Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende filer via bittorrent til kun en person

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes faktisk tjenester på nettet som funker vel så bra:

pipebytes.com er en lettvindt tjeneste. Den fungerer slik at du som skal sende velger fila som skal lastes opp, og så får du en www-adresse som den andre skal bruke for å laste ned fila. Det er den web-løsningen jeg foretrekker når jeg skal sende filer. Spesielt fornuftig å bruke når begge sitter på msn.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Skal ta en titt på den siden. Det er vel ikke bare en vanlig dumpsite eller er det basert på bittorrent? For hvis det en en vanlig dumpsite så vil det ta evigheter å laste opp og laste ned 9 gb.

Styrer maskin via remotecontrol BTW.

Det er 2 mbit opp så da snakker vi 250 kb/s

Lenke til kommentar

Den pipebytes tjenesten får jeg bare lusne 15-16 kb i fra selv om limiten skal være 128 kb/s

Hvorfor ikke bare sette opp en FTP server? Da vil du jo bare bruke ip:port :)

Tror det er enklere enn å sette opp en bittorrent sak ;)

Har prøvd meg på å sette opp FTP server før med diverse guider, ble bare misslykket ressultat. Er fult utlært i Bit Torrent så vil helst ta det over BT siden jeg kan nesten alt om det.

Endret av Klekkus
Lenke til kommentar

Kan vel ta det gjennom en bittorrent tracker. du kan laste opp filen på piratebay, starte overføringen, og så slette torrenten på piratebay.

hvis det er veldig personlige filer du ikke vil andre skal få tilgang på, bør du prøve videre på ftp.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

syns ikke det var noe god idè å laste den opp på Thepiratebay da kan jo hvem som helst finne den og se dine data, og dessuten stjele båndbredde fra maskinen du skal ha det fra.

det er jo utrolig lett å bare lage en bittorrent tracker av alt du skal da så sender du den på mail til deg selv og åpner den der du skal ha ned alt.

på den måten kan du dessuten bla. pause nedlastingen, og alt går ikke til h*** hvis en av maskinene skulle miste nettilgangen, strøm eller en eller annen dust slår den av.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
det er jo utrolig lett å bare lage en bittorrent tracker av alt du skal da så sender du den på mail til deg selv og åpner den der du skal ha ned alt.

på den måten kan du dessuten bla. pause nedlastingen, og alt går ikke til h*** hvis en av maskinene skulle miste nettilgangen, strøm eller en eller annen dust slår den av.

hm.. en form for komplisert FTP altså?

Edit: konstruktivt:

du kan også bruke teamviewer: http://www.teamviewer.com/index.aspx

Endret av jale
Lenke til kommentar
Kan vel ta det gjennom en bittorrent tracker. du kan laste opp filen på piratebay, starte overføringen, og så slette torrenten på piratebay.

hvis det er veldig personlige filer du ikke vil andre skal få tilgang på, bør du prøve videre på ftp.

Det hadde vært det beste. Vel innholdet ligger på TPB fra før men med de mange hundre peersene som er der fra før er det ikke snakk om å få kontakt med hverandre.

I min posisjon blir det nesten lettere å sette opp en BT tracker med localhost eller lignende, må bare litt lesing til men har lest før om hvordan man skulle kunne sende filer via BT uten noen tracker på nett.

Snakker du nå om å sette opp en tracker eller lage en torrent?

Er fult klar over det punktet men er null problem å ta meg inn på maskin hvis den mister tilgangen til nettet og refreshe peers.

Lenke til kommentar

hm.. en form for komplisert FTP altså?

skjønner ikke hva som er komplisert med det, f.eks i uTorrent, er det bare å trykke ctrl + N og så er det bare å velge filer og mapper som skal være med i torrenten, huke av for "start seeding" og private torrent, og trykke "create and save as"

Lenke til kommentar

Og denne tjenesten får man full pupp ut av linja?

Skjønner ikke hva som er komplisert med det, f.eks i uTorrent, er det bare å trykke ctrl + N og så er det bare å velge filer og mapper som skal være med i torrenten, huke av for "start seeding" og private torrent, og trykke "create and save as"

Akkurat det som var planen. Hvis du ser første posten så var det første planen min. Er bare usikker på hva som skal brukes som tracker da.

Edit:

En torrent uten tracker url funker ikke.

Endret av Klekkus
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er komplisert med det, f.eks i uTorrent, er det bare å trykke ctrl + N og så er det bare å velge filer og mapper som skal være med i torrenten, huke av for "start seeding" og private torrent, og trykke "create and save as"

Akkurat det som var planen. Hvis du ser første posten så var det første planen min. Er bare usikker på hva som skal brukes som tracker da.

Edit:

En torrent uten tracker url funker ikke.

hvis du gjør det, får du en .torrent fil, den sender du til deg selv på mail. og så er du igang

Lenke til kommentar
Hvis du gjør det, får du en .torrent fil, den sender du til deg selv på mail. og så er du igang

Er fult klar over det fra før. Men en torrent uten tracker fungrer rett å slett ikke. Spørsmålet mitt var hva skal man bruke som tracker. Mener "ip:port" skulle fungere men er usikker.

Lenke til kommentar
...

...

skjønner ikke hva som er komplisert med det, f.eks i uTorrent, er det bare å trykke ctrl + N og så er det bare å velge filer og mapper som skal være med i torrenten, huke av for "start seeding" og private torrent, og trykke "create and save as"

Man må jo sette opp en tracker også da, og så maile over .torrent til seg selv. Og begge maskinene må jo fortsatt stå på, så hvis man får opp en enkel ftp-server er det jo mye enklere, trenger jo faktisk ikke noe ekstra programvare i det hele tatt, FTP-server er innebygget i winxp OG win2000!!

Ja, den oppretter en direkte kobling til den andre PC-en, så trafikken går ikke gjennom noen server eller noe...

Med TeamViewer kan du også se skjermen til den andre PC-en, så du kan styre på den også, som alltid er kjekkt! Og de skryter av at man ikke trenger å åpne noen porter eller skru av firewall eller noe.

edit: ops, muligens feil det jeg skrev over her, det med direkte kobling... kan se ut som om det går gjennom en server ja.

Optimized for connections over LANs AND the Internet, TeamViewer features automatic bandwidth-based quality selection for optimized use on any connection.

TeamViewer uses an extended international server network with server locations in many countries all over the world, so no matter where you are located we will make sure that a high-security, high-performance router near your home destination will ensure great performance.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Man må jo sette opp en tracker også da, og så maile over .torrent til seg selv. Og begge maskinene må jo fortsatt stå på, så hvis man får opp en enkel ftp-server er det jo mye enklere, trenger jo faktisk ikke noe ekstra programvare i det hele tatt, FTP-server er innebygget i winxp (pro i hvertfall). EDIT: eller tuller jeg nå, klarer ikke å finne det igjen...

Innebygget FTP server i XP? Aldri hørt om i allefall. Hadde satt pris på om du kunne undersøkt dette for da hadde alt blitt ekstremt enkelt.

Ja, den oppretter en direkte kobling til den andre PC-en, så trafikken går ikke gjennom noen server eller noe...

Med TeamViewer kan du også se skjermen til den andre PC-en, så du kan styre på den også, som alltid er kjekkt! Og de skryter av at man ikke trenger å åpne noen porter eller skru av firewall eller noe.

Fant det ut når jeg tittet på siden. Bruker logmein sin remote-tjeneste fra før og det er veldig praktisk.

Samme opplegget som med logmein bare at der må man kjøpe lisens for å kunne få overført mellom maskinene.

Skal se litt mer på den tjenesten og se hva jeg gjør.

Edit: Har lest litt mer og den tjenesten komrimerer filene før de sendes, dette er ikke noe jeg er interissert i for med en slik CPU tar det evigheter å komprimere 9 GB med god komprimering. Du vet ikke om dette er alternativt?

Edit2:

All versions of TeamViewer include full file transfer with file and folder copy. For maximum speed all data is automatically compressed before transmission.

Jeg trodde uTorrent hadde en innebygget tracker, jeg. Nettopp til bruk i slike tilfeller som dette. (Men jeg får ikke sjekket det her jeg sitter ...)

Da har du litt å lære om hvordan BT protocollen, clientene og en tracker fungerer. For ingen BT clienter har innebygget tracker (skyt meg om jeg tar feil)

Endret av Klekkus
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke skyte deg, for jeg har heller aldri hørt om client med tracker...

Her er en guide på å få ftp-serveren oppe å gå på en XP-maskin: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?art...1491&page=2

For å hente filene bruker du bare browseren din (IE, FF, Opera ++). Jeg har ikke lest guiden selv, men tipper det funker, for jeg har satt opp en server i XP selv en gang.

OBS: Funker bare i WinXP PRO og win2000 altså...

Endret av jale
Lenke til kommentar

Å få uTorrent til å lage en torrent av mappa med filene i, og så sende torrent filen til den andre maskinen på mail må vel være et ganske sikkert alternativ. begge maskinene vil koble seg opp til trackeren og begynne overføringen.

Så lenge man ikke laster torrenten opp på piratebay-siden vil ikke andre få tilgang til torrenten og begynne å forstyrre.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke skyte deg, for jeg har heller aldri hørt om client med tracker...

Her er en guide på å få ftp-serveren oppe å gå på en XP-maskin: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?art...1491&page=2

For å hente filene bruker du bare browseren din (IE, FF, Opera ++). Jeg har ikke lest guiden selv, men tipper det funker, for jeg har satt opp en server i XP selv en gang.

OBS: Funker bare i WinXP PRO og win2000 altså...

Hehe, flott.

Skal feile og prøve litt med å bruke BT, skal sette opp en torrent og se hva som skjer.

FTP er så langt andrevalget mitt, men er ikke så "keen" på å sette meg inn i noe nytt selv om jeg sikkert får det til med litt om og men.

Skulle vel kanskje informert om at det var XP PRO på begge maskinene.

Å få uTorrent til å lage en torrent av mappa med filene i, og så sende torrent filen til den andre maskinen på mail må vel være et ganske sikkert alternativ. begge maskinene vil koble seg opp til trackeren og begynne overføringen.

Så lenge man ikke laster torrenten opp på piratebay-siden vil ikke andre få tilgang til torrenten og begynne å forstyrre.

Yes. I skrivende stund så holder maskin å lager torrent. Tester med "http://ip:port" så får jeg heller prøve og feile litt hvis det ikke er noen som vet om det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...