nextri Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Kjøpte ny vifte, vet ikke hva den heter, men det er 2 vifter, en på hver side av ribben. Den skulle passe opptil amd 2400+ Jeg har T-bird 1400. og tempen er på ca 60 grader. er dette vanlig? Hva kan jeg gjøre for å få lavere tmp...? Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 tror det mist silent twin du har kjøpt deg. kritisk temperatur er vel når den begynner å kommer opp i 70 grader. amd prosserer skal tåle 90 grader før de stryker med har jeg hørt. har du hatt på kjøle pasta? Lenke til kommentar
striky Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Det er jo viktig med god gjennomstrømning i kabinettet også. Monter et par kabinettvifter hvis du ikke allerede har det. Lenke til kommentar
Jimmy Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 amd prosserer skal tåle 90 grader før de stryker med har jeg hørt. min var bestandig mellom 95 - 105 grader... helt til vifta gikk. Lenke til kommentar
zanti Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 T-bird 1400 er den varmeste av samtlige prosessorer fra AMD. Med snart to års erfaring med en slik en selv, kan du trygt kjøre opp til 75 grader uten at den får problemer. Over den grensa han den tendens til å bli ustabil, men noen skade påfører du den dog ikke. Maximum operating temperature gitt av AMD er på 80-tallet et sted. Lenke til kommentar
Thomas2 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Vis du ikke har kjølepasta så kjøp det, det er det eneste jeg kan tilby. Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 amd prosserer skal tåle 90 grader før de stryker med har jeg hørt. min var bestandig mellom 95 - 105 grader... helt til vifta gikk. 3 -------------------------------------------------------------------------------------- Hei Kokte du poteter på den da? Tror prosessoren hadde eksplodert dersom temperaturen hadde vært så høy:) mvh Fil Lenke til kommentar
atrax Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Tror prosessoren hadde eksplodert dersom temperaturen hadde vært så høy:) Ja, hva er det med datamaskiner i filmer/dataspill egentlig? Skyter du på maskinene, eksploderer hele dritten! Noen slemminger som har putta litt tnt i pcene kanskje Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 når du passerer 100 grader tror jeg du kunne sliti med å fått ut igjen cpuen ja.. da har den nok smelta fast der for godt Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 så om cpu'en ligger på en 55-60 grader (p4 altså) så er det helt greitt? Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jada, det er det helt sikkert, men den kan jo få mindre levetid, men du skal vel ikke han den til du blir nitti? :wink: Lenke til kommentar
RPA Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Tåler ikke mye mer enn 90grader på MSI KT3-Ultra... Min XP2000+ lever fortsatt men har en stor mørk ring rundt kjerna fordi vifta stoppa og pc'n låste seg når tempen nådde 90grader. Lukter fortsatt svidd av den og har blitt mye varmere i det siste... steget fra 45-50grader idle til 65grader idle uansett viftehastighet Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 tror det mist silent twin du har kjøpt deg. kritisk temperatur er vel når den begynner å kommer opp i 70 grader. amd prosserer skal tåle 90 grader før de stryker med har jeg hørt. har du hatt på kjøle pasta? Det er ikek bare Mist Silent Twin som leveres med to vifter (har sett en med tre også). F.eks. Coolink Twin Breeze: http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm#ctwinbreeze Jeg antar at "nextri" hadde vist det hvis det var en Mist Silent Twin, man kjøper vel ikek en kjøler til 395,- hvis man ikke er så nøye på det... Lenke til kommentar
nextri Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Det var ikke en silent twin, men den kostet 398 på komplett. i butikken. Sa jeg ville ha en stille vifte, men fant senere ut at det var strømforsyningen som lagde mest lyd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå