Henrik Salthe Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 "Rambo", "John Rambo", "Rambo IV: In the Serpent's Eye", "Rambo: To Hell and Back" eller "Rambo III: First Blood Part IV". Uansett hva filmen heter er Rambo tilbake, minst like hard, rå og drøy som tidligere. Les mer Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Filmen for trekk fordi det vises for mye vold? den var ny. Lenke til kommentar
Gregers Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Ja noen ganger kan det kanskje bli for mye gørr og blod, men det finner vi andre ut av på fredag. Jeg gleder meg uansett som en unge, og regner med snackset går ned på høykant likevel. Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 syntes 3`eren var Ganske Kick ass, men vi får se på den nye da^^ traileren ser ganske bra ut.. (bloodig) Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Kommer uansett til å se denne. Men utenom at den var for blodig så forstår jeg ikke hvorfor dere trekker filmen ned. Endret 23. januar 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Kom igjennom Saw filmene, så ser ikke noe i veien for at dette skal trekke den ned, synd du ikke nevte noe om historien var bra eller ikke.. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Haha.. Trekke filmen fordi den er for blodig. Det skal bli deilig å se en actionfilm med 18års grense igjen. Finner jo ikke en skikkelig actionfilm lenger slik som på 80-tallet. Bra vil vel kanskje noen si, men pokker heller. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 En rendyrket genrefilm som dette kan aldri ha for lite squibs, gørr og lignende morro. Jeg trekker skribentens 80's credentials i tvil! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Skribenten ser ikke helt ut til å ha forstått hva Rambo-filmene opprinnelig går ut på. FOR mye blod og gørr? Umulig. "Åh nei og nei, dette var grusomt" har aldri vært min stil for å uttale meg om actionfilmer. Personlig tror jeg dette rett og slett blir bedre enn noen gang, gleder meg til å se den. Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Skribenten ser ikke helt ut til å ha forstått hva Rambo-filmene opprinnelig går ut på. FOR mye blod og gørr? Umulig. "Åh nei og nei, dette var grusomt" har aldri vært min stil for å uttale meg om actionfilmer. Personlig tror jeg dette rett og slett blir bedre enn noen gang, gleder meg til å se den. For det første; handler ikke Rambo om "action, gladvold og karikerte rollefigurer" slik jeg har skrevet i anmeldelsen? Jeg er klar over at Rambo handler om vold, og filmen er egentlig veldig heftig. Men, som våre karakterbeskrivelser sier: "6 - Nokså godt En utgivelse som får denne karakteren, er ganske god, og mange vil kunne finne glede i denne filmen eller plata. Her er det imidlertid vesentlige problemer som gjør at opplevelsen ikke nødvendigvis er like morsom hele tiden. En god del momenter kunne vært bedre. Disse utgivelsene fortjener absolutt å bli sjekket ut, men vær oppmerksom på at disse utgivelsene ikke nødvendigvis passer for alle." Jeg synes i utgangspunktet filmen gjør veldig mye riktig, men det er vanskelig å gi en film en veldig god karakter, når mange, blant annet undertegnede, vil ha ganske store innvendinger mot virkemidlene. Og jeg har ikke hatt særlig store problemer med å se de tidligere Rambo-filmene. Jeg har heller lite problemer med å se andre, veldig blodige filmer, men det handler mye om måten det blir gjort på. Den så ekstreme volden har tilsynelatende liten hensikt i denne filmen, det virker som man bare har bestemt seg for å ta ting til et nytt nivå, uten egentlig å ha noen grunn for det. Det reagerer jeg på, for når man drar den så langt kommer det i veien for en film som i utgangspunktet er både tett regissert og spennende. Dessuten må man huske på at Saw og Rambo er filmer innenfor to helt forskjellige sjangere. I skrekkfilmer brukes volden for å skremme, mens i actionfilmer skal man ikke bli skremt eller støtt, man skal i bunn og grunn bli underholdt og ha det spennende. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Volden i saw 3 og 4 brukes ikke for og skremme, men skjønner poenget ditt, du vet dette bedre enn meg siden jeg ikke har sett filmen så jeg skal ikke si deg imot Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Den så ekstreme volden har tilsynelatende liten hensikt i denne filmen, det virker som man bare har bestemt seg for å ta ting til et nytt nivå, uten egentlig å ha noen grunn for det.Hvordan kommer man seg da opp på et nytt nivå? Noen må ta det første steget. Men nå gleder jeg meg til å se filmen og se om jeg faktisk er enig (selv om jeg tror jeg kommer til å elske den) Lenke til kommentar
Rock90 Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Etter alle PG 13 action filmene vi har fått servert de siste årene er det jammen godt å se noen går i en annen retning Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Den så ekstreme volden har tilsynelatende liten hensikt i denne filmen, det virker som man bare har bestemt seg for å ta ting til et nytt nivå, uten egentlig å ha noen grunn for det.Hvordan kommer man seg da opp på et nytt nivå? Noen må ta det første steget. Men nå gleder jeg meg til å se filmen og se om jeg faktisk er enig (selv om jeg tror jeg kommer til å elske den) Jeg likte filmen godt, jeg, men når til og med en filmanmelder, som har sitt mye mer enn en gjennomsnittlig kinogjenger har, syns det nesten er litt vanskelig å se filmen pga. de sterke virkemidlene, smører de tjukt på. Eventuelt kan det hende de "traff" meg hardere enn andre, men jeg skjønner ikke hvorfor det skulle gå mer inn på meg enn en annen kinogjenger. Og til de som lurte på hvordan man skal ta ting til et nytt nivå; jeg er usikker på om det er nødvendig å ta ting til et nytt nivå når det gjelder denne typen vold. Det er rett og slett veldig plumpt, jeg er ikke imot skjermvold hvis det gjøres med vilje og med litt stil. Men det gjøres det ikke her. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Tenk om dem hadde lagd Rambo til PG 13 a hadde vært tragisk... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Rambo gå for langt? Denne anmeldelsen hypet filmen enda mer for meg. Skummelt. Sly overbeviste stort med sin nostalgiske og veldig bra symbolske film Rocky Balboa i fjor (symbolsk i henhold til Sly sitt eget liv). Denne filmen høres ut til å være slik Rambo skal være. Må prøve å tone ned forventningene litt, har ikke lyst til å bli skuffet ^^ Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 skal se denne, og som de fleste andre her så stusser jeg litt over kommentaren "tone ned volden litt". men jeg har heller ikke sett den enda, så det er jo ikke utenkelig at det stemmer. dog så liker jeg rå vold i denne type filmer, og er ganske lei av pg-13 filmer. die hard 4 f.eks. den burde vært 18 år på. eller i det minste 16. altså litt råere over hele registeret. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) skal se denne, og som de fleste andre her så stusser jeg litt over kommentaren "tone ned volden litt". men jeg har heller ikke sett den enda, så det er jo ikke utenkelig at det stemmer. dog så liker jeg rå vold i denne type filmer, og er ganske lei av pgr-13 filmer. die hard 4 f.eks. den burde vært 18 år på. eller i det minste 16. altså litt råere over hele registeret. Helt enig. Rambo bør få R18. Filmutviklere er alt for snille og vil gjerne ha bredest publikum slik at de lager den mest "barnevennelig" selv om filmen egentlig ikke burde være det. Her har Rambofilmen gått en annen vei og satser på voksenpublikumet. Noe som gjør at filmen i alle fall får min støtte (Kino, DVD) og ikke blir en nedlastningsfilm! Gleder meg vilt, elsker rambo1 og 2, 3ern er litt laber. Endret 23. januar 2008 av discostu Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Noe som gjør at filmen i alle fall får min støtte (Kino, DVD) og ikke blir en nedlastningsfilm!Jepp. Die Hard 4 betalte jeg ikke for, siden den virket litt dull (kule effekter, men lite annet enn det). Denne Rambo-filmen virker mer voksen, og da skal den selvfølgelig sees på kino. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2008 Aintitcool sin anmeldelse: http://www.aintitcool.com/node/35376 Stallone - on the heels of ROCKY BALBOA and RAMBO has completely reclaimed his title as the badass of cinema. There's no other actor on film right now that can compare. He's Lee Marvin, John Wayne and Clint Eastwood's ID MONSTER. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg