robertaas Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Men betyr det at jeg kan trampe inn i en fullsatt kirke, snu ett kors opp ned og skrike ut de verste banneorda jeg kan klare å finne på? hvis det ikke finnes noen lov mot det, så da kan jeg vel gjøre det uten å få noen som helst følger? Dette er bare ett eksempel selvsagt.. Ja, det er bare å gjøre det om du vil. Velkommen til den frie og siviliserte delen av verden! Endret 25. januar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ka er eigentleg så gale med grisekjøtt?Er ikkje dyret fint nokk eller kva er det som er så gale med det at dei ikkje kan ete det? I Kina spiser millioner av mennesker hund. Vil DU spise det, eller hva er galt med det? Om det så er p.g.a. tradisjon eller religion, -hvorfor ikke bare la folk få bestemme selv HVA de vil spise, i stedet for å henfalle til slikt lavpannet små-rasistiske handlinger som å lure i uvitende mennesker noe annet enn det de tror de får. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Men betyr det at jeg kan trampe inn i en fullsatt kirke, snu ett kors opp ned og skrike ut de verste banneorda jeg kan klare å finne på? hvis det ikke finnes noen lov mot det, så da kan jeg vel gjøre det uten å få noen som helst følger? Dette er bare ett eksempel selvsagt.. Ja, det er bare å gjøre det om du vil. Velkommen til den frie og siviliserte delen av verden! ha, velkommen? jeg bor allerede her jeg.. Og sivilisert? hahaha, ikke få meg til å le.. tror man må tygge litt på hva ordet "sivilisert" betyr, og ihvertfall ikke bruke det ordet for å representere Norge ihvertfall. For om jeg kan gjøre det stuntet uten å få noen følger, da er det noe som skurrer, mener nå jeg ihvertfall.. Endret 25. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 juridisk så mener jeg at sjefen lurte vedkommende til å fyllekjør. her her der gått dere blind i at han fik alkohol i kroppen uten å ta hensyn hvordan det skjedde hvorfor skal denne sjefen gå fri når han har gjort noe som er mer en en normal spøk. noe kaller det ikke for rasisme , men det er ikke langt unna. det er ihvertfall en form for frihetsberøvelse ( når man ikke er ansvarlig for sine handlinger p.g.a. handlinger men ikke kan styr selv ). selv om jeg verken er advokat eller jurist så måtte jeg få sagt dette Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Men betyr det at jeg kan trampe inn i en fullsatt kirke, snu ett kors opp ned og skrike ut de verste banneorda jeg kan klare å finne på? hvis det ikke finnes noen lov mot det, så da kan jeg vel gjøre det uten å få noen som helst følger? Dette er bare ett eksempel selvsagt.. Selvom det krenker personer eller presten som blir vitner til dette, så pytt pytt, "det var jo bare en spøk".. Trenger jo ikke være så voldsomt, holder jo bare å gå inn i kirken og kysse en av samme kjønn. Der snakker du om å krenke presten... Såvidt jeg vet så har ikke sjefen gjort noe ulovlig. Noe idiotisk, ja. Men det er ikke noe nytt at det finnes idioter der ut. Får håpe mannen har lært og i fremtiden behandler sine ansatte med respekt og heller spanderer alkohol på dem som vil ha det. Finnes jo nok av dem. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) ha, velkommen? jeg bor allerede her jeg.. Siden du kan spørre om man kan gjøre denslags i Norge høres du ganske "nyankommet" ut. Du mangler i alle fall kjennskap til det norske samfunnet. Og sivilisert? hahaha, ikke få meg til å le.. tror man må tygge litt på hva ordet "sivilisert" betyr, og ihvertfall ikke bruke det ordet for å representere Norge ihvertfall. Kan du nevne ett eneste forhold som gjør at samfunnet idag er mindre siviliert i Norge enn i et hvilket som helst land med muslimsk flertall? For om jeg kan gjøre det stuntet uten å få noen følger, da er det noe som skurrer, mener nå jeg ihvertfall.. Ja, du synes kanskje folk heller burde bli steinet for denslags. Om du virkelig føler det slikt vil jeg anbefale deg å flytte til en land hvor de driver med justis du føler passer deg bedre. Endret 25. januar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 juridisk så mener jeg at sjefen lurte vedkommende til å fyllekjør.her her der gått dere blind i at han fik alkohol i kroppen uten å ta hensyn hvordan det skjedde hvorfor skal denne sjefen gå fri når han har gjort noe som er mer en en normal spøk Nettopp det. Tror vi kan være rimelig sikre på at hadde en voksen mann bedt hjem og lurt alkohol i ei uvitende "20 år gammel" norsk jente og hun deretter kjørte bil, så hadde mannen blitt straffet i saken. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 juridisk så mener jeg at sjefen lurte vedkommende til å fyllekjør.her her der gått dere blind i at han fik alkohol i kroppen uten å ta hensyn hvordan det skjedde hvorfor skal denne sjefen gå fri når han har gjort noe som er mer en en normal spøk Nettopp det. Tror vi kan være rimelig sikre på at hadde en voksen mann bedt hjem og lurt alkohol i ei uvitende "20 år gammel" norsk jente og hun deretter kjørte bil, så hadde mannen blitt straffet i saken. Kan "vi" det? Hvilken lov skulle så mannen bli dømt for? Juridisk sett er jeg interessert i å vite om dette faktisk er ulovlig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Men betyr det at jeg kan trampe inn i en fullsatt kirke, snu ett kors opp ned og skrike ut de verste banneorda jeg kan klare å finne på? hvis det ikke finnes noen lov mot det, så da kan jeg vel gjøre det uten å få noen som helst følger? Dette er bare ett eksempel selvsagt.. Selvom det krenker personer eller presten som blir vitner til dette, så pytt pytt, "det var jo bare en spøk".. Så han var ein moske med fullsatt sal?? Og han som serverte han svinekjøtt snudde det muslimeske tegn (veit ikkje ka det heite) og skreik dei verste banneorda han kunne finne på? Vis han hadde gjort det hadde han blitt pina til døde. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Kan "vi" det? Hvilken lov skulle så mannen bli dømt for? Juridisk sett er jeg interessert i å vite om dette faktisk er ulovlig. Sannsyneligvis finnes det lover som omhandler det å tilføre et annet menneske stoffer som rusmidler og medikamenter, mot dennes vitende og vilje. Jeg synes det forsåvidt ligger i sakens natur. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Siden du kan spørre om man kan gjøre denslags i Norge høres du ganske "nyankommet" ut. Du mangler i alle fall kjennskap til det norske samfunnet. åja, så siden jeg synes sjefen burdte få en følge for dette, men at jeg ikke har studert hver enkelt lov vi har i dette landet, så høres jeg "nyankommet" ut? Jeg mangler ikke kjennskap til samfunnet, jeg mangler kunnskap rundt lovverket i denne saken.. Kan du nevne ett eneste forhold som gjør at samfunnet idag er mindre siviliert i Norge enn i et hvilket som helst land med muslimsk flertall? Jeg snakker ikke om hvor sivilisert Norge er i forhold til andre land, jeg snakker om at hvis man kan herje rundt som en annen idiot og krenke folk uten og få følger for det, så er ikke sivilsert ett ord jeg vil bruke for å beskrive Norges lover.. Ja, du synes kanskje folk heller burde bli steinet for denslags. Om du virkelig føler det slikt vil jeg anbefale deg å flytte til en land hvor de driver med justis du føler passer deg bedre. Den kommentaren der er så dum i seg sjøl at jeg ikke gidder å kommentere den videre engang.. Endret 25. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Men betyr det at jeg kan trampe inn i en fullsatt kirke, snu ett kors opp ned og skrike ut de verste banneorda jeg kan klare å finne på? hvis det ikke finnes noen lov mot det, så da kan jeg vel gjøre det uten å få noen som helst følger? Dette er bare ett eksempel selvsagt.. Selvom det krenker personer eller presten som blir vitner til dette, så pytt pytt, "det var jo bare en spøk".. Så han var ein moske med fullsatt sal?? Og han som serverte han svinekjøtt snudde det muslimeske tegn (veit ikkje ka det heite) og skreik dei verste banneorda han kunne finne på? foreslår at du leser innlegget mitt en gang til, jeg skal utheve det jeg synes er viktig for deg å få med her.. . Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Oleoh, du har forsatt ikke svart på om du vil spise hund? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Da han utpå kvelden skjønte at han var lurt, ble han sint og satte seg i bilen for å kjøre hjem. Han visste da ikke at han hadde drukket alkohol. Feigt å skjule seg bak en spøk, ettersom noe annet tydeligvis ligger bak. Har hørt "var så drita atte.. det var bare en spøk©" så altfor ofte, helt tragisk. Kan du utdype hva annet som lå bak? Zethyr: så flott at du drar til forhastede konklusjoner om meg sånn med en gang da.. Om jeg har humor eller ikke spiller ingen rolle i denne saken. Men som sagt, hvis man skal kalle dette for å tulle og spøke, så tror jeg ikke enkelte av dere her skjønner hva "tulle og spøke" betyr. For BEGGE parter skal le skjønner du... ikke bare den ene.. Hadde den muslimske mannen ledd med de andre, ja da skulle jeg kunne vært enig i at dette var en spøk.. skjønner?#1. De er begge to venner med hverandre nå.#2. Man må tåle å bli driti ut en gang i blandt også. Vanligvis ler man av det siden, og synes det er gøy. Har du aldri spilt noen et puss så man kunne le av dem ? Eller blitt spilt et puss på? Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Tror vi kan være rimelig sikre på at hadde en voksen mann bedt hjem og lurt alkohol i ei uvitende "20 år gammel" norsk jente og hun deretter kjørte bil, så hadde mannen blitt straffet i saken. Tviler sterkt på at mannen hadde blitt dømt for noe som helst selv om han hadde bedt om straff. Et voksent tilregnelig menneske forventes å ha såpass masse i toppetasjen at vedkommende ikke kjører i ruset tilstand. På meg virker det som at mange av de som skriker rasisme her anser muslimer for å være personer mindre i stand til å ta vare på seg selv og å ta ansvar for egne handlinger. Synes dessuten at muslimen her har fått brukbar strafferabatt, de fleste som blir tatt for promillekjøring mister førerkortet for minst 2 år og får langt høyere bøter. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Nå er ikke denne saken så grov.. egentlig, men å lure andre opp i stry er noe alle nordmenn egentlig vet er galt, er det bare jeg som har kjennskap til Asbjørnsen & Moe? Hva faen er feil med folk? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 #1. De er begge to venner med hverandre nå.#2. Man må tåle å bli driti ut en gang i blandt også. Vanligvis ler man av det siden, og synes det er gøy. Har du aldri spilt noen et puss så man kunne le av dem ? Eller blitt spilt et puss på? #1. det spiller egentlig ikke noen rolle for meg om de er venner igjen eller ikke, det er opptil enhver hva de godtar og ikke. Noen godtar en slåsskamp på byen, andre politianmelder det. Det er prinsippet jeg snakker om, og rettferdighet. #2. selvsagt, jeg er da ett menneske som alle andre! Jeg lever ikke i en boks.. Men her synes jeg grensen ble tråkket over. Han krenket ikke bare den mannen, men også respekt for andres religion. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Denne tråden MÅ jeg ha i mine innlegg. Beste underholdningen det har vært her inne på en lang, LANG stund. Det var forresten noen som lurte en sylteagurk inn i hamburgeren min her om dagen. Jeg forlanger at han/hun deler boten på 3000 jeg fikk etter at jeg knuste inventaret inne på MacDonalds. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 #2. selvsagt, jeg er da ett menneske som alle andre! Jeg lever ikke i en boks.. Men her synes jeg grensen ble tråkket over. Han krenket ikke bare den mannen, men også respekt for andres religion.Er det forskjell på å spøke med religion og å spøke med andre ting? Dessuten, hva har en spøk angående religion å gjøre med fyllekjøring? Null niks. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Kan du utdype hva annet som lå bak? Når sant skal sies så har jeg ikke noe belegg for å ytre noe slikt, men min intuisjon gjør seg gjeldende her. Grov skisse: ha ha.. muslim, la oss se han takle nedverdigelse, ha ha.. god idé.. tjo-og-hei.. nå fester vi halen på grisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå