dandel58 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Heisann.. Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc med disse spesifikasjonene: Hovedkort Asus Crosshair nForce 590: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323537 Minne : Crucial Ballistics PC8500 1 G x4 Skjermkort: Asus Geforce 8800 GTX Lydkort : Sound Blastet Fatality Gamer Edition Hardisker : 3x 750 G S-ATA Western Digital, 1 500 G S-ATA Western Digital, 1 250 G S-ATA Western Digital og en 200 G Maxtor S-ATA Kombi Blu-Ray og HD DVD spiller fra LG Samsung DVD Brenner MIST 1000W Strømfoyning. Har 6 S-ATA disker og ewn dvd brenner og en lg blu-ray spillerProblemet mitt er at pcen min finner ikke mine 3 750 Giga disker.. De finner den på 500, 250 og 200 og brenneren og dvden, men ikke 750 diskene. Hva er porblemet? Det rare er at når jeg koblet det opp første gangen fant den alle 750 giga diskene, men manglet da de andre.. Så fant den pljutselig bare en 750 disk og nå finner den bare de gamle men ikke de store 750 diskene.. Hva skal jeg gjøre? Jeg har vært i bios, finner ikke noe der, Raid er av, jeg har prøbvd å sette dem inn i alle mulige kombinasjoner.. Må jeg instalere windows før den kan finne de? Hvis jeg kobler til bare en 750 giga disk nå finner den den ikke uansett heller.. Tviler på at noe er defekt siden den har jo funnet alle tingene, bare ikke samtidig Takk på forhånd:) Mvh Daniel Delsett Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) er du helt 100% på at du har funnet den ene inne i OS'et? det kan dessuten være til stor hjelp å få vite hvilket OS du kjører, hvis det er XP tror jeg ikke det støtter så store disker før etter SP2 det kan også være at du må "initsiere" diskene, dette gjøre du ved å høyreklikke på min datamaksin, velge "behandle" gå til "diskbehandling" (eller noe sitter ikke på winXp selv) hvis diskene er merket med et "innkjøring forbudt skilt må du klikke på dem og velge "initsier" Endret 23. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 er du helt 100% på at du har funnet den ene inne i OS'et?det kan dessuten være til stor hjelp å få vite hvilket OS du kjører, hvis det er XP tror jeg ikke det støtter så store disker før etter SP2 Har ikke instalert Windows Vista enda, men fant de ikke på den gamle disken med Wwin XP. Biosen finner ikke diskene.. Akkuratt som de ikke er koblet til:s Ikke på oppstart eller i Bios.. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 finner dem ikke i BIOS heller? kan det være at BIOS revisjonen din ikke støtter så store disker? ta en dobbeltsjekk på at alt er korrekt koblet inne i maskinen, hvis diskene har både Sata og Molex power er det VELDIG viktig at bare en av dem er koblet inn, du vet det sikkert, men har egenhendig gått i den fella selv, 5 min etter å ha lest det i dokumentasjonen som fulgte med hardisken, er så lett å av ren vane koble molex i alle hull der det passer Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 finner dem ikke i BIOS heller? kan det være at BIOS revisjonen din ikke støtter så store disker?ta en dobbeltsjekk på at alt er korrekt koblet inne i maskinen, hvis diskene har både Sata og Molex power er det VELDIG viktig at bare en av dem er koblet inn, du vet det sikkert, men har egenhendig gått i den fella selv, 5 min etter å ha lest det i dokumentasjonen som fulgte med hardisken, er så lett å av ren vane koble molex i alle hull der det passer Nei, bios finner de ikke av en eller annen merkelig grunn. Men Biosen fant de jo igår. Når jeg koblet til alle fant dem alle 750 diskene, 1 500 giga disk, men ikke de to andre. Og nå finner biposen plutselig ingen 750 giga disker men de andre gamle.. Så det kan da ikke være biosen fordi den har jo funnet de i starten når alt var koblet opp? Molex har jeg ikke koblet til hehe;) Men hvordan sjekker jeg bios revisjonen da? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 vet du om de starter når du starter PC-en da.. mulig psu'n din ikke leverer nok strøm. disse diskene kan suge ivertfall 15w ved oppstart. ser også at du har en sprek psu. men det er mulig den ikke funker optimalt av en eller annen grun. finnes ikke diskene i bios finnes de ivertfall ikke i OS. Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 vet du om de starter når du starter PC-en da.. mulig psu'n din ikke leverer nok strøm. disse diskene kan suge ivertfall 15w ved oppstart. ser også at du har en sprek psu. men det er mulig den ikke funker optimalt av en eller annen grun. finnes ikke diskene i bios finnes de ivertfall ikke i OS. Ingenting med psuen å gjøre ettersom den ikke vil starte med bare en 750 giga disk en gang. Boios finner ikk,e Wwindows finner ikke, kauuratt som de ikke er kobllet til, men de spinner rundt da. Ville tro de var defekte alle tre. men jeg har kjøpt to på ett sted og en annen et annet sted. I tillegg dukket de jo opp igår, men da forsvant de andre.. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 se om den finner de om du kobler av de andre.. treger bare se om de dukker opp i bios. kan vere en bugg i biosen. Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 sitat fra tidligere inlegg *det kan også være at du må "initsiere" diskene, dette gjøre du ved å høyreklikke på min datamaksin, velge "behandle" gå til "diskbehandling" hvis diskene er merket med et "innkjøring forbudt skilt må du klikke på dem og velge "initsier" * om de er helt blanke må du inn der for å aktivere de. Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) se om den finner de om du kobler av de andre.. treger bare se om de dukker opp i bios. kan vere en bugg i biosen. jeg har prøvd å bare koble til en av de 750 diskene uten noen av de andre, finner ikke den heller.. Rart... sitat fra tidligere inlegg*det kan også være at du må "initsiere" diskene, dette gjøre du ved å høyreklikke på min datamaksin, velge "behandle" gå til "diskbehandling" hvis diskene er merket med et "innkjøring forbudt skilt må du klikke på dem og velge "initsier" * om de er helt blanke må du inn der for å aktivere de. Går dette når de ikke engang vises i bios? Diskene vises jo ikke i windows heller.. Det er som de ikke eksisterer Endret 24. januar 2008 av dandel58 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 da tester du en siste ting. kobler de til sata porter du vet fungerer. finnes de ikke da heller, kan det hende det er en bugg som gjør den ukompitable med satakontrollern eller at diskene rett å slett er defekt. har du tilstreklig kjøling for å ha så mange disker i et kabinett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå