EvenEleven Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 hei, jeg har en engelsk muntlig oppgave der jeg skal finne en amrikansk person jeg kan stemple som lands helt. jeg er helt om for idder. noen som vet om noen som fortjener den satusen? trenger bare et navn av den DU mener skal ha tittelen:) takk hvis noen hjelper meg. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ja for John Lennon var amerikaner. Jeg ville helt klart gått for General George Custer. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 John lennon Er da vel ikke amerikansk? Thomas Edison er vel en mulighet Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 da sjekker jeg opp han siste:) takk. kom gjerne med flere navn sjekker custar nå. vil ikke si Mr. Edisson er en "hero" bar en glup kar som har hjulpet il mye for hele samfunnet. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ja for John Lennon var amerikaner. Jeg ville helt klart gått for General George Custer. Erru gal. Custer var jo en sadist som dreiv å utryddet indianere(kanskje jeg tar feil). Abraham Lincoln, General Patton eller George Washington kan være brukbare emner. Vaskeekte amerikanske helter hel gjengen. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 ja, vil helst ha en som fremmer folk, likhet og fred en en som vil føre krig. Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Martin Luther King? Ikke en tradisjonell krigshelt, men definitivt en helt for veldig mange Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 leter ikke etter krigshelt. bare en god mann som vil det beste for alle. kanskje martin luther king eller king jr. Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 I så måte er jo King Jr, eller eventuelt Rosa Parks et bra valg. Litt annerledes helter, som begge har spilt store roller i rasekonflikten i USA. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 King Jr, er jo et opplagt valg, og jeg regner med at mange vil velge han. du bør kanskje se etter noen litt mindre kjente som Harriet Tubman http://en.wikipedia.org/wiki/Harriet_Tubman eller min favoritt fra anti slaveri tiden Frederick Douglass http://en.wikipedia.org/wiki/Frederick_Douglass Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Mange gode forslag her. John F. Kennedy, kanskje ikke en perfekt helt, men mannen presterte under Cuba-krisen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Thomas Jefferson er jo også et alternativ Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 John F. Kennedy Han hindret Operation Northwood Lenke til kommentar
Innvandrer2005 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Minni Mus eller Donald Trump Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 George W Bush Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) George Washington, Lincoln eller Eisenhower hadde vært spennende å skrive om. Endret 24. januar 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Howard Zinn. Var bombeflypilot under andre verdenskrig, og har vært en stor figur i antikrigsarbeid og menneskerettighets arbeid siden den gang. Var blant annet involvert starten på borgerrettighetsbevegelsen, var med å forhandle frihet for Amerikanske fanger under Vietnamkrigen, og mye annet. Verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
spacekim Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 John F. Kennedy George Washington Franklin D. Roosevelt Martin Luther King, Jr. Neil Armstrong John Glenn Her er ihvertfall noen forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå