Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skulle hatt hjelp til følgende problemstilling til noen som er gode på excel.

Jeg har 2 faner i excelarket mitt. På den ene fanen har jeg masse opplysninger, deriblant kollonner med kroneverdier og brukernavn.

I den andre fanen ønsker jeg at brukernavnet skal stå, og ved å kjøre en makro søker gjennom den andre fanen, og der hvor brukernavnet blir funnet hentes kroneverdiene ut. Disse skal summeres.

Hvordan gjøres dette? Trenger dere mer opplysninger?

Thx!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Noen som eventuelt har kunnskap på dette?

Kan lage en excelfil om noen har lyst til å se hvordan jeg tenker det....

Tror ikke det er nødvendig å bruke makro. Sansynligvis klarer du deg med pivot table.

Har ikke satt meg inn i pivot-tabeller for excell, så det får bli med hintet i denne omgang. Finnes sikkert andre på forumet som har en oppskrift klar.

Lenke til kommentar

Her er excelfilen. Kan noen hjelpe meg med utfordringen? (problemet står forklart på filen).

http://svorkmo.googlepages.com/excel_utfordring.xls

Tror ikke det er nødvendig å bruke makro. Sansynligvis klarer du deg med pivot table.

Har ikke satt meg inn i pivot-tabeller for excell, så det får bli med hintet i denne omgang. Finnes sikkert andre på forumet som har en oppskrift klar.

Lenke til kommentar

Vi snakker altså om pivottabeller.

Her er excelfilen. Kan noen hjelpe meg med utfordringen? (problemet står forklart på filen).

http://svorkmo.googlepages.com/excel_utfordring.xls

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...