Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista business installasjonsproblemer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har både vista business 64-bit og 32-bit liggende. Jeg har hatt begge versjonene installert på pcen tidligere, men valgte å gå tilbake til xp pga at ytelsen var dårlig med 2gb ram. Nå har jeg fått meg 2gb ram til, og tenkte derfor at jeg skulle prøve å installere vista igjen. Det viste seg å ikke være så lett som det plier/burde være.

De første gangene fikk jeg bluescreen like etter at jeg hadde trykket "the any key" for å starte installasjonen, den kom omtrent til der man ser loading symbolet på midten av skjermen (dette skjedde også uten overklokk). Etter mange forsøk kom jeg omsider in i installasjonen, valgte hvilken harddisk jeg skulle legge vista på, formaterte og startet installasjonen. Den begynner da på 0% på copying files, men den hopper rett til 100% og går videre til extracting bare i løpet av noen sekunder. Jeg kan da la den "installere ferdig", men pcen booter ikke senere fordi kun noen få filer ble kopiert over på maskinen.

Dette var 64-bit versjonen.

32-bitsversjonen begynner det bedre for. Jeg kan starte installasjonen, og den begynner å loade filene. Men når jeg skal bytte til cd 2 (jeg har vista på 4 CD-er) får jeg bluescreen igjen.

Har noen opplevd det samme, og evt vet hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har både vista business 64-bit og 32-bit liggende. Jeg har hatt begge versjonene installert på pcen tidligere, men valgte å gå tilbake til xp pga at ytelsen var dårlig med 2gb ram. Nå har jeg fått meg 2gb ram til, og tenkte derfor at jeg skulle prøve å installere vista igjen. Det viste seg å ikke være så lett som det plier/burde være.

De første gangene fikk jeg bluescreen like etter at jeg hadde trykket "the any key" for å starte installasjonen, den kom omtrent til der man ser loading symbolet på midten av skjermen (dette skjedde også uten overklokk). Etter mange forsøk kom jeg omsider in i installasjonen, valgte hvilken harddisk jeg skulle legge vista på, formaterte og startet installasjonen. Den begynner da på 0% på copying files, men den hopper rett til 100% og går videre til extracting bare i løpet av noen sekunder. Jeg kan da la den "installere ferdig", men pcen booter ikke senere fordi kun noen få filer ble kopiert over på maskinen.

Dette var 64-bit versjonen.

32-bitsversjonen begynner det bedre for. Jeg kan starte installasjonen, og den begynner å loade filene. Men når jeg skal bytte til cd 2 (jeg har vista på 4 CD-er) får jeg bluescreen igjen.

Har noen opplevd det samme, og evt vet hva jeg skal gjøre?

Kommer vista offisielt i cd-versjon?

Det er også mulig å starte vista installasjonen fra windows xp, da kan du også velge å laste ned oppdaterte installasjonsfiler det kan jo hende det hjelper hvis det er drivere til kontrollere på hovedkortet som mangler.

Lenke til kommentar

Ja, vista kommer også originalt som på cd. jeg har forsøkt å innstallere det fra xp også, og lastet ned oppdateringene. Jeg tror ikke at det har noe å gjøre med manglende kompatibilitet med hardwaret mitt, siden jeg har innstallert fra samme cdene til samme pc tidligere. Hmm, ytrolig frustrerende er det i allefall....

Takk for svaret:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...