Kleif Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hvilken matte har du 5/6 i? Uansett må du isåfall begynne med en gang, og ta deg tid til å jobbe mye med det. En firer i 3mx vil kreve mer enn å lese dagen før eksamen for å si det sånn Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg har 5/6 i 1Y. Dersom noen kan fortelle meg at det er mulig å lære seg dette i tide så er jeg forberedt på å begynne å lese med en gang. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg lover ingenting, annet enn at det blir hardt. Husk på at 3mx er et 5-timersfag. Siden du skal ta det på halvparten av tida, burde du beregne 10 timer pr uke. Uansett om du får god nok karakter på eksamen, vil du jo få et bedre grunnlag for ingeniørutdanningen din. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Dersom jeg tar det som privatist mener du, eller dersom jeg tar forkurs? Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Et av alternativene må du nødvendigvis ta. Hvis du ikke får 4 i 3mx, vil du uansett ha skaffet deg mer innsikt i matematikken, enn om du ikke prøvde engang. Dette kommer godt med på universitet, der matta blir mye verre enn vgs-matte Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Hvis du står på 3MX-eksamen får du godkjent 2MX også (får til og med realfagspoeng for det) Du har kanskje vært borti å taste inn sin^-1 på kalkulatoren for å få vinkelen, og kanksje kan du til og med formlene for sin, cos og tan, men kan du eksaktverdiene for sin, cos og tan til 30*, 45*, 60*, 75*, 90*, 375*, 1110* etc.? Kan du bruke formelen (sin(x))^2 + (cos(x))^2 = 1? Det er veldig mye jobb i 3MX. Skal du inn på en høgskole trenger du vel bare bestått, og det kan du klare med strukturert jobbing hver uke. Står du på 3MX-eksamen trenger du ikke standpunktkarakteren din i 1Y. Kan du ikke høre om du kan være hospitant i en 3MX-klasse i steden for å være i timene med påbygningsklassen? 2FY er også et relativt vanskelig fag å ta som privatist, og er et typisk fag som du må la vokse på deg, fordi du må tenke på en helt annen måte. Du KAN ta både 3MX og 2FY som privatist, og du vil da bli godtatt på ingeniørstudier (selv om 3FY er anbefalt på de fleste skolene), men det spørs om du kommer inn på NTNU, hvis det er planen). Får nok akkurat ståkarakter i 3MX. Tror 2FY er bare muntlig Dessuten, 3MX bygger på 2MX, og begge er 5timers-kurs. For å få god karakter i et realfag (sett at det er fag som du "tar" ltet) er at du må bruke ca. halvparten av timene du har på skolen, til hjemmelekser. Det betyr at hvert 5-timerskurs egentlig krever ca. 7,5 timer i uken. Du skal lese 3 5-timerskurs i tillegg til påbygningen. Det betyr de ca. 30 timene i uken påbygning består av, pluss lekser i dette. Det blir 52,5 timer i uken pluss leksene på påbygning. Lykke til Endret 27. januar 2008 av gonjimann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå