Gå til innhold

Tømme Temporary Internet Files på en TS

phnx85

Anbefalte innlegg

Noen som har en løsning på å tømme temporary internet files på en terminal server som faktisk fungerer? Jeg har prøvd å aktivere innstillingen i GPO (Administrative Templates -> Windows Components/Internet Explorer/Internet Control Panel/Advanced Page), men av en eller annen grunn tømmes ikke temp katalogen til brukerne.

Vet det finnes en GPO innstilling for å begrense cache størrelsen til IE, men jeg har ikke klart å finne den i ADM-template til IE7.

Når jeg kjører "Group Policy Results" ser jeg at GPO'en hvor jeg har satt innstillingen dukker opp under "Applied GPO's".

Noen forslag til hvor jeg kan begynne å feilsøke?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Spørs om Group Policyene er designet korrekt da?

Funker bra denne innstillingen, men Group Policyer er svært følsom på trestrukturen i AD og om innstillingene er satt korrekt utfra om OUene inneholder brukere, datamaskiner eller begge to.

Samtidig så er det viktig å passe på at innstillinger ikke overstyrer hverandre. Se på det som at hver group policy er som et eget rutenett hvorav mange policyer legges oppå hverandre. Dersom samme innstilling er satt i flere av dem vil de sansynligvis krasje/ikke fungere. Og du ender opp med å klø deg i hodet. :)

Eventuelt kan du lage et logoffscript som sletter det manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...