thunstad Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hei alle dere som skal til TG03. Blir litt skuffa når jeg leser på TG sin hjemmeside om bordplassering. Jeg var på OSLOLAN2002 og der hadde de tildelt like lite plass som TG har planer om i år. Det er rett og slett tragisk. På TG03 vil du få tildelt en plass som er 80*60 cm. Bordplass d'arcy | 12.02.03 Under TG vil du få tildelt en bordplass som er 80 cm bred og 60 cm dyp. Så, det er muligens ikke så smart å ta med seg lamper og TV'er, men du vil fint få plass til skjerm og PC. Oss med 19" skjerm eller større vil få et seriøst problem. "men du vil fint få plass til skjerm og PC" sier de. Oss med litt erfaring fra LAN treff vet bedre og man skulle tro at de som arrangerte dette også gjorde det. Dette er bare en løsning for å få flere inn i Vikingskipet og dette igjenn gir seff mere penger i kassa. Da skal dere også vite at dette går utover brukerene. En venn av meg som har vært på TG de siste 3 årene har en 21" skjerm som bygger 60cm :-? . Hvor skal han ha tastaturet? Hvis TG fortsetter slik kommer TG til å bli en flopp akkurat som OSLOLAN2002 ble. Husker godt ansiktene på folk når de hadde satt skjermen på bordet og det gikk opp for dem at det rett og slett ikke var plass til tastaturet. OK tenkte jeg da. Det var første forsøk på OSLOLAN så da må man tåle litt feil o.l. Det var også mange flere feil der som jeg ikke gidder gå inn på nå. At TG går på en lik smell er ikke bra. Tro det kan være at nye eiere skal drive dette frem til 2005. Når skal man begynne å lære av feilene? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Dette er bare en løsning for å få flere inn i Vikingskipet og dette igjenn gir seff mere penger i kassa. Da skal dere også vite at dette går utover brukerene. Selvsagt er det for å få inn flere! Og er det ikke positivt at flere får lov å være med på TG? Angående penger så er det ikke slik at arrangørene tjener penger på partyet. Eventuelt overskudd blir brukt for å lage et bedre party senere og ikke til å fylle opp lommeboka til enkeltindivider. Hvis TG fortsetter slik kommer TG til å bli en flopp akkurat som OSLOLAN2002 ble. OsloLAN har nå fortsatt potensiale da. Kommer TG til å floppe pga 80x60cm plass? Neppe! 80x60cm holder greit det. Blir bare som å bytte bil fra amerikaner til europeer, du må plutselig sette tingene litt systematisk for å få plass. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 hvis du drar på LAN med 21" skjerm da viser du hvor mye i IQ du har ... men på TG så har man mist 1meter bak PCen uten noenting .. så jeg ser ikke problemet.... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Må legge til en ting: Lag hyller! Selv kommer jeg til å lage en forlenger slik at jeg får en 20-30cm ekstra dybde Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 men på TG så har man mist 1meter bak PCen uten noenting .. så jeg ser ikke problemet.... Tror du bommer litt her. Det blir ikke som før. Det blir en sponplate på 120cm bredde som blir delt til to. Altså en på hver side. Kan være enig at 21" kan være i det største laget, men vil tro de fleste har 19" og jeg har blant de korteste 19" du kan få og jeg skal love deg det blir trangt. Likte forøvrig løsningen med å lage en tileggsplate som kan skru fast i sponplata :smile: Du/dere som mener 80*60cm er nok bør teste dette hjemme først. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Tror du bommer litt her. Det blir ikke som før. Det blir en sponplate på 120cm bredde som blir delt til to. Altså en på hver side. Kan være enig at 21" kan være i det største laget, men vil tro de fleste har 19" og jeg har blant de korteste 19" du kan få og jeg skal love deg det blir trangt. Likte forøvrig løsningen med å lage en tileggsplate som kan skru fast i sponplata :smile: Du/dere som mener 80*60cm er nok bør teste dette hjemme først. og her har vi en som ikke skjønte hva jeg mente ... det med 2 sponplater .... det er sånn de altid har gjort det .. og da blir det minst 1 meter med ingenting mellom dinPC og han/hun som sitter på andresiden avbordet .. er der jeg har allt pisset mitt....(da mener jeg ikke urinet men alle sakene...) Lenke til kommentar
YBD Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 og her har vi en som ikke skjønte hva jeg mente ...det med 2 sponplater .... det er sånn de altid har gjort det .. og da blir det minst 1 meter med ingenting mellom dinPC og han/hun som sitter på andresiden avbordet .. er der jeg har allt pisset mitt....(da mener jeg ikke urinet men alle sakene...) Hvis jeg ikke misforstår nå, så misforstår du fremdeles... Tidligere år har plassen vært 120x80, i år blir den 60x80, altså veldig trangt. En sponplate istedenfor to. Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 og her har vi en som ikke skjønte hva jeg mente ... Jeg skjønte hva du mente, men har du noen gang sett en sponplate med 60cm bredde? det er sånn de altid har gjort det Ja det stemmer det, men slik blir det ikke i år. .. og da blir det minst 1 meter med ingenting mellom dinPC og han/hun som sitter på andresiden avbordet ..Det er det som suger så jævelig. Tidligere har det vært 2stk plater med mellomrom, men i år blir det 1stk plate uten mellomrom. Hvis du var på OSLOLAN skjønner du hva jeg mener.er der jeg har allt pisset mitt....(da mener jeg ikke urinet men alle sakene...) Den var god Lenke til kommentar
YBD Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Fant dette i TG-forumet... http://www.skrekkugle.net/gallery/tg02/DSCN0099?full=1 Ta en titt på det bildet, og studer f. eks. det store 240 cm brede bordet nederst i høyre hjørne. Så drar du bordplatene fra hverandre slik at det blir to bord som er 120 cm brede. Så tenker man at det skal sitte en på hver side av dette bordet, og da ser du hvor liten dybde det er snakk om! Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Hei YBD! Bildet du henviser til viser bordplassering for tidligere TG. Den er meget god. Til alle dere andre som ennå ikke har skjønt det. Åpne bildet - ta en god titt på det - legg merke til at det er 2stk plater som utgjør bordplassen - forestill dere så at den ene platen blir borte. Da har dere bordplassen for TG-03. Lenke til kommentar
YBD Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hei YBD!Bildet du henviser til viser bordplassering for tidligere TG. Den er meget god. Til alle dere andre som ennå ikke har skjønt det. Åpne bildet - ta en god titt på det - legg merke til at det er 2stk plater som utgjør bordplassen - forestill dere så at den ene platen blir borte. Da har dere bordplassen for TG-03. Det var vel akkurat dette jeg skrev? Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Ja da bør ihvertfall folk ha skjønt det snart :smile: Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Blir trangt det der ja... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Det blir ikke som før. Det blir en sponplate på 120cm bredde som blir delt til to.Altså en på hver side. hmm hmm ..... hmm .hmmm ...... DIN FEIL! Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Har du ikke skjønt det ennå får du slutte å spise den spermmaten som man kaller KEBAB. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Du/dere som mener 80*60cm er nok bør teste dette hjemme først. Mener nå at det er nok ja. I bredden så har vi akkurat like mye plass som før. Eneste forskjell er dybden, jeg hadde likt det dårligere om det var i bredden de hadde kappa. Dersom du tenker litt gjennom hvordan du gjør det så er 80x60cm nok (ja har testa hjemme), men det er uten tvil litt trangt ja og jeg ville ikke tatt med meg 21"CRT og svær feit serverkasse. Dette bildet fra DH viser rimelig godt hvordan det nok blir. Trangt, men det holder Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Hei Anders Leipsland! Kan jeg spørre deg hva slags skjerm du har. Dessuten ser det ut på bilde at dem kun sitter på den ene siden, men det kan jo seff være at bilde enten er fra begynnelsen eller slutten. Jeg bare husker fra OSLOLAN at bordplass hadde blitt et problem hvis det ble fullt, men det ble det ikke så da var det ikke noe problem. Lenke til kommentar
eught Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Når man sitter så tett og skjermene er så nære hverandre, vil ikke det oppstå en del magnetisk stråling som kan forstyrre for enten den ene eller den andre av de 2 skjermene som står mot hverandre? Husker det skjedde da jeg hadde et lite LAN hjemme hos meg (men det var dog med en veldig gammel skjerm, men ALLE på TG har vel ikke skjermer av nyeste årgang heller?). Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Kan jeg spørre deg hva slags skjerm du har. Har en 19" CRT som er langtifra noen shortneck og uten hyller så vil jeg utvilsomt få et lite plassproblem, selv om det går med litt goodwill hmm, kanskje jeg kan bruke TG som unskyldning for å kjøpe LCD? ^_^ Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Har du ikke skjønt det ennå får du slutte å spise den spermmaten som man kaller KEBAB. men fy da ... nå trur jeg ikke du skjønner mye her ... jeg prøver bare å si at du formulerer deg feil .. og får det til å høresut som det er 2 sponplater på 120CM ... (ja du får det til å høres sån ut ... selv om det ikke er det ....... hører du det !!!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå