Gå til innhold

Aldersgrenser, hjelp meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har jo kjøpt 18 års spill når jeg var 11 og 12 og slik, så ser jo ikke problemet :| Kan gå på 18 års kinoer og (er 14 blir 15, 10 februar :w00t:)

Jeg har jo kjøpt 18 års spill når jeg var 11 og 12 og slik, så ser jo ikke problemet :| Kan gå på 18 års kinoer og (er 14 blir 15, 10 februar :w00t:)

Lenke til kommentar

I noen butikker driter de pent i aldersgrenser. Er ikke de egentlig mer en veiledning for foreldre slik at de ikke kjøper Manhunt til seksåringen? Fikk uansett GTA:VC da jeg var 12, fattern så ikke det store sorte 18-tallet i den røde sirkelen i bruktsjappa ^^ Fikk med meg Resistance fra jævlapokkerihelvetessvindyre-Electroworld i Sandvika i fjor for å kjøpe PS3'en da jeg var 16. Hadde med muttern, da....

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Du burde ikkje vere lei deg fordi du har betre foreldre enn enkelte andre her. :)

Uansett, trur ikkje der er noko 15-årsgrense i PEGI-systemet, 12 og 16 blir det nærmaste. Men på ein del av spela og filmane mine står det både 16 og 15. 15-årsgrensa er då frå britiske BBFC, som set aldersgrenser på ein del spel. For å finne BBFC-aldersgrensene kan du sjå i ein britisk nettbutikk. Sidan vi vanlegvis ikkje har noko 15-årsgrense her, kan det hende du får mor til å gå med på å bruke dei britiske aldersgrensene i staden.

Kay

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg lurer på hvilke aldersgrenser disse betyr:

RP

T

M

E

Håper på gode svar:)

Roleplaying?

Teen = 14/15

Mature = 18

Everyone = Alle

Det er også L, som står for Learning (Læring).

Du har også blandinger av disse. T(M), tenåringer men anbefalt voksne.

Aldersgrenser for spill i Norge er ikke absolutte, og det er opp til butikken om de skal overholdes.

Endret av Den Gylne Apekatt
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg lurer på hvilke aldersgrenser disse betyr:

RP

T

M

E

Håper på gode svar:)

Roleplaying?

Teen = 14/15

Mature = 18

Everyone = Alle

Det er også L, som står for Learning (Læring).

Du har også blandinger av disse. T(M), tenåringer men anbefalt voksne.

Aldersgrenser for spill i Norge er ikke absolutte, og det er opp til butikken om de skal overholdes.

Mature er 17+. A (adult) er 18+. Det kan selvfølgelig virke litt merkelig med et slikt system, men det er mange butikker som ikke selger spill vis de får A som aldersmerking. (Manhunt 2 fikk A, mens GTA spillene har fått M)

Og nei, der gis ikke 15 års grense på spill i Norge lengre. De bruker 16 år nå. Men vis du er 15 og ikke får lov til å spille et spill med 16 års grense, så har du strenge foreldre.

Endret av Hanky_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...