Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende filer via bittorrent til kun en person

Anbefalte innlegg

Ja, du får styre med det. Uansett så er det jo bare 2 DVD-er da, er vel ikke så vanslkelig å brenne ut liksom heller :p

Det med FTP er veldig enkelt altså. Du bare starter serveren, lager et brukernavn og velger mappene brukeren skal ha tilgang til. Og det er liksom det.

Jo når maskinen er 6 mil unna så blir det ikke så lett. Hadde så kalrt bare brent det ut hvis det var mulig, skulle gjøre det i helga men var ikke en enste DVD plate i huset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trodde uTorrent hadde en innebygget tracker, jeg. Nettopp til bruk i slike tilfeller som dette. (Men jeg får ikke sjekket det her jeg sitter ...)

Da har du litt å lære om hvordan BT protocollen, clientene og en tracker fungerer. For ingen BT clienter har innebygget tracker (skyt meg om jeg tar feil)

Bang! You're a goner ...

Ta en titt på How to use BitTorrent to send files. Der viser de hvordan du kan enable uTorrent's innebygde tracker ...

(Her viser de v1.4 i bruk og jeg vet som sagt ikke om dette fortsatt er tilgjengelig.)

edit: Og når det gjelder "XP's innebygde FTP-server", så er det vel antageligvis IIS det er snakk om, dvs. den innebygde HTTP-serveren som også støtter FTP ... Men den må vel installeres som en Windows tilleggskomponent - den er ikke installert fra fabrikken.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Jeg trodde uTorrent hadde en innebygget tracker, jeg. Nettopp til bruk i slike tilfeller som dette. (Men jeg får ikke sjekket det her jeg sitter ...)

Da har du litt å lære om hvordan BT protocollen, clientene og en tracker fungerer. For ingen BT clienter har innebygget tracker (skyt meg om jeg tar feil)

Pang! Hvis du absolutt foretrekker å bruke BitTorrent som underlag for overføringen, kan du legge inn klienten Azureus. Den har en trackerfunksjon som er rimelig planke å sette opp.

Alternativt, FileZilla er en fin og relativt enkel open source ftp-server.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Bang! You're a goner ...

Ta en titt på How to use BitTorrent to send files. Der viser de hvordan du kan enable uTorrent's innebygde tracker ...

(Her viser de v1.4 i bruk og jeg vet som sagt ikke om dette fortsatt er tilgjengelig.)

edit: Og når det gjelder "XP's innebygde FTP-server", så er det vel antageligvis IIS det er snakk om, dvs. den innebygde HTTP-serveren som også støtter FTP ... Men den må vel installeres som en Windows tilleggskomponent - den er ikke installert fra fabrikken.

Å dæven som det smalt!

Så praktisk. Hvis det ikke funker i 1.7.6 så får jeg laste ned 1.4. Mange takk for linken.

Prøvde å legge inn IIS men måtte sette in XP platen og har ikke fysisk tilgang til maskinen så det blir ikke lett. Er jeg heldig ligger det et image av XP på nettverket maskinene er knyttet til

Lenke til kommentar

Bang! You're a goner ...

Takk for link. Ja, ftp-serveren er IIS, som ikke er inne som default nei, men den følger med på CD-en.

Og det ser ut som om trackeren i utorrent funker enda ja, er i hvertfall i options å enable tracker.

edit: til nå virker jo det som den klart enkleste måten! Det med IIS-ftp-greiene var mest et eksempel på hvor lett det kunne bli, altså at man ikke trengte å legge

inn noe (hvis man ser bort ifra at man må legge til en funksjon :p )

Endret av jale
Lenke til kommentar

Må bare takke for all den kontruktive responsen fra folkene i tråden.

Takk for link. Ja, ftp-serveren er IIS, som ikke er inne som default nei, men den følger med på CD-en.

Og det ser ut som om trackeren i utorrent funker enda ja, er i hvertfall i options å enable tracker.

edit: til nå virker jo det som den klart enkleste måten! Det med IIS-ftp-greiene var mest et eksempel på hvor lett det kunne bli, altså at man ikke trengte å legge

inn noe (hvis man ser bort ifra at man må legge til en funksjon :p )

Joda, de andre alternativene hadde så klart funket. TeamViewer hadde som sagt automatisk komrimering av filene da. Pipebytes fikk jeg elendig hastighet med. IIS var et veldig enkelt alternativ og FTP er en veldig bra protokoll.

Men å bruke µTorrent som tracker var jo mildt sagt genialt, det jeg var ute etter i utgangspunktet også da men manglet tracker så fikk ikke kontakt mellom maskinene.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Nå regner jeg med at du ikke lenger trenger hjelp til dette, men skulle problemet være der en annen gang kan jeg anbefale denne løsningen.

http://bnbteasytracker.sourceforge.net/

Da har du en tracker på pcen din på 5 min.

For enkeltfiler en sjelden gang kunne du gjort følgende:

# Gå inn i de avanserte innstillingene i µtorrent også setter du bt.enable_tracker til true.

# Når du lager en ny torrent da så skriver du inn http://din-ip:port/announce som tracker adresse.

# Porten er porten som µtorrent bruker.

Da vil µtorrent fungere sm en tracker.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...