Alastor Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ifølge forumet til audiosurf blir spillet opplåst kl 12.00 pacific standard time. Altså 21.00 norsk tid . Dette er UOFFISIELL INFO! Lenke til kommentar
Nuur Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Fanken ja la oss hvertfall ikke håpe det blir mer enn 21.00 da. Trodde først det skulle bli sluppet kl 19.00 som jeg hadde hørt før da men. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hah, det *er* morro med to r'er! Får ikke til å lage konto dog, ser det ut som... Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 eheh kult spill men det er vel første og siste gang jeg ligger på den globale topp ti lista tenker ihvertfall på de vedlagte sangene fra valve Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Bare jeg som ikke får regget konto? Edit: Var vist firewallen som blokkerte. Endret 16. februar 2008 av KristofferB Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Bare jeg som ikke får regget konto? Det tok litt tid for meg å lage en, men bare jeg klikket nok ganger på knappen fikk jeg registrert en konto til slutt. Lenke til kommentar
BlindAct Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Utrolig artig spill! Jeg har spilt siden det ble releasa til nå. Starta selvfølgelig med Symphony X - The Odyssey (24 min lang sang), men det var selvfølgelig rett før jeg fikk registrert meg... Jeg ble veldig overraska over hvor bra Audiosurf lager banen til de forskjellige sangene. Jeg spiller på elite, prøvde først 2-3 sanger på det letteste så var det over på elite Opeth - Black Rose Immortal var slitsom, og utrolig lang hehe. Tar nok en veldig lang stund til jeg blir lei av dette spillet. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Artig spill dette ja. Eneste problemet er at blokkene ofte kommer litt ut av takt i frohold til musikken. Er ikke snakk om mye, men nok til at man legger godt merke til det. Synes dette er noe de kan forbedre på i en oppdatering eller noe. Men ellers likte jeg alle de fine fargene. Får et litt psykedelisk preg over seg. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Må si at jeg er litt skuffet. Musikken i spillet spiller liten annen rolle enn at den genererer banen man spiller og blir spilt i bakgrunnen når man spiller. Inni selve spillet, når instrumentene fosser på, får man et særdeles dårlig inntrykk av hvordan alle klossene relateres til musikkens forskjellige aspekter... Hvorvidt spillet er morsomt kommer faktisk bare ann på hvor morsom man synes musikken er. Bare prøv å spille spillet med musikk du ikke liker. Nettopp... Dermed har vi eliminert selve spillet som en faktor i det å gi spillet kvalitet. Tilsett favorittmusikken til hvilket som helst spill og du vil garantert bli mye mer vennligsinnet overfor spillet. Basic psykologi... Og bare tenk hvordan denne effekten er når sånn cirka hele spillopplevelsen er basert på musikken som bli valgt. Det er jo egentlig musikken man opplever. (Moteksempel: Folk som synes Guitar Hero er kult, skyr ofte selve musikken som pesten. Hvordan kan dette ha seg? Selve spillet er kult grunnet interaksjonen mellom det man hører og hva som skjer på skjermen (En interaksjon ganske fremmed for Audiosurf)) Måtene spillet tolker sangene på er også lite sofistikerte. F.eks. Vil en treig sang bli tolket som treig, og dermed gå treigt, men så snart flere instrumenter legges på og sangen fortsatt er treig, så gasser spillet på. Det er som om mengden av lyder/instrumenter bestemmer farten, noe jeg finner meget ulogisk. Og selv om sangene har mange like partier presterer spillet å gi masse helt forskjellige klosser og plasseringer på disse fra et parti til et annet parti som har likt lydbilde. Men nå er det jo bare en algoritme som tolker lyd-filene, så hva kan man forvente? Jeg mener dette er et primitivt og søplete puzzle-spill. Så kan dere andres dømmekraft bli blendet av deres egen yndlingsmusikk... :!: Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hvorvidt spillet er morsomt kommer faktisk bare ann på hvor morsom man synes musikken er.Bare prøv å spille spillet med musikk du ikke liker. Nettopp... Når hele prinsippet bak spillet er å la deg oppleve nettop din favorittmusikk på en ny måte, i dette tilfellet, ved å la den generere en bane for deg i en "puzzle racer" så vil jeg jo heller si det er en spilldesignmessig genistrek. Det er som om mengden av lyder/instrumenter bestemmer farten, noe jeg finner meget ulogisk. Og selv om sangene har mange like partier presterer spillet å gi masse helt forskjellige klosser og plasseringer på disse fra et parti til et annet parti som har likt lydbilde. Hvis man hele tiden møtte de eksakt samme variasjonene iløpet av et refreng ville vanskelighetsnivået etterhvert bli lik null. Når det gjelder sammenhengen mellom mengder instrumenter/fart o.l. kan jeg vel egentlig ikke se så stort problem i det, desto mer som foregår, desto fortere går det, uansett om det er tempo eller mengden instrumenter vi snakker om. Basic psykologi... Selve mediet spill er en appell til grunnleggende psykologiske tendenser i menneskets natur. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Hvorvidt spillet er morsomt kommer faktisk bare ann på hvor morsom man synes musikken er.Bare prøv å spille spillet med musikk du ikke liker. Nettopp... Når hele prinsippet bak spillet er å la deg oppleve nettop din favorittmusikk på en ny måte, i dette tilfellet, ved å la den generere en bane for deg i en "puzzle racer" så vil jeg jo heller si det er en spilldesignmessig genistrek. Gjennomgangspoenget mitt er at sammenhengen mellom spillet og musikken man velger er så utrolig liten i Audiosurf, at man faktisk ikke opplever musikken på en ny måte. Man hører bare musikken i bakgrunnen mens man spiller et middelmådig puzzle-spill. Musikken genererer banen, men når spillet er i gang er relasjonen mellom musikk og bane ubetydelig og til dels fraværende. Man opplever ikke musikken på en ny måte. Man opplever musikken som man alltid har gjort, man hører den i dette tilfellet som bakgrunnslyd i et spill. Det eneste som er en spilldesignmessig genistrek er at utviklerne lar folk velge sin egen musikk til spillet; Folk overfører sine positive emosjoner vedr. sin favorittmusikk til spillet på et blunk, bare fordi musikken akkompagnerer spillet. Mao. feilattribuering til fordel for spillet. Det er som om mengden av lyder/instrumenter bestemmer farten, noe jeg finner meget ulogisk. Og selv om sangene har mange like partier presterer spillet å gi masse helt forskjellige klosser og plasseringer på disse fra et parti til et annet parti som har likt lydbilde. Hvis man hele tiden møtte de eksakt samme variasjonene iløpet av et refreng ville vanskelighetsnivået etterhvert bli lik null. Men hvis sanger er eksakt like seg selv på noen steder så MÅ jo, etter alle fornuftens regler, de eksakt samme variasjonene gjenta seg. Vanskelighetsnivået ville aldri blitt null uansett, men man ville bare fått bedre forutsetninger for å kunne lære sangen. Det er jo helt på trynet at deler av sanger som er like hverandre skal ha forskjellige hastigheter og klossemønstre i spillet. Sånn Audiosurf fortoner seg per nå så er det umulig å kunne ha noen som helst intuisjon om hvordan mønster og frekvens på klosser utarter seg ved å ta musikken, og hva av musikken du kjenner fra før av, til hjelp. In-game er musikken egentlig overflødig og ting føles nærmest helt random likevel. Når det gjelder sammenhengen mellom mengder instrumenter/fart o.l. kan jeg vel egentlig ikke se så stort problem i det, desto mer som foregår, desto fortere går det, uansett om det er tempo eller mengden instrumenter vi snakker om. Men hvis ikke spillets tempo bestemmes av sangens tempo, er ikke mye av hele vitsen med å spille til en egenvalgt sang borte? Skal det ikke finnes noen åpenbar sammenheng i det hele tatt mellom musikken og hva som skjer i spillet? Basic psykologi... Selve mediet spill er en appell til grunnleggende psykologiske tendenser i menneskets natur. Hva ønsker du å tilføre denne debatten med dette utsagnet? Endret 16. februar 2008 av J-Core Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Gjennomgangspoenget mitt er at sammenhengen mellom spillet og musikken man velger er så utrolig liten i Audiosurf, at man faktisk ikke opplever musikken på en ny måte. Man hører bare musikken i bakgrunnen mens man spiller et middelmådig puzzle-spill. Musikken genererer banen, men når spillet er i gang er relasjonen mellom musikk og bane ubetydelig og til dels fraværende. Man opplever ikke musikken på en ny måte. Man opplever musikken som man alltid har gjort, man hører den i dette tilfellet som bakgrunnslyd i et spill. Det eneste som er en spilldesignmessig genistrek er at utviklerne lar folk velge sin egen musikk til spillet; Folk overfører sine positive emosjoner vedr. sin favorittmusikk til spillet på et blunk, bare fordi musikken akkompagnerer spillet. Mao. feilattribuering til fordel for spillet. Det er vel egentlig lite annet å si enn at vi er uenige her, jeg for min del får mye ut av dette og føler det gir meg en morsom ny måte å oppleve musikken min på. Du syns tydeligvis det motsatte. Men hvis sanger er eksakt like seg selv på noen steder så MÅ jo, etter alle fornuftens regler, de eksakt samme variasjonene gjenta seg. Vanskelighetsnivået ville aldri blitt null uansett, men man ville bare fått bedre forutsetninger for å kunne lære sangen. Det er jo helt på trynet at deler av sanger som er like hverandre skal ha forskjellige hastigheter og klossemønstre i spillet. Sånn Audiosurf fortoner seg per nå så er det umulig å kunne ha noen som helst intuisjon om hvordan mønster og frekvens på klosser utarter seg ved å ta musikken, og hva av musikken du kjenner fra før av, til hjelp. In-game er musikken egentlig overflødig og ting føles nærmest helt random likevel. Også her får vi bare være uenige, jeg opplever en helt annen virkelighet ser det ut som, hvor lignende sekvenser i sanger gir samme hastighet og baneform, men riktignok forskjellige klosser. Og "MÅ"? det er et forholdsvis sterkt ord. Jeg ser ingenting ufornuftig i å variere klossene som dukker opp fra ett refreng til det andre, det gjør simpelten vanskelighetsgraden litt høyere, og jeg HAR lært meg opptil flere sekvenser av enkelte sanger utenat, sangene forandres ikke etter første render så argumentet ditt faller litt igjennom. Dette er for det meste en slags syk miks av tetris, f-zero og winamp heller enn en gitar hero spin-off, noe du ser ut til å behandle det som. Men hvis ikke spillets tempo bestemmes av sangens tempo, er ikke mye av hele vitsen med å spille til en egenvalgt sang borte? Skal det ikke finnes noen åpenbar sammenheng i det hele tatt mellom musikken og hva som skjer i spillet? Ærlig talt kan jeg ikke si jeg har opplevd det samme, for meg gir raske metall sanger raske og bratte baner rett ned og rolige electronica sanger slake fjelltopper som må bestiges. Så jeg kan ærlig talt ikke se noe annet alternativ enn bare å akseptere at vi antagelig ikke noensinne vil se øye til øye på detta. Basic psykologi... Selve mediet spill er en appell til grunnleggende psykologiske tendenser i menneskets natur. Hva ønsker du å tilføre denne debatten med dette utsagnet? Jeg hadde håpet du ville innse at din "basic psykologi" kommentar var like poengløs uten å måtte skrive det i klartekst. Endret 16. februar 2008 av Saggy Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Er enig med J-core jeg her altså. Ble egentlig ganske skuffet. Det er stort sett det at jeg digger sangene jeg spiller som gjør spillet morro. Men jeg må inrømme at det kan være litt artig på mono mode. Avhengighetsskapende var det i alle fall. Bare en sang til.... Ville heller hatt en mer wipeout aktig feel på spillet. Hvor man styrte skipet litt firere. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 he he ser at rick astley med never gonna give you up ligger på websiden under mest populære sanger he he noen som husker han, jeg regner med at alle husker ham da hehe Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Mono Pro er definitivt favorittmodusen. Ikke gi spillet opp før dere har prøvd en rask låt på Mono Pro. Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Favoritt modues er mono pro ja, men kjører med iron modus og, fytti rakkern det går unna på ting som Trivium/In Flames/Soilwork/Machinae Supremacy. Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Visst. Mono modesene er mine favoritter. De fleste powermetal sanger blir helt mongokjappe. Den raskeste sangen jeg har funnet though var La-di-da av Barracuda. Gikk helt hisides fort. Through fire and flames bleknet i forhold. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Newborn: Det er ofte lurt å lese artiklene før man spør om ting. Alt du etterspør er besvart der, inkludert plattformangivelse (i produktinfoen til høyre) samt link til nettsiden for er info og betapåmelding :-) Hadde dere bare klart å skrive plattformen i overskriftene til anmeldelsene hadde livet vært bittelitt bedre.. Fatter ikke at det er så vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg