Gå til innhold

Kulturo: Rambo


Anbefalte innlegg

Min skeptisisme er gjort til skamme. Det er ikke mer teite ting i denne filmen enn man forventer fra den slags produksjoner, og resten var en orgie i blod, gørr og nesten banebrytende brutalitet. Jeg registrerer at en del skribenthorer benytter anledningen til å demonstrere for verden hva slags fantastiske mennesker de er ved å slakte filmen av moralske grunner, men det er å drite solid på draget. Rambo er ikke mer voldsforherligende enn Dum og Dummere er idiotiforherligende. Sikter ikke til Kulturo; 6,5 er en legitim karakter til denne filmen, men av meg får den åtte. Tidenes kino-eksplosjon hadde den også. Nei, jeg tror jammen jeg har lyst til å gå og se den en gang til.

 

Helt enig med deg her, denne filmen var en flott actionfilm og hadde akkurat det en slik type film skal ha. Eneste klare minuset for min egen del er at den var for kort og jeg ville se enda mer av Rambo. En klar 8'er i min bok og jeg tar gjerne en ny Rambo-film :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil heller si det er en av de filmene som faktisk viser realiteten av hva en 50 Caliber gjør med ett menneske. Treffer det armer å bein, jo da blir de blåst av.

 

Angående slutten. Joda, den kom litt brått på men likte veldig godt at den på en måte slutter der First Blood begynner. Tilbake fra krigen, vandrende langs veien i USA.

Lenke til kommentar

Etter litt søk på google fant jeg ikke nettsiden jeg leste det fra...

Men jeg fant disse:

 

Stjerneprodusent vil ha «Rambo 5»

(Ikke før film nummer fire har hatt premiere snakkes det om film nummer fem i Rambo-serien)

 

Stallone klar for nye actioneventyr

(Verken Rocky eller Rambo har tenkt til å pensjonere seg med det første)

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke effekten av slike våpen,verken på film eller i virkeligheten. Så det kan godt vær det er realistisk.
Tja.. det var noen scener med sniperen som var såpass overdrevet at det var nesten for mye etter min smak.. når man så at personer ble blåst flere meter bakover når de ble truffet f.eks. Rekylen er større for den som holder geværet enn for den som blir truffet.. i og med at sniperen hadde geværet frittstående på 'bakken' et par steder ville han nok hatt ei ganske vond skulder nå :p
Lenke til kommentar

At man blir slengt mange meter stemmer ikke nei, men at man lett blåser av ett lem eller hode er tilfelle. Angående riflen som er i bruk, som er en Barret 50kaliber, så får man vondt i skulderen. En kompis av meg som er i Afganistan nå hadde prøveskutt den, å det var ikke mange skuddene før han var veldig øm sa han. I Afganistan er det ett bekreftet treff med slikt ett våpen på nesten 2 å en halv kilometer.

 

Canadian snipers in Afghanistan after September 11th made the longest recorded kills in history with this weapon. On a March afternoon in 2002, Cpl. Furlong of the Princess Patricia’s Canadian Light Infantry (PPCLI) squinted through the scope of his McMillan TAC-50 and successfully killed an enemy combatant from 2,430 m.

 

Her er også en liten snutt som omhandler våpnet.

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...