Gå til innhold

Lexmark - Kommunikasjonsproblem med skriveren

Anbefalte innlegg

Som nevnt i tittel, dette dukker opp hver gang jeg prøver å skrive ut. Jeg har slått av skriveren, skifta usb port utallige ganger, reinstallert driver, oppdatert driver, kjørt image for å utelukke windows feil. Dritt lei av å høre den forbanna kjerringa fortelle meg det er kommunikasjonprobler med skriveren. Printern er to måneder gammel, en billig lexmark som er kun ment å ha i tilfelle på en nettbaknk pc hos mine foreldre. Den har skrivd ut to sider hittil før dette. Snakker om en Lexmark Z-1380.

Noen tips?

Dette er 3 lexmark skriver jeg har som har hatt dette problemet. Min første blekkskriver var en lexmark (mange år siden) denne fikk jeg nøyaktig den samme feilmeldingen på til stadighet. Så fikk jeg en ny og annen modell og den oppførte seg på samme måte. Da kutta jeg ut lexmark. Tenkte bare å gi de en sjanse etter så mange år og en svært billig pris (200kr) ettersom denne skulle brukes minimalt. Er Lexmark så forbanna skrot som det jeg har fått merke? Aldri hatt noen sånne problemer med Canon (dvs aldri noen problemer).

Uansett, aldri mer Lexmark på meg. Gir den 5 min til med feilretting morra om noen har noen tips ellers så vraker jeg den med slegga :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Latterlig. Nei 3 printere over 10-12 år med det problemet der er nok. Alle andre printere fungerer. Prøvde å sette opp irq også, men jeg kjøper ikke eget usb kort til den.

200kr er ikke allverdens (billig tilbud). Jeg tok med den når jeg skaffa meg en ny Canon. Uansett, nå gikk dritten ut vinduet i 2 etage, og den er ikke særlig mer hel, der den traff betongen under :D Den er ikke verdt å mase med levering og osv, så da fikk den sin straff.

Da blir det ny Canon printer her og, så jeg slipper noen gang mer i mitt liv å høre den forbanna driver kjerringa til Lexmark. Alle andre produsenter klarer det, så hva Lexmark driver med aner jeg ikke. Det virker i alle fall som om problemet er relativt stort på alle ulike modeller de har. Sære printere/drivere liker vi ikke, så jeg kan IKKE anbefale Lexmark til andre!

Takk for alle innspill!

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Jeg har selv benyttet Lexmark i mange år uten noen problemer. Tilsvarende har bekjente benyttet Lexmark uten å oppleve denne type problem. Du nevner ikke hvordan du har koblet printeren til PCen. Hvis du har benyttet paralell-kabel (Centronics) må du være klar over at ikke alle kabler er beregnet for to-veis kommunikasjon. Det vi si at de lederene som skal gi feedback til PCen mangler. Du må benytte fullkoblete kabler. Jeg nevner dette ettersom du også opplevde samme type problem for "mange år siden".

Lenke til kommentar

Den første skrivern min var en paralellport skriver, de to andre var USB.

Jeg er langt i fra noen noob på data, så jeg er fult klar over det. Derfor synes jeg det er merkelig at selv ikke jeg klarer å få en enkel leksmarkprinter til å fungere :-)

Da kommer bildene jeg lovet til skrekk og advarsel:

1: http://i220.photobucket.com/albums/dd147/s...en/DSC00160.jpg

2: http://i220.photobucket.com/albums/dd147/s...en/DSC00161.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...