Tori Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Har satt sammen en ny PC, men får ikke diskettstasjonen til å virke. Den lyser grønt hele tiden. Hva er galt? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Da har du nok satt flatkablen feil vei. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Når lampa lyser hele tida er det i 99% av tilfellene fordi flatkabelen er snudd feil vei. Kan det være grunnen? Inge Lenke til kommentar
Tori Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg har kompiser som sier det, men det er jo bare to måter å sette dem inni på og de har jeg prøvd. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Sjekk også at kabelen sitter godt i andre enden da. Du kan også se i bios, da en del bioser har muligheter for å stille hvilken type floppy du har, prøv! Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Og hvis du har noen DIP-switcher/jumpere på FDD kan du prøve å endre dem. Husk at enheten skal være koblet på ytterst, etter den vridde biten, for å bli A: Sjekk at kabelen er koblet riktig på HK også. Lenke til kommentar
striky Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 4 måter å koble floppyen på. Men kun er rett. Pass på at den er rett vei både på hovedkortet og bak på diskettstasjonen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Enden der noen av lederne er vridd skal inn mot floppy. på noen floppyer så er det faktisk kun mulig å sette kabelen inn feil vei. På disse må man knekke av en liten bit på PCB'et til floppy for å få bakelen inn. (Jeg har en slik floppy) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå