Simen1 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Har dere noen gode tips for kontormat? Per i dag kan jeg lage meg noe vannkoker-mat men det blir det oppvask av og siden jeg ikke har tilgang på noe minikjøkken her så må jeg ta det med hjem for å vaske det. Veldig upraktisk. Så da kom jeg til å tenke på om kanskje dere har noen tips til kontormat som ikke skaper oppvask? Alt jeg kommer på er matpakke, frukt og ferdigmat fra kantine eller kiosk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Du kan gjøre utrolig mye morsomt med salater. Bruk din favorittdressing i passe mengde, prøv med forskjellige grønne salater (noen liker kinakål, andre liker mer "friske" salater, det finnes utrolig mye forskjellig), og miks litt av hvert. Eksempler på ingredienser: Pasta Ost Skinke Kylling Stekt Svinekjøtt Bacon Tomat Paprika Løk Rødløk Vårløk (min favoritt av løkene) Soltørket tomat Champignon Krutonger Nøtter Kokt egg Og alle andre grønnsaker. Kun fantasien setter grenser. Jeg har en favorittgrønnsaksblanding som jeg bruker enten kylling, ost og skinke, stekt svinekjøtt, bacon og egg eller en blanding av litt av hvert i. Serveres med brød og smør samt en god dressing. Passer perfekt, for du kan lage alt sammen søndags kveld og la det stå hele uken (noen ingredienser liker ikke å bli blandet, men du kan fint skjære de opp og oppbevare de i bokser og blande om morgenen). Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Havregryn/Cornflakes/kornblandinger osv. Melkeautomat har dere kanskje på kontoret ved kaffemaskinen? Eventuelt et lite kjøleskap? Skålen trenger en ikke vaske i maskin etter hver gang, holder å skylle den under varmt vann i en ukes tid før en tar den med hjem og bytter. Frokostblandingen(e) kan en helle over i glasskrukker, så slipper en å ha emballasjen stablet på pulten eller trykket ned i skuffer. En annen ting jeg ser er populært er tunfisk på boks. Hermetikk generelt, med litt knekkebrød til. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hvis du er virkelig sulten, kan de posene med frystetørret turmat være en god idé. Kokende vann has rett i posen, enklere blir det ikke. Men det er en hel middag, altså. Minst. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Dessuten er de forbanna dyre, de der frysetørrede turmatposene Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Mye godt man kan lage som matpakke bare man forbereder seg litt Alt fra baguetter med variert innhold (kylling, ost/skinke, tacokjøtt, roastbeef osv.), all slags salater f.eks. Hvis man kjøper inn det man trenger hjemme, så kan man ta med variert matpakke. Selv rekker jeg/gidder jeg aldri det selv. Så blir til at jeg kjøper mat om jeg må ta med meg matpakke. (Pr. dags dato får jeg maten på jobb, så trenger ikke tenke på det.) Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Gårsdagens middag blir grei lunsj, i hvertfall hvis man har tilgang til et kjøleskap og en microbølgeovn. Bruk en passelig stor matboks som er tett, skyll på jobben og vaske ordentlig hjemme. Jamie Oliver har også et tips om å bruke fryseelement i matboks, så trenger man ikke kjøleskap heller. Men da blir det litt oppvask, da. Jeg hadde en gang en ide om å lage innbakte rundstykker, fylt med f.eks. ost, skinke og div krydder. Alternativt hakke opp grønnsaker og lage fyll av. Det ble med tanken, men det kan være noe for deg. Finn i så fall ut hva som er det perfekte forholdet mellom deig og fyll, dvs hvor mye kan du fylle opp et rundsykke uten at deigen sprekker. Ellers har gonjimann gode forslag til salater. Prøv å riste litt pinjekjerner, det blir skikkelig godt! Uristet funker også fint. Man kan kjøpe mozarellaost i ferdige terninger, kjempeenkelt. Sukkererter blir knasende godt. Min backupløsning var en stund knekkebrød og Nugatti på tube. Og så fikk jeg til en deal med sjefen min at jeg handler frukt til hele avdelingen og fikk det refundert. Det ble billigere enn sånne fruktpakker man betaler noen andre for, og jeg kunne velge det jeg ville ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå