pulse Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Har installert webmin på alle mine maskiner hjemme. Har så brukt port forwarding i routeren for og ha tilgang til disse eksternt via samme ip, men på forskjellige porter. Problemet dukker opp når jeg prøver og besøke to av disse webmin websidene samtidig (Når jeg logger inn på den ene, blir jeg logget ut fra den andre). Virker som det kanskje er ett cookie problem? Hvordan løser jeg dette? Lenke til kommentar
nree Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Regner med at webmin har samme session/cookie navn på alle sine systemer, muligens dette er en instilling, men du kan muligens løse dette med å bruke forskjellige IP-adresser/hostname. Lenke til kommentar
pulse Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Regner med at webmin har samme session/cookie navn på alle sine systemer, muligens dette er en instilling, men du kan muligens løse dette med å bruke forskjellige IP-adresser/hostname. Det stemmer, den heter "sid", og jeg finner ingen instilling for og endre dette, men kan jo være at jeg har oversett noe. Og ettersom jeg bare har en ip adresse knyttet til mitt internett abb, så må dem kjøre på samme adresse. Eventuelt mulig at jeg kan bruke ett domene navn, og linke to sub domener opp til ip-adressen. og bruke sub.domene.no:port for og nå dem. Skal teste senere, takk for tips Lenke til kommentar
nree Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ja, var det jeg mente men når jeg skrev innlegget måtte jeg avslutte noe kjapt. Forskjellige subdomener/domener til samme ip så vil jeg tro det fungerer. Eller har du testet enda? Lenke til kommentar
pulse Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 ... har du testet enda? Har dessverre ikke testet enda. Men skal komme med en tilbakemelding her når jeg finner en løsning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå