Gå til innhold

AM2 m-ATX HK m/ HDMI, SPDIF. Gigabyte?

roy_nor

Anbefalte innlegg

Er intrs i å ha HDMI på hovedkortet (skaffer nok en HD-TV om ikke så veldig lenge) men det jeg er mest intrs i er SPDIF slik at jeg kan få digital lyd ut av hovedkortet.

Blir til å bruke et SFF (small form factor) kabinett, og vil helst slippe å sette inn noen PCI kort med tanke på varmeutvikling/luftstrøm.

Ifølge wiki så er det bare gigabyte som har dette på hovedkortet;

Wiki

Amentio har dog 2 versioner av disse Gigabyte hovedkortene, hvilket burde jeg velge?

http://www.amentio.no/SearchResult.aspx?q=kw:GA-MA69GM-S2

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MSI K9AGM2-FIH sokkel AM2 og har HDMI. Monterte selv en ny maskin nettop med dette hovedkortet, fungerte utmerket...

Men det har ikke SPDIF. :)

Digitallyd overføres via HDMI.

Mitt logitech høyttaler-sett har nok ikke HDMI dessverre. Lyd/bilde vil komme fra forskjellige kilder, høytalere på tv'er har jeg lite sans for. :D

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
MSI K9AGM2-FIH sokkel AM2 og har HDMI. Monterte selv en ny maskin nettop med dette hovedkortet, fungerte utmerket...

Mitt logitech høyttaler-sett har nok ikke HDMI dessverre. Lyd/bilde vil komme fra forskjellige kilder, høytalere på tv'er har jeg lite sans for. :D

Kanskje tv'en har s/pdif ut :whistle:

Lenke til kommentar

Kanskje tv'en har s/pdif ut :whistle:

Jeg har nettop kjøpt samme hovedkort. Jeg bruker et Geforce 7600GT skjermkort i tillegg, men hvordan er ytelsen på det integrerte ATI Radeon X1250 kortet? Holder det til divx video, HD video osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...