han sint og satte seg i bilen for å kjøre hjem. Han visste da ikke at han hadde drukket alkohol." Du ville nok heller ikke godtatt (etter at jeg lurte i deg drite-piller) at du bevisst hadde begått en asosial handling? Har man nesten 1 i promille så er man ikke egnet til å operere et kjøretøy. La oss se hva loven sier om saken: Vegtrafikkloven: § 21. Alminnelige plikter. Ingen må føre eller forsøke å føre kjøretøy når han er i en slik tilstand at han ikke kan anses skikket til å kjøre på trygg måte, hva enten dette har sin årsak i at han er påvirket av alkohol eller annet berusende eller bedøvende middel, eller i at han er syk, svekket, sliten eller trett, eller skyldes andre omstendigheter. § 22. Alkoholpåvirkning av motorvognfører. [....]Villfarelse med hensyn til alkoholkonsentrasjonens størrelse fritar ikke for straff. Jeg hadde nok ikke godtatt at du hadde lurt meg med avføringsmiddel nei. Jeg hadde garantert anmeldt deg. Og det er noe muslimen også burde gjøre, anmelde de for æreskrenkelse. Men, det blir i såfall en annen sak. Han er anmeldt for forholdet med bilen. Endret 25. januar 2008 av LarsP Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Dersom jeg kjører med 1 i promille, men påstår at kompisen min sa at det var lettøl, ingen bot?Osv osv. En trener gir deg en pistol med løskrutt, men hadde byttet ut med skarp ammunisjon i skjul, hadde du syntes det var greit å sone en livstids dom (selv om treneren innrømmer å ha lurt deg) fordi du var så dum å trekke av pistolen mot en annen og uheldigvis drepe en fyr? (satt på spissen Hvorfor skulle det bli kaos i samfunnet om man straffer folk etter sunn fornuft? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hvorfor skulle det bli kaos i samfunnet om man straffer folk etter sunn fornuft? Fordi så og si samtlige har et forskjellig syn på hva som er sunn fornuft. Jeg tviler på at du deler det samme verdisynet som f.eks Tore W. Tvedt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 § 22. Alkoholpåvirkning av motorvognfører.[....]Villfarelse med hensyn til alkoholkonsentrasjonens størrelse fritar ikke for straff. Dette punktet forutsetter jo at man "spekulerer" eller "tar sjansen" (alkoholkonsentrasjonens størrelse) på hvor man ligger på promille-skalaen. Sånn sett er det ikke dekkende for fyr'n vi snakker om da han ikke var bevisst på å ha alkohol i blodet overhodet. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hvorfor tror du UAE, Saudi Arabia osv som er rikere en Norge er så mye mere ekstreme? Islam Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 På meg virker det som at mange av de som skriker rasisme her anser muslimer for å være personer mindre i stand til å ta vare på seg selv og å ta ansvar for egne handlinger. Nettopp, "anti" rasistene er de største rasistene. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Dersom jeg kjører med 1 i promille, men påstår at kompisen min sa at det var lettøl, ingen bot?Osv osv. En trener gir deg en pistol med løskrutt, men hadde byttet ut med skarp ammunisjon i skjul, hadde du syntes det var greit å sone en livstids dom (selv om treneren innrømmer å ha lurt deg) fordi du var så dum å trekke av pistolen mot en annen og uheldigvis drepe en fyr? (satt på spissen Hvorfor skulle det bli kaos i samfunnet om man straffer folk etter sunn fornuft? Jeg ville faktisk sjekket, og ikke stolt på det... Er veldig, veldig, veldig forsiktig med våpen. Grunnen til at en ikke kan dømme etter sunn fornuft er at dette ikke er en fast verdi. Her må vi bruke sunn fornuft, fyren kjørte i 90 i 70 sonen, men solen skinte og veien var bra... Fyren drepte kona, men han tok henne på fersken med nabo gutten... Alle har en mening om hva som er fornuftig, derfor ville det blitt kaos. Dette skjønner du? Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) åhhh... jeg blir så jævlig lei av at folk drar opp det spørsmålet hele tiden hvis jeg uttaler meg om en sak som gjelder utlendinger! Og hva i all verden har det med saken å gjøre? Det går vel ikke på hvor jeg er fra eller hvem jeg er hvis jeg uttaler meg og ytrer min mening om noe vel? Det er fordi du stiller deg bak den muslimske mannen uansett hva han hadde gjort. At du i det hele tatt trekker inn rasisme er uforståelig. Denne saken har ingenting med hudfarge, utseende eller politisk syn å gjøre. Klart, det var ikke det smarteste trikset av sjefen men det var den muslimske mannen som kjørte bilen. Men betyr det at jeg kan trampe inn i en fullsatt kirke, snu ett kors opp ned og skrike ut de verste banneorda jeg kan klare å finne på? hvis det ikke finnes noen lov mot det, så da kan jeg vel gjøre det uten å få noen som helst følger? Nei det finnes ingen lov mot å rope høyt i en kirke eller på gata. Eneste politiet (hvis de i det hele tatt er der) kan gjøre er å be deg roe ned (hvis du ikke gjør det må man mangle noen skruer). Du får ikke dødsstraff for det. Dersom jeg kjører med 1 i promille, men påstår at kompisen min sa at det var lettøl, ingen bot? Du kjører, du har ansvaret. Hadde du kjørt av gårde uten å se deg for hvis kompisen din sier "det kommer ingen biler". Og hvis han i tillegg sier hvis du ikke stoler på meg er vi ikke venner lenger - så kræsjer du og forteller det politiet og forsikringsselskapet ... Endret 25. januar 2008 av _M@ts_ Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Alle har en mening om hva som er fornuftig, derfor ville det blitt kaos.Dette skjønner du? Nei. Jeg er også "tilhenger" av formidlene og skjerpende i retts sammenheng. Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Så ble jo dommen mildere enn det som er vanlig, hvis jeg forsto rett. Og så er ikke det at han ble sjenket ubevisst en formildene omstendighet. Hvis han burde visst at han var berusa, skulle han ikke ha tatt til rattet. Og jeg har alvorlig tvil om at han ikke hadde noe anelse at han hadde drukket alkohol. 0,95 i promille, og han visste i alle fall om det med svinet, og burde da ant ugler i mosen. Angående eksemplet med å storme inn i en kirke og begynt å skrike så hardt man kunne: det kunne falt under ordensforstyrrelse. En mer passende sammenligningen hadde vært om du hadde vært på besøk hos noen som hadde en god del kors liggende rundt omkring, og snudd alle opp ned mens nevnte person var i et annet rom. Eller om du på tur til Mongolia blir servert hund og jak-piss uten at du vet om det, samtidig som de er vel vitende at du aldri ville inntatt noe slikt. Grunn til å bli sint på folk, storme ut av salen, men ikke en formildende omstendighet for eventuelle påfølgende lovbrudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå